Business Luxury Book
E-automobili

Auto – spoj luksuza i električne energije

Za najluksuznije električne automobile čija je cijena mnogo viša od 50.000 eura više se ne mogu dobiti poticaji.

Mladen Miličić
20. svibanj 2024. u 23:00
Nakon Tesla Motorsa, i njemački je premium trojac – Mercedes-Benz, BMW i Audi – predstavio cijelu paletu električnih automobila

Električni modeli sve su brojniji u automobilskim salonima, a nedavni novi krug državnih subvencija u kojem je budžet od 15 milijuna eura “potrošen” za samo nekoliko sati dokazuje da ima mnogo zainteresiranih za kupnju automobila na struju.

No, za razliku od tih automobila kojima je cijena do 50.000 eura, a za koje su se mogli dobiti poticaji do 9000 eura, u ovogodišnjem javnom pozivu Fonda za zaštitu okoliša svi automobili skuplji od tog iznosa bili su isključeni. Dakle, za najluksuznije električne automobile čija je cijena mnogo viša od 50.000 eura više se ne mogu dobiti poticaji. Američki Tesla Motors proizvodnjom električnih automobila još je početkom prošlog desetljeća prodrmao njemačke proizvođače premium automobila.

Američki Tesla Motors proizvodnjom električnih automobila još je početkom prošlog desetljeća prodrmao njemačke proizvođače premium automobila. Dok su oni tek počinjali razvoj svojih luksuznih električnih modela, novi igrač u autoindustriji već je 2012. godine predstavio veliku luksuznu limuzinu Model S.

Dok su oni tek počinjali razvoj svojih luksuznih električnih modela, novi igrač u autoindustriji već je 2012. godine predstavio veliku luksuznu limuzinu Model S, koja je postavila standarde u toj najprestižnijoj klasi električnih limuzina visoke klase. Već 2015. godine Tesla Motors predstavio je Model X, veliki luksuzni SUV model.

Sedmica je kod BMW-a uvijek bila najprestižniji model, a prvi put Bavarci su je ponudili i u električnoj i7 varijanti. Za razliku od većine konkurenata, BMW nudi električnu sedmicu koja izgleda potpuno jednako kao BMW Serije 7 s konvencionalnim motorima.

Nakon toga je i njemački premium trojac – Mercedes-Benz, BMW i Audi – predstavio cijelu paletu električnih automobila, a svoj prvi automobil na struju predstavio je i proizvođač sportskih automobila Porsche. Stoga ćemo vam predstaviti najluksuznije modele tih proizvođača, koji su prema svojim performansama, dometu, opremi i premium detaljima u samom vrhu ponude na tržištu. Dakako, i prema cijenama.

Tesla Model S

Gotovo petmetarska limuzina (497 cm) nakon gotovo 10 godina na tržište je 2021. stigla u osvježenom obliku, koji je i danas – uz stalna softverska ažuriranja – u prodaji. Dizajnerski je eksterijer ostao vrlo sličan, a veće su se promjene dogodile ispod lima i u unutrašnjosti. Posebnu pozornost privlači novi, futuristički Yoke upravljač nalik na one iz zrakoplova, bez gornjeg dijela kola. Tu je i novi veliki dodirni zaslon od 17” s mogućnošću nagibanja lijevo-desno. Ekran instrumentne ploče ima dijagonalu 12,3 inča, a treći, 8-inčni zaslon nalazi se na stražnjem dijelu središnje konzole i namijenjen je za putnike straga. Ventilacijski otvori skriveni su u cijeloj kabini. Audio sustav ima 22 zvučnika, snage je 960 W i s aktivnim sustavom za prigušivanje buke s ceste. Nudi se u dvije verzije, obje s pogonom na sva četiri kotača (AWD). Model S, s dual motorom ima jedan elektromotor 343 KS na prednjoj i drugi iste snage na stražnjoj osovini, ukupno 670 KS. Ubrzanje modela S od 0 do 100 km/h samo je 3,2 s, a krajnja brzina ograničena na 250 km/h. Domet s jednim punjenjem baterija prema WLTP-u jest 634 km. Cijena je 94.990 eura. Nova, najsnažnija verzija Modela S Plaid nudi tri motora ukupne snage 1020 KS, a ubrzanje od 0 do 100 km je samo 2,2 s, dok je najveća brzina 322 km/h. Domet je 600 km, a cijena 109.990 eura.

Mercedes-Benz EQS

Svojevrsna električna verzija Mercedes-Benz S-klase, najprestižnije limuzine u ponudi njemačkog proizvođača jest model EQS. Najekskluzivniji Mercedesov električni model prava je cestovna krstarica dugačka 521 cm uz 321 cm međuosovinskog razmaka, puna moderne tehnologije i inovacija. Masa vozila je 2500 kg, a prtljažnik prima 610 litara. Mercedesovi stručnjaci koeficijent otpora zraka spustili su na samo 0,20, što model EQS čini najviše aerodinamičnim serijski proizvedenim automobilom na svijetu. Dakako, time se povećao i doseg s jednim punjenjem. EQS-ov doseg iznosi do 770 kilometara (WLTP u gradu) u verziji sa stražnjim pogonom i 333 KS. EQS se može puniti snagom do 200 kW na brzim punjačima s istosmjernom strujom. To znači da se energija za dodatnih 300 kilometara može napuniti u samo 15 minuta. EQS nudi najveći informacijski zaslon u autoindustriji. MBUX Hyperscreen čine tri zaslona koji se neprimjetno spajaju i čine impresivan zaslon širok 141 cm, a površina koju putnici mogu doživjeti iznosi čak 2432,11 cm². Kao izuzetno inteligentno vozilo, EQS ima do 350 senzora, ovisno o opremi. U ponudi je više verzija sa stražnjim ili pogonom na sve kotače. Početna inačica EQS 350 s 292 KS i dometom od 694 km stoji 98.631 euro. Najsnažnija izvedba Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ sa 658 KS i ubrzanjem do stotke za 3,8 s te dosegom od 625 KS stoji 153.152 eura.

BMW i7

Sedmica je kod BMW-a uvijek bila najprestižniji model, a prvi put Bavarci su je ponudili i u električnoj i7 varijanti. Za razliku od većine konkurenata, BMW nudi električnu sedmicu koja izgleda potpuno jednako kao BMW Serije 7 s konvencionalnim motorima. Dugačka je čak 539 cm, uz međuosovinski razmak od 321,5 cm. To znači da putnici na stražnjoj klupi imaju maksimalan komfor, a unatoč većim dimenzijama, manevriranje je bolje uz krug okretanja od 12,3 m zahvaljujući zakretnim stražnjim kotačima. Uz vrhunsku udobnost, posebno za putnika iza suvozača, putnici straga mogu uživati u BMW Theatre Screenu – 31,3-inčnom panoramskom zaslonu u formatu 32:9 s 8K rezolucijom, odnosno ekskluzivnom kinu na kotačima. Sprijeda je Live Cockpit Plus koji se sastoji od dva ekrana, 12,3-inčne instrumentne ploče i 14,9-inčnog središnjeg dodirnog zaslona. U Hrvatskoj je i7 dostupan u tri varijante – i7 eDrive 50 s 455 KS (118.562 €), i7 xDrive 60 s 544 KS (142.687 €) i i7 M70 xDrive sa 659 KS (186.625 €). Baterija je svima kapaciteta 105 kWh, a doseg je prema WLTP-u do 595 km. Performanse najsnažnijeg i7 M70 xDrive impresivne su – 3,7 s do stotke i 250 km/h elektronički ograničene brzine.  Sedmica je desetljećima poznata po blindiranim modelima, a nova nudi i takvu električnu inačicu – BMW i7 xDrive60 Protection koja ispunjava sve zahtjeve zaštite klase VR9 bez ikakvih ograničenja.

Audi Q8 e-tron

Audi e-tron predstavljen je 2018. kao prvi električni Audi u povijesti, a danas je u njihovu portfelju već mnogo modela na struju. Krajem 2022. godine stigao je i redizajn velikog električnog SUV modela koji je u nazivu dobio dodatak Q8, kao poveznicu za najluksuzniji SUV model proizvođača iz Ingolstadta. Dolazi u dvije karoserijske izvedbe, osnovnoj SUV verziji i u Sportback SUV-coupe varijanti. Dugačak je 4,92 metra i uz međuosovinski razmak od 2,93 m te stražnji prtljažnik od 569 litara (528 l u Sportbacku) i prednji s dodatne 62 litre donosi odličnu prostranost u kabini i u prostoru za odlaganje stvari. Osim središnjeg 10,1-inčnog multimedijskog zaslona, tu je i 8,6-inčni dodirni ekran namijenjen kontroli klimatizacije. Dolazi u tri verzije snage – 341 KS, 408 KS i 505 KS. Trenutačno je u Hrvatskoj dostupna samo srednja verzija Q8 55 e-tron s 408 KS i 664 Nm okretnog momenta koja uz bateriju kapaciteta 106 kWh pruža doseg od 582 km (600 km kod Sportbacka). S mjesta do 100 km sprinta za samo 5,5 sekundi, dok je maksimalna brzina ograničena na 200 km/h. Na brzoj punionici od 170 kW od 0 do 80 posto baterija se napuni za 31 minutu. Cijena modela Q8 e-tron 55 kreće od 80.583 eura, a Q8 e-tron Sportback stoji od 82.700 eura.

Porsche Taycan

Prvi Porscheov električni automobil, koji je predstavljen 2019. godine, upravo je stigao na tržište u redizajniranom izdanju. Dolazi u tri karoserijske izvedbe: kao četverovratna sportska limuzina, kao sportski karavanski Sport Turismo i kao sportski off-road karavan Cross Turismo. Dakle, Porsche nudi pravi sportski automobil na struju, ali uz obiteljski komfor i na stražnjim sjedalima. Osvježeni Taycan izgleda još atraktivnije s redizajniranim prednjim i stražnjim krajem te novim glavnim svjetlima. Izgled mu je još oštriji i pročišćeniji. Taycanova dužina od 496 cm i međuosovinski razmak od 290 cm jamče prostranost u kabini, uz 405 litara zapremnine u prtljažniku straga i 84 litre sprijeda. Raspoložive su po četiri izvedbe motora u varijantama sa stražnjim pogonom ili pogonom na sve kotače. Početni Taycan s 408 KS i 410 Nm do stotke stiže za 4,8 s, a Taycan Turbo S s 952 KS i 1110 Nm za samo 2,4 sekunde. Osnovna baterija ima neto kapacitet 82,3 kWh i doseg do 590 km. U Plus verziji s baterijom neto kapaciteta 97 kWh doseg je do 678 km. A poboljšana je i brzina punjenja, na DC agregatima od 320 kW vrijeme punjenja od 10 do 80 posto traje samo 18 minuta. Taycan serijski dolazi uz adaptivni dvokomorni zračni ovjes s pneumatskim oprugama, a opcijski uz Porsche Active Ride koji nudi veliku raznolikost komfora u vožnji i dinamike vožnje. Cijene se kreću od 110.370 eura.

New Report

Close