"Experiental" putovanja
"Influenceri", fenomen današnjice, danas su završili svoje proputovanje Zagrebom i Dubrovnikom.
U organizaciji renomirane hotelske kuće, Hup Zagreb d.d. te sestrinske kompanije, Hoteli dubrovačka rivijera d.d. te uz potporu Hrvatske turističke zajednice te Turističke zajednice grada Zagreba, Turističke zajednice grada Dubrovnika te Župe dubrovačke, utjecajnim su svjetskim travel, food & lifestyle bloggerima odnosno Instagram influencerima, kako se sami nazivaju i kako ih njihovi pratitelji/čitatelji nazivaju, predstavljene vodeće atrakcije te posebni, skriveni kutci dviju vodećih hrvatskih turističkih destinacija.
Turizam živi digitalno; svjedoci smo dolaska čitavih novih generacija koje sve svoje životne trenutke, izbore, stavove i informacije konzumiraju, ali i plasiraju digitalno. Online prisutnost, koja je svakako imperativ i standard, prva je stepenica odnosno referentna točka u razvijanju svjesnosti gostiju o stanovitoj destinaciji. Međutim, nastavno na razvoj tzv. experiental putovanja, svojevrsnog višedimenzionalnog doživljaja destinacije, pri čemu nikako nije samo naglasak na objektivan kritički sud gosta o tzv. "hardwareu" destinacije odnosno pukim smještajnim kapacitetima, infrastrukturi ili samim atrakcijama, već, sve više, na "softwareu" destinacije odnosno čitavom sklopu doživljaja koje turist želi i zahtijeva iskusiti, društvene mreže su postale idealni kanali putem kojih se odvija dvosmjerna komunikacija između destinacija i ponuđača usluga te samih konzumenata usluga. Svijet društvenih mreža iznjedrio je izrazitu liberalizaciju i demokratizaciju odnosno konstantnu interakciju između destinacija i gostiju koji sve svoje doživljaje i stavove iznose putem raznih kanala, postajući tako "influencerima", glasnicima "experiental" travel trenda.
Upravo je stoga, HUP Zagreb, u svojem poduhvatu koji je jedinstven odnosno prvi ovakve vrste u regiji, prigrlio prezentaciju destinacija i svojih ponuda putem najnovije social media platforme, kojoj se predviđa rast brži od svojedobnog impresivnog rasta ostalih, sada već uobičajenih, društvenih mreža, putem – Snapcahta. Snapchat je nova platforma koja se temelji na videu; korisnici objavljuju isključivo video materijale te se svi doživljaji destinacije prikazuju na vrlo autentičan način, pružajući doista svojim korisnicima i iskustvo i doživljaj boravka. Snapchat zahtijeva fokus i pažnju, obzirom da sadržaj nestaje nakon 24 sata s platforme, no, naravno, influenceri konstantno nadopunjavaju platformu objavljujući nove sadržaje.
Hrvatska na snapchatu
Na svojem proputovanju pri kojem su najpoznatiji travel, lifestyle i food influenceri Europe upoznali vodeće atrakcije Zagreba i Dubrovnika, te odsjeli u renomiranih hotelima; The Westin Zagreb, Sheraton Zagreb te Sheraton Dubrovnik Riviera Hotelu, sva su događanja te svoje doživljaje hotela, usluge, grada i stanovnika popratili na Instagramu putem spektakularnih foto albuma, čiji se utjecaj mjeri sa čak po nekoliko tisuća pozitivnih komentara unutar sat vremena te putem – Snapchata. HUP Zagreb je sa svojim hotelima Sheraton u Zagrebu i Dubrovniku te hotelom The Westin prva hotelska kuća odnosno prvi brand uopće u Hrvatskoj koja je svoje ponude predstavila putem ove nove platforme izrazito brzo rastuće popularnosti te time dočarala doista jedinstvena iskustva ("experiental") čitavom tržištu novih korisnika; od raskošnih večera dobrodošlice na 17. katu hotela The Westin Zagreb sa spektakularnim pogledom na Zagreb, preko odlaska na Dolac s izvršnim šefom kuhinje Sheraton Zagreb Hotela te pripremi tradicionalnih hrvatskih jela sa šefom Matijom Balentom s namirnicama kupljenim na, po mnogima, najatraktivnijoj zagrebačkoj tržnici, obilaska grada Zagreba po poznatim i skrivenim kutcima metropole, piknika s vrhunskim delicijama šefa kuhinje The Westin Zagreba na krovu Muzeja za suvremenu umjetnost, pa sve do razgledavanja bisera Jadrana, grada Dubrovnika i očaravajuće dubrovačke rivijere i naravno, užitka u jelima dubrovačkog kraja – sva su iskustva destinacije bila dokumentirana odnosno emitirana u svojevrsnom živom prijenosu, u realnom vremenu, preko Instagrama i Snapchata. U narednim se tjednima očekuju osvrt influencera na njihovim putnim blogovima koji predstavljaju sažetak putovanja u destinacije uz impresije, komentare i korisne informacije iz prve ruke za sve njihove čitatelje; autentično iskustvo i doživljaj pretočeni u riječi, slike i video.
Tko su utjecajni travel bloggeri u obilasku Zagreba i Dubrovnika?
Hup Zagreb ugostio je utjecajne travel bloggere; power i travel couple Saul Aguilar & Lesiu Odobresku, koji zajedno imaju preko pola milijuna follower-a; dopisnicu i fotografkinju za ugledan online travel magazine Tiny Atlas Quarterly, Erin Kunkel. Osim njih, ljepote Zagreba i Dubrovnika predstavljene su Larissi Olenicoff, poznatoj pod pseudonimom The Blonde Gypsy, koja se zbog svoje fascinacije ovim dijelom svijeta, posvetila istraživanju jugoistočne Europe, zatim jednom od prvih korisnika Instagrama uopće, travel fotografu Jiriju Siftaru, utjecajnim engleskim fotografima i travel bloggerima, Patriku Whitlocku te Seanu Byrneu te adventure travel bloggeru, Marcu Baechtoldu.
Svaki je blogger itekako specifičan, sa svojom publikom i tržištem, svi se profesionalno bave fotografijama i travel blogovima i njihov je utjecaj doista značajan, poglavito na generaciju "millenialsa" i "Y" generaciju te su se renomirani hotelski brandovi u Zagrebu i Dubrovniku na ovaj način predstavili ovom tržištu na sasvim nov i jedinstven način.
Što su travel bloggeri – infulenceri iskusili tijekom svog boravka?
Gosti novog, digitalnog, social doba iskusili su srdačnu dobrodošlicu u dvorani Uvertira u The Westin Zagreb Hotelu, koju karakterizira spektakularan pogled na Zagreb te su kadrovi zagrebačkih vizura, ali i secesijskih detalja na prozorima hotela, koji su bili prvi kadrovi fotografija za Instagram ili videa za Snapchat. Pregršt delicija, kroz koja su predstavljena najbolja hrvatska jela, pažljivo odabrana prema regijama, poput svježeg zagrebačkog sira i vrhnja, istarskih kobasica s tartufima, paškog sira, plodova mora, ribe, sezonskog voća, dubrovačke rožate, zagrebačkih štrukli, drniškog pršuta, selekcije vrhunskog maslinovog ulja. Sva su jela idealno upotpunjena koktelima spravljenima od vrhunskih hrvatskih pića te zagrebačkih jagoda i maraska višanja te su predstavljali idealan početak uzbudljivog gastronomskog i turističkog putovanja.
Bloggeri su, potom, drugi dan, obišli Dolac, najveću i najraskošniju tržnicu na otvorenom u Zagrebu i između ostalog, oduševili se namirnicom koja se rapidno vraća iz zaborava i iz bakinih kuhinja, ravno na stolove ekskluzivnih restorana: čvarcima. U restoranu Kralj Tomislav, Sheraton Zagreb Hotela, sa šefom kuhinje, Matijom Balentom spremali su pečene srdele, sir s vrhnjem, dovršavali skradinski rižoto, asistirali šefu kuhinje u pripravi domaćeg sladoleda od jagoda.
Obilazak grada iznjedrio je fantastične" experiental" zapise: posjet kuli Lotrščak, Strossmayerovom šetalištu, zagrebačkoj katedrali te crkvi sv. Marka, Muzeju prekinutih veza te nizu živopisnih ulica na Gornjem i Donjem gradu. Bloggere se dojmio duh odnosno duša i karakter grada, tempo i način odvijanja života u Zagrebu, uz nezaobilazno ispijanje kava na špici. Kraj zagrebačkog putovanja obilježio je piknik na krovu Muzeja suvremene umjetnosti odnosno spoj vrhunskih haute cuisine delicija koje su bile dopremljene ravno iz The Westin Zagreba te moderne umjetnosti.
Dubrovnik, biser Jadrana te neotkriveni dragulj regije, dubrovačka rivijera, gostima su se predstavili u svoj svojoj ljepoti. Dobro poznati ali i oni skriveni kutci dubrovačke rivijere koja obiluje prikazima neotkrivene prirodne, arhitekturalne, ali i "situacijske" ljepote; detalji, ljudi i običaja, skrivenih zaljeva i plaža te pripremanja hrane, tradicionalnog pletenja mreža ili ribarenja bili su magnet za kamere bloggera. Sheraton Dubrovnik Hotel te Hotel Mlini ugostili su bloggere te im je šef kuhinje prezentirao, između ostalih, i tradicionalno jelo dubrovačke regije, ribu u soli, čije se razbijanje kore od soli, očekivano, popratilo snimkom koja se u realnom vremenu objavila na svim društvenim mrežama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu