Apple je smijenio Google i ponovno zauzeo naslov "najvrednijeg svjetskog brenda" u 2015 BrandZTM poretku Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji danas objavljuju WPP i Millward Brown.
Apple je povećao vrijednost svog branda za 67 posto u odnosu na prošlu godinu i danas ona iznosi 247 milijardi dolara. Na drugom mjestu nalazi se Google čija je vrijednost također rasla za devet posto i iznosi 173,3 milijarde dolara. Microsoft, vrijedan 115,5 milijardi dolara, novi je broj 3 s porastom od jedne pozicije i rastom vrijednosti od 28 posto. Iako se AppleWatch pokazao kao iznimno popularan proizvod, uspjeh iPhonea 6 je glavni pokretač rasta vrijednosti Applea. Doreen Wang, voditeljica BrandZ-a u Millward Brownu, ističe da Apple i dalje "posjeduje" svoju kategoriju; pomoću inovacija i diferencijacije generira pravu dobit za potrošače.
3,3bilijuna
dolara vrijedi prvih 100 svjetskih brendova
"Apple zadovoljava i racionalne i emocionalne potrebe te čini život ugodnijim na zabavan i relevantan način. Jasno je što predstavlja i nikada ne prestaje osvježavati svoju poruku kako bi održao razliku", kazala je Wang. Što se tiče ukupne vrijednosti Top 100 brendova, ona iznosi 3,3 bilijuna dolara, 14 posto više u odnosu na 2014. godinu. Što se tiče usporedbe s 2006. kada je poredak prvi puta objavljen, danas je vrijednost prvih 100 brendova veća za 126 posto. Što se tiče europskih brendova, njemački proizvođač softvera SAP te telekomunikacijski div Deutsche Telekom najjači su europski brendovi.
SAP je zadržao broj 1 u kontinentalnoj Europi s porastom od pet posto i vrijednošću od 38,2 milijardi dolara zahvaljujući snažnim investicijama u i prihodima iz pružanja usluga u 'oblaku' dok je Deutsche Telekom zadržao drugu poziciju. Europski brendovi nastavljaju dominirati u sektoru luksuzne robe na globalnoj razini. Najviše pozicioniran je francuski Louis Vuitton na 3. mjestu Europskih Top 10 s vrijednošću 27.4 milijardi dolara što je porast od šest posto u odnosu na prošlu godinu.
Kralj
Kada je brending jak, donosi prosječan rast od 168 posto
Siniša Kralj, account direktor u Millward Brown Hrvatska ocjenjuje kako je jedan od najintrigantnijih zaključaka ovogodišnjeg poretka taj da značajan dio rasta vrijednosti brenda dolazi od uspješnog definiranja njegove jezgre ili 'srca' tj. onoga što ga čini brendom. "Podaci jasno pokazuju da sjajna reklama sama po sebi nije dovoljna – ona mora biti praćena širom strateškom i kreativnom definicijom. Sada konačno imamo podatke koji pokazuju značajnu financijsku korist koju brending donosi: kada je jak, donosi prosječan rast od 168 posto naspram samo 27 posto kada je slab". kaže Kralj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu