Danijel Vuković i Hrvoje Škurla osnivači su, suvlasnici i kreativni direktori reklamne agencije Fahrenheit. Osvojili su više od 100 domaćih i internacionalnih nagrada. Imaju iskustva u radu s nizom klijenata iz gotovo svih kategorija. Radovi su im objavljivani u nizu domaćih ali i internacionalnih publikacija za oglašavanje. Od prošle godine njihova tvrtka Fahrenheit nastupa na tržištu zajedno s agencijom McCann Zagreb.
Koliko ste točno nagrada na Danima komunikacija dobili? U kojim kategorijama?
Dobili smo najviše nagrada među svim prijavljenim agencijama. Pripala nam je nagrada IdejaX za Pitroid- "Posmrtni marš" kao najbolji rad u protekoj godini u kategoriji Trgovina i kućanstvo. Na Ideji X imali smo šest finalista- Pan "Nek' se čuje do Rusije", Multipower "Letak", Njuškalo "Susjedi", Pitroid "Posmrtni marš" te HT "MAXobitelj" koja je nagrađena i u kategoriji cjelovitih kampanja. Na Effie Awards Croatia dobili smo srebro u kategoriji Telekomunikacijske usluge za kampanju HT MAXobitelj, srebro u kategoriji Piće za kampanju za Pan "Nek' se čuje do Rusije". Bilo smo Effie finalist u kategoriji Financijske i osiguravajuće usluge za kampanju RBA "Vrste kupaca", te u kategoriji Piće za kampanju "Ova Coca-Cola je za tebe". Zbrojem bodova za osvojene nagrade i finala možemo reći da je McCann/Fahrenheit najefikasnija agencija u HR 2014. godine. Također smo Mixx finalist u kategoriji Content Marketing & Social Media za rad B.net. Napokon, osvojili smo najvažniju nagradu na Danima komunikacija, Outward zlato za rad za Pan "Ako piješ, ne lijepi" u kategoriji Najbolji billboard.
Tko je došao na ideju za nagrađene projekte?
Naš kreativni tim. Nekad su to kreativni direktori, nekada copywriteri, nekada art direktori i dizajneri. Dogodi se i da odlične ideje dođu i iz account odjela. Najbolje ideje najčešće i nastaju upravo timskim radom.
Posebnosti nagrađenih projekata, po čemu se one ističu za vas? Na koju nagradu ste najviše ponosni?
Ako volite svoj posao, svaki projekt je zanimljiv. Od recentno nagrađenih, najponosniji smo na MAXobitelj. Pokazali smo da se za cjelovitu kampanju koja je ujedno bila predmetom velikog natječaja za HT može dobiti nagrada i za kreativnost i za efikasnost. Drag nam je Bonbonov kino oglas "Morrron" za kojim su svi poludjeli, ali i krivo zalijepljen billboard za Pan. Očito je da nije presudna veličina projekta. Uostalom, tko počne raditi razlike između velikih i malih projekata, vjerojatno je već napravio prvi pogrešan korak.
Koja je bila vaša uloga u nagrađenim projektima?
Bili smo glavni kreativni direktori na svim projektima. To znači da smo radili na kreativnim strategijama, usmjeravali tim, valorizirali ideje, organizirali kreativne procese i radili nadzor produkcije kreativnog rješenja, komunicirali s dobavljačima i voditeljima drugih odjela u agenciji, prezentirali klijentu agencijska rješenja, a često bili i autori koncepata.
Pojasnite nam ukratko vaš proces – kako od prvotne ideje doći do finalnog produkta?
Nikada ne radimo napamet. Za početak uvijek nastojimo sebi odgovoriti zašto nešto radimo, gdje smo trenutno i gdje želimo biti odnosno definirati probleme i ciljeve. Sve što definiramo mora se temeljiti na činjenicama. Tek tada kreće izazov u kojemu kreativnošću odnosno inovativnim načinom rješavanja problema pokušavamo brže i lakše doći do određenog cilja. A za njih postoji puno različitih metoda i tehnika. Često se pogrešna slika plasira o kreativnim agencijama i kreativcima kao nekim otkačenim likovima koji po cijele dane sjede s nogama na stolu. OK, radimo i to, ali ostatak je mukotrpan posao stvaranja iz, vrlo često, čiste nule.
Koliko dugo ste u ovom poslu i kako se nosite s konkurencijom?
Radimo u reklamnoj industriji više od 15 godina. Prije nego li smo otvorili svoju agenciju, radili smo kao kreativni direktori za najpoznatije hrvatske agencije koji su nam sada konkurencija. Njih shvaćamo kao kolege koji rade isti posao i pokušavaju što bolje voditi svoje agencije kao što i mi pokušavamo svoju. Razumijemo ih i cijenimo. Nije ovo boks pa da se moramo udarati kako bi doznali tko je pobjednik. Više smo kao neka vrsta umjetničkog klizanja, ali bez šarenih trikoa. Imate uvijek neki žiri koji sudi umjetnički i tehnički aspekt vaše izvedbe. Po nama, najvažnije je baviti se svojim poslom svaki dan odnosno truditi se i puno raditi. Rad uvijek donosi rezultat.
Koji su vaši planovi za budućnost?
Izgraditi mjesto na koje će što više pametnih mladih ljudi voljeti dolaziti svako jutro zajedno raditi na projektima i rješavati probleme klijenata te na osnovi toga plaćati svoje kredite, školovati djecu i živjeti svoj život. Vjerujemo da smo na dobrom putu.
Tko vam je uzor u poslu po pitanju kreativnosti?
Nemamo uzore, ali nadahnuće su nam svi ljudi koji u sebi imaju puno duha. Kao što smo već napomenuli, biti kreativan znači živjeti svakodnevicu punu različitih iskustava, dijeliti malo pomaknuta razmišljanja o životu s ljudima koji nas okružuju. Zato često, kad ih zovemo na brainstorming, svojim kreativcima kažemo: "Idemo malo razgovarati o životu".
Talent nije dovoljan
Odakle dolazi vaša kreativnost?
Iz vlastitih iskustava odnosno svega što vidimo, čujemo, gledamo, pročitamo, slušamo, razgovaramo. Izložiti svoj mozak velikoj količini informacija i podražaja svake vrste odnosno aktivno sudjelovati u svakom segmentu života ključ je kreativnosti. Ponekad se pogrešno shvaća kako je dovoljno biti rođen kreativan. Teško je vjerovati da će netko bez dodatnih napora u svoje obrazovanje uspjeti na duge staze u ovom poslu. Ima ona neka priča o nešto malo talenta, a ostatak je rad. Nije to daleko od istine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu