Ako tvrtke i komunikatori nisu vjerni svojoj misiji, loše će proći

Autor: Sergej Novosel Vučković , 18. travanj 2019. u 22:00
Aaron Sherinian, potpredsjednik PMI-ja za globalnu komunikacijsku transformaciju

Aaron Sherinian, potpredsjednik PMI-ja za globalnu komunikacijsku transformaciju, o budućnosti bez dima i odnosima s javnošću.

Inovativne komunikacije mogu graditi pozitivne globalne promjene te unaprijediti živote milijuna ljudi, stav je Aarona Sheriniana, od lani je potpredsjednika za globalnu komunikacijsku transformaciju u Philip Morris Internationalu. Amerikanac ima golemo iskustvo i u diplomaciji SAD-a i u civilnom sektoru u UN Foundationu, gdje je njegov tim dobio nagradu Public Affairs Team of the Year (Tim za odnose s javnošću godine), dok je Sherinian okrunjen titulom Global Communications Professional of the Year (Profesionalac godine u globalnim komunikacijama). Bio je i globalni direktor komunikacija Aga Khan Development Networka. Za Poslovni dnevnik govori o novim izazovima preobrazbe kompanije i aktualnim komunikacijskim strategijama u kojima se moramo boriti i s lažnim vijestima.

Nakon bogate karijere u korporativnom i diplomatskom sektoru, pridružili ste se tvrtki Philip Morris International. što je to što Vas zanima na trenutačnoj poziciji zbog čega ste prihvatili ponudu?
Kao komunikatoru, nema većeg izazova nego pomoći u poticanju razgovora o budućnosti bez dima. To ima potencijal da utječe na ljude svugdje. Riječ je o razgovoru koji naglašava važnost dijaloga s poštovanjem, kulturne osjetljivosti i predanosti novim i odvažnim načelima modernog angažmana. Mi, ljudi iz Philip Morrisa, usred smo korporativne transformacije koja je doista jedinstvena. Pomoći u dijeljenju naše priče nešto je što me motivira. To nije lako jer su to pitanja koja su ispunjena emocijama i potrebom da se što prije riješe. Ali to je ono što – ako se to dogodi ispravno – može pomoći u stvaranju bolje budućnosti.

U najavi PMI-ja prije vašeg dolaska u tvrtku, među šest drugih stvari koje ljudi trebaju znati o Vama, stoji da ste optimist. U kojem smislu?
Čvrsto vjerujem da ljudi mogu ostvariti pozitivne promjene kada se spoje na nove i kreativne načine. Ne ignoriram činjenicu da su ljudi i planet suočeni s izazovima na globalnoj razini koji su vrlo stvarni i neposredni. Postoje izazovi koji su "izazovi bez putovnica", ali na koje globalno društvo mora odgovoriti kao jedno. Ali ovi izazovi – bilo da se radi o poboljšanju globalnog zdravlja, suočavanju s klimatskim promjenama ili pomaganju u promicanju ravnopravnosti spolova – ostvaruju se uspjehom. Inspirativno je vidjeti kako se ljudi iz svih sektora ujedinjuju kako bi ostvarili ciljeve održivog razvoja na način koji će donijeti pozitivnu budućnost. Globalni ljudi koji to slijede daju mi optimizam i poticaj.

PMI je jedan od vodećih globalnih igrača u duhanskoj industriji, a njegove marke su čak ikone pop kulture. Sada PMI gradi svoju budućnost na proizvodima bez dima. Koja je Vaša uloga u tome?
Ova tvrtka je dio globalnih razgovora već desetljećima. Doživio sam to kao dom kreativnih umova i energije. Dok gledamo prema budućnosti bez dima, moja će uloga biti pomoći tim talentima da nađu svoj glas u traženju od svijeta da zamisli budućnost bez cigareta. Ako inspiriramo svijet da traži načine kako da bude bez dima, mi u Philip Morrisu možemo biti ponosni na našu ulogu komunikatora, prenosioca poruka i članova zajednice.

Što je to "budućnost bez dima"? Hoće li zadovoljiti potrošače i hoće li oni prihvatiti tu ideju? Što aktivisti i organizacije koji govore o štetnosti duhanske industrije misle o vašoj viziji budućnosti bez pušenja?
Budućnost bez dima je ona koju gradimo zajedno. To je svijet u kojem punoljetni pušači znaju i imaju pristup boljim alternativama od nastavka pušenja cigareta, što je omogućeno napretkom u znanosti i tehnologiji, kako bi se osiguralo da ti proizvodi zadovolje želje punoljetnih pušača. Mislim da se svi možemo složiti da bi budućnost u kojoj je to stvarnost bila bolje mjesto za svakoga. Tema budućnosti bez dima može biti: ako ne pušite cigarete, ne počinjite. Ako pušite cigarete, prestanite pušiti (najbolja opcija). Ako ne želite prestati pušiti, prijeđite na korištenje boljih alternativa.

Koliko se vaš trenutačni rad u korporaciji razlikuje od onoga u UN-ovoj zakladi i vaših diplomatskih akcija? Radili ste i za State Department.
Svaki od mojih profesionalnih zadataka izazvao me na svladavanje teških pitanja. Na svakom od poslova od mene se tražilo da naučim i slušam ljude koji su različiti od mene. To je jedan od najboljih dijelova globalnog komuniciranja danas. Počinje slušanjem. U tom smislu su moji poslovi bili isti. Bilo u diplomatskim okvirima ili pomažući u povezivanju ljudi i ideja kako bi se poduprla pitanja UN-a, slušanje je uvijek u središtu mog rada.

Koje su osnovne komunikacijske ideje koje će biti temelj za transformaciju PMI-ja kao tvrtke?
Komunikacija u eri transformacije zahtijeva prihvaćanje koncepta razgovora u stvarnom vremenu. PMI nastoji izgraditi svoje sposobnosti i pozivati ljude na dijaloge koji se odvijaju diljem svijeta i cijelo vrijeme.

Postoji velika prisutnost 'lažnih vijesti' i raznih izvora koji teže nametanju vlastite istine. Kakvo je Vaše mišljenje o poslovnim komunikacijama danas?
Već smo duboko u eri u kojoj se "pravila" o komunikacijama svakodnevno dovode u pitanje. To zahtijeva da tvrtke i komunikatori budu vjerni svojoj misiji i transparentni sa svojim partnerima. Današnja stvarnost poslovnih komunikacija nagradit će – ili kazniti – one koji slijede ta važna načela.Publika treba razmisliti o načinima na koje naša nova komunikacijska stvarnost svakog od nas pretvara u zagovornike globalnih pitanja. Dani kada je "odjel za komunikacije" bio izoliran ili potpuno neovisan od drugih funkcija poduzeća ili globalnih organizacija su završeni. A ono što radimo s ovom novom kolaborativnom, stvarnom realnošću, pomoći će u oblikovanju suštine našeg poslovanja i naše zajedničke budućnosti.

Komentirajte prvi

New Report

Close