Klasični oblici marketinga su masovni, ali i neprecizni. Garantiraju da će vaš oglas vidjeti velik broj različitih ljudi, no ne znate tko su oni – što vole, što ih pokreće, što ih odbija te kakvi su im stavovi i uvjerenja
S njima se može upravljati u jednoj mjeri, odabirom medija u kojem ćete plasirati oglase (na primjer, oglas za salon za namještaj u časopisu o uređenju doma), ali i dalje ne možete znati tko ih je uistinu vidio.
S druge strane digitalni marketing omogućuje prikazivanje oglasa točno onim korisnicima koji spadaju u vašu ciljanu publiku bilo da se radi o:
- njihovim interesima (oglašavanje sportske opreme samo korisnicima zainteresiranim za fitness)
- demografskim podacima (oglašavanje odmora za umirovljenike samo onima starijima od 60 godina)
- važnim životnim događajima (oglašavanje opreme za bebe nakon rođenja djeteta)
- lokaciji na kojoj žive (ako ste tvrtka čije je poslovanje fokusirano samo na Zagreb, svoje oglase možete prikazivati samo ljudima na području Zagreba).
Mogućnosti su zaista raznolike, a osiguravate da sadržaj isporučujete osobama koje će biti zainteresirane za vaše poslovanje, proizvod ili uslugu.
U nastavku vam donosimo 5 najzanimljivijih opcija targetiranja na svim kanalima digitalnog marketinga.
Targetiranje prema životnim događajima
Targetiranje prema životnim događajima (life events) dostupno je u sklopu Google Ads sustava, Facebook oglašavanja te na Pinterestu.
Životni događaji pojedinca imaju veliki potencijal potaknuti konzumaciju sadržaja ili odluke o kupnji. Svaki životni događaj za sobom povlači određena ponašanja i kupnje koje se s njime podudaraju.
Ciljanje životnih događaja je iznimno korisno jer uključuje emocije, najčešće one pozitivne. S tom spoznajom moguće je kreirati oglase koji će dodatno nahraniti pozitivne emocije korisnika i potaknuti ih na kupnju.
Uobičajeni životni događaji koji zanimaju oglašivače su:
- Početak studiranja / diploma
- Kupnja kuće / selidba
- Zaruke
- Brak
- Rođenje djeteta
- Odlazak u mirovinu
Ovo su neki od najvećih životnih događaja stoga se vrlo često koriste za targetiranje, ali možete eksperimentirati i s onim manjima kao što su rođendani ili godišnjice, ako je ta publika u skladu s vašim proizvodom ili uslugom.
Nedavno ponašanje pri kupnji
Targetiranje prema nedavnom ponašaju pri kupnji (recent purchasing behaviour) moguće je na Facebooku i Twitteru, a temelji se na njihovoj suradnji sa sustavima za obradu podataka Acxiom, Epsilon i Datalogix.
Zbog toga imaju mogućnost ponuditi izrazito moćne opcije ciljanja oglasa na temelju onoga što su korisnici nedavno kupili u stvarnom svijetu i putem interneta.
Podaci iz programa vjernosti i podaci od izdavatelja kreditnih kartica spajaju se s određenim korisnicima Facebooka i Twittera. Oglašivači zatim mogu ciljati segmente publike s obzirom na tisuće različitih načina kupnje.
Neka od ponašanja pri kupnji uključuju:
- poslovne kupnje
- kupnju odjeće
- kupnju hrane i pića
- kupnju potrepština za kućne ljubimce
- kupnju proizvoda za kućanstvo
- kupnju u određenim vrstama trgovina
- kupovne navike
- razne pretplate i slično.
Popis je prilično iscrpan tako da ćete, ako se odlučite za ovu vrstu targetiranja, sigurno pronaći publiku za sebe.
Na primjer, ako imate tvrtku koja prodaje poslovne poklone segmentacijom kategorije poslovne kupnje možete targetirati korisnike koji su u prošlosti već kupovali takvu vrstu poklona.
Ciljanje pojedinih tvrtki na LinkedIn-u
LinkedIn je zasigurno najznačajnija internet platforma kada je riječ o marketinškom pristupu rukovoditeljima, donositeljima odluka i općenito ključnom osoblju unutar tvrtke.
S obzirom da je i LinkedIn prilično konkurenta platforma na kojoj se svaki tjedan objavi oko devet milijardi različitih sadržaja oglašavanje može biti vrlo korisno da dosegnete svoju željenu publiku.
Jedna od posebno zanimljivih načina targetiranja je targetiranje tvrtke. Tvrtke je moguće targetirati prema imenu, industriji, stopi rasta, kategoriji (na primjer, Fortune 100 fast Growing Companies) te prema veličini tvrtke.
U sklopu ove vrste targetiranja dostupno je više od 13 milijuna tvrtki, a vaši oglasi prikazuju se profesionalcima koji su zaduženi za donošenje odluka.
Prilagođena publika za Google Ads
Što kada od svih predefiniranih publika ne možete pronaći onu koja odgovara vašem proizvodu ili usluzi? Kreirajte vlastitu!
Prilagođena publika ili custom audience najnovija je publika u Google Adsu. Omogućuje vam da sami unesete željene ključne riječi, URL-ove stranica i nazive aplikacija koje vaša publika pretražuje i koristi te na temelju njih izradite svoju vlastitu publiku.
Google će zatim na temelju unesenih podataka osigurati da se vaši oglasi prikazuju korisnicima koji bi mogli biti zainteresirani ili su već pokazali namjeru kupnje za ono što nudite.
Ova vrsta targetiranja primjenjiva je na Display i video kampanje, uključujući YouTube.
Ovo je posebno koristan način targetiranja publike ako nudite specifičan proizvod ili uslugu namijenjen određenoj niši, a za koji nema dovoljno pretraživanja na Google tražilici.
Remarketing
Remarketing je jedina opcija targetiranja koja je zajednička gotovo svim oglašivačkim mrežama. Nije ni čudno s obzirom na moć koju ima.
Vrlo jednostavno, remarketing vam omogućuje prikazivanje oglasa korisnicima koji su posjetili vašu web stranicu. Na taj način korisnik više puta vidi vaše oglase što pozitivno utječe na prodaju i doprinosi jačanju brenda.
Ovo je vrlo koristan način oglašavanja ako uzmete u obzir činjenicu da otprilike 97% korisnika napušta stranicu bez da izvrši konverziju, a 49% korisnika pregledava ponudu 2 do 4 puta prije nego se odluče na kupnju.
Naravno, pri odabiru bilo koje opcije targetiranja, bilo da se radi o onim klasičnima ili ovim nešto zanimljivijima, potrebno je dobro poznavati svoje poslovanje i osobe kojima želite ponuditi proizvod ili uslugu. To neka vam bude temelj za donošenje bilo koje odluke za oglašavanje, pa tako i one o opcijama targetiranja.