Prosječni potrošač ne sjedi pasivno na kauču i prebacuje programe, nego je aktivni korisnik koji se zabavlja i informira preko računala, mobitela i tableta.
On kreira i trendove, prema kojima hrvatske web stranice imaju veći doseg od najpopularnijih televizija. Prema podacima gemiusAudiencea, u ožujku ih je posjetilo 2,308.790 jedinstvenih korisnika, od kojih je čak 56% preko svojih računala, mobitela i mobilnih aplikacija posjetilo najpopularniji portal 24sata.hr. U TV targetu (publici 18-49 godina), 24sata.hr u ožujku je samo preko računala posjetilo 809.046 ljudi, dok je najgledaniji TV kanal u toj skupini dosegao 760.899 gledatelja – 48.147 osoba manje. Na 24sata.hr se surfalo i preko mobilnih uređaja, čak 696.093 korisnika posjetila su ga s mobitela ili tableta. Zbog dugotrajne krize mnoge su se tvrtke suočile s padom budžeta, što traži da svaka kuna koja se uloži u oglašavanje bude što učinkovitija.
Stoga se iz podataka o popularnosti kao rješenje nameće oglašavanje na 24sata.hr. Osim što će dosegnuti veći broj korisnika nego putem TV kanala, oglasi na webu omogućuju kvalitetnije ciljano prikazivanje prema interesima ili lokaciji korisnika i lakše praćenje učinkovitosti, koje ograničeno vremenski. Prednost je i što je korisnik interneta aktivan i svojim akcijama može povećati učinkovitost oglasa, dok je kod TV oglasa on samo pasivni promatrač.
Tako je 24sata grupa sa svojim portalima imala 27,6 milijuna posjeta, na njima je u ožujku je otvoreno i više od 103 milijuna stranica. Preračunamo li to u ukupno vrijeme, to je 315 godina unutar jednog mjeseca ili 10 godina u jednom danu. "Izuzetno smo zadovoljni što je samo naš portal pobijedio televizije, a imamo i najveći doseg dnevnih novina koji ima minimalna preklapanja s portalom – stoga je ukupni doseg brenda 24sata bez konkurencije najsnažnija multimedijska platforma na hrvatskom tržištu", rekao je Boris Trupčević, direktor 24sata.
Unatoč tome što 24sata.hr nudi puno veći doseg TV targeta, oglašivači i dalje više troše na TV oglašavanje. Prema HURA-i, u 2013. se na TV oglašavanje potrošilo 6,4 puta više nego za ono online. No zadnjih godina primjetan je uzlet online oglašavanja, koji prate mnoga poduzeća. "Trend rasta domaćih web portala nas ne iznenađuje. Godinama većinu marketinškog budžeta usmjeravamo na online oglašavanje jer omogućava najbolji 'return on investment' kroz odličan doseg", kažu u trgovačkoj kući Elipso.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu