Vanjske i unutarnje konstrukcije za vježbanje, dječja igrališta, fit-parkovi, vanjski fitness uređaji, penjačke stijene, sportski tereni, urbana oprema, antistres gumene podloge. Sve je to u fokusu inovativne i dinamične tvrtke Octago čija je vizija “pokrenuti Hrvatsku”. Osim gradnje, posvećeni su i obrazovanju u području općeg zdravlja građana putem predavanja, tečajeva i festivala u školama.
Priča slovačke tvrtke počela je 2014. kada je skupina mladih ljudi s pozitivnim stavom prema sportu strast odlučila pretvoriti u posao. Tražili su način kako aktivno i smisleno provesti svoje slobodno vrijeme, a tada su se gorljivo posvetili vježbanju uz pomoć težine vlastitog tijela, kalistenici. Kako u njihovu gradu tada nije bilo prostora za takvu vježbu, obratili su se tadašnjoj upravi sa zahtjevom da se stvori teren za takve sportske aktivnosti. Njihove preporuke, savjeti i entuzijazam oduševili su gradsku upravu te su uspjeli izgraditi dosad najveće workout igralište u Slovačkoj.
QR kodovi na spravama
Onda su osnovali tvrtku, a s godinama su proširivali asortiman proizvoda te neprestano nastoje modernizirati i prilagođavati i proizvode i prostore kako bi svima omogućili maksimalnu udobnost. Zahvaljujući pametnim rješenjima njihovih partnera, ne zaboravljaju ni edukaciju korisnika ili inovacije.

Od uspješnog startupa koji je osvojio Studentsku poduzetničku nagradu 2015., osnivači su uspjeli stvoriti rastuću tvrtku koja se širi izvan slovačkih granica. Danas Octago iza sebe ima više od 500 uspješno realiziranih projekata u pet europskih zemalja. Tvrtka je 2021. proširila svoje djelovanje i na hrvatsko tržište, a planiraju i daljnje širenje na tržišta srednje i istočne Europe te Bliskog istoka. Kako ističu, u Hrvatskoj ima dosta sredstava iz Ministarstva turizma i sporta te Ministarstva demografije koja subvencioniraju jedinice lokalne samouprave za obnovu i gradnju dječjih igrališta i sportskih terena, tako da ove godine očekuju procvat ulaganja u sportsku infrastrukturu u cijeloj zemlji.
“Octago u Slovačkoj posluje već 10 godina, dok u Hrvatskoj imamo tvrtku u posljednje dvije godine. Ja sam im se pridružio lani kako bih razvio poslovanje u Hrvatskoj i Sloveniji, a ove će godine fokus biti na Hrvatskoj. Ovo je dobra prilika za to da gradske uprave, općinske načelnike pa i hotele, kampove i shopping centre osvijestimo da osim samog asfaltiranja i betoniranja mogu napraviti i nešto dobro za lokalnu zajednicu poput hortikulture, sprava za vježbanje za odrasle, dječjih igrališta i tako dalje”, kaže Krešimir Dvorski, business development menadžer Octaga za hrvatsko i slovensko tržište.

Octago sve proizvode dizajnira, proizvodi i testira u proizvodnoj hali u mjestu Vranov nad Toplou. Rade u skladu s europskim standardima, a za opremu imaju ateste i certifikate. Sva igrala i sprave za vježbanje imaju betonski temelj kako bi bile čvrsto ugrađene u podlogu. Na spravama za vježbanje nalaze se QR kodovi za pristup aplikaciji s primjerima vježbi, pa vježbači mogu uz pomoć toga mogu sastaviti svoj trening. U proizvodnji koriste najsuvremenije 3D tehnologije za modeliranje, CNC, vodene, laserske i strojeve za savijanje.
U izradi modela setova oslanjaju se na vlastito iskustvo i povratne informacije aktivnih vježbača. Sve dimenzije i izgled dijelova nisu slučajni, već se temelje na izvornim preporukama korisnika. Jedini u Slovačkoj koriste okrugle stupove u kombinaciji s posebno dizajniranim prstenom koji drži vratila i druge dijelove.
Prošle godine vlasnici tvrtke prepoznali su potencijal hrvatskog tržišta. Proveli su istraživanje i utvrdili da su po kvaliteti ponude i širini asortimana u samom vrhu, a cjenovno među najpovoljnijima. U Hrvatskoj tvrtka zasad ima sedam projekata na području Zadra i okolnih otoka, na ove godine planiraju širenje. Imaju već više od 50 upita jedinica lokalne samouprave i turističkih poduzeća i vjeruju kako će za najviše dvije godine ući među top 3 ponuditelja na hrvatskom tržištu.
Djecu treba poticati
“Na javnim natječajima često se traži dvadesetak različitih sprava za vježbanje ili igrala za dječja igrališta. Pojedine tvrtke nemaju sve to u asortimanu pa uzimaju podizvođače. Naš asortiman jedan je od najširih na tržištu, a uz to su sve sprave certificirane i jamčena im je kvaliteta i dugovječnost, što je jako važno, pogotovo kad se radi na javim površinama i pod utjecajem vremenskih prilika, vlage, kiše, snijega, dok na moru najviše šteti morska sol”, dodaje Dvorski.
Zašto je sve to važno? Street workout pravi je izbor za sve gradove i općine koje žele učiniti nešto dobro za svoju lokalnu zajednicu, a da to pritom bude dugotrajno, atraktivno, moderno i u skladu s europskim standardima.
“Djecu treba od malih nogu poticati da manje vremena provode na ekranima mobitela i računala, a više na igralištima. Ja sam osobno po četiri sata napucavao loptu na košarkaškom igralištu, išao na trčanje ili vozio bicikl, dok se danas djeca sve manje kreću u prirodi, sve manje se bave sportom na svježem zraku. Istina, vježbati se može i u zatvorenom prostoru, primjerice u teretani, ali drukčiji je dojam ako vježbate na otvorenom, u našim street workout parkovima, trčite u šumi ili plivate u moru. Poanta je biti što više aktivan na svježem zraku”, ističe Dvorski.
Zaštitni znak proizvodnog asortimana tvrtke upravo su sprave za street workout ili uličnu vježbu, odnosno fizički trening na otvorenom, najčešće u javnim parkovima i na ulicama. Riječ je o sportskoj disciplini koja je zapravo kombinacija atletike i gimnastike, a sve što korisniku treba da bi sudjelovao u ovakvom treningu jest – njegovo tijelo.
Ideja o osnivanju Octaga i nastala je zahvaljujući tome što su trojica suvlasnika bila pasionirani vježbači na otvorenom. Uz te početke vezana je i jedna anegdota. Naime, grad Piešťany na sjeveru Slovačke, u kojem je tvrtka osnovana, nije imao adekvatan teren za takvo vježbanje. Stoga su dečki prilikom vježbanja modificirali sprave na svoju ruku, pa su imali problema s komunalnim redarima. Pozvani su na razgovor u gradsku upravu gdje su ih prozvali za “uništavanje” sprava i pitali ih zašto to rade. Oni su im objasnili da se ne radi o uništavanju, a vještinu u tom području demonstrirali su gradnjom probnog igrališta. Na kraju im je grad dao zadatak da projektiraju pravi street workout teren. Tako su oni zapravo iz hobija pokrenuli vlastiti biznis.

“Octago je posljednjih godina prirodno rastao i neprestano smo dodavali nove proizvode u svoj portfelj. Budući da želimo omogućiti kretanje zaista svima, ne samo kod kuće, već i u inozemstvu, promjena korporativnog identiteta i stvaranje novih kategorija proizvoda za bolji pregled kupaca bili su za nas potpuno jednostavni i prirodni”, kaže Timotej Keher, suosnivač tvrtke Octago. “Ponosni smo što danas možemo graditi mjesta gdje ljudi mogu provoditi svoje vrijeme aktivno i smisleno, radeći na sebi i s osjećajem koji im donosi rados”, ističe Keher.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu