Zagrebački tim s više od 300 ljudi upravlja ključnim operacijama Forea na 77 tržišta

Autor: Lucija Špiljak , 23. studeni 2020. u 22:01
Nela Bučević 
iz Zagreba upravlja ljudskim potencijalima Forea na kompletnoj globalnoj razini, Foto: PD

Globalna direktorica Ljudskih potencijala u jednoj od najinovativnijih kompanija beauty-tech industrije, otkiva zašto je Foreu upravo Hrvatska centar za planiranje u najvažnijim segmentima poslovanja.

Foreo je danas jedan od najjačih i najprodavanijih brendova u suvremenoj beauty industriji te, ali i jedna od najuspješnijih švedskih kompanija koja je prije pet godina u Zagrebu otvorila ured. Zagreb je danas i logističko-distribucijski centar ovog globalnog igrača za Europu. Ali ne samo to.

Iz glavnog hrvatskog grada vode se brojne operacije Forea na svjetskoj razini, o čemu za Poslovni dnevnik govori globalna HR direktorica Forea Nela Bučević, koja je bogato profesionalno iskustvo gradila u Inditexu, Metrou i Coca Coli. Ispričala nam je kako se Foreo, specijaliziran za tehnološki visoko napredne beauty gadgete, u sedam godina pozicionirao kao jedan od igrača koji mijenja ustaljena pravila beauty industrije, kakve vrijednosti njeguju u smislu ljudskih potencijala kojima na globalnoj razini iz zagrebačkog ureda upravlja upravo ona, te kako su odgovorili na izazove u pandemiji.

Foreo na tržištu postoji punih sedam godina tijekom kojih se od startupa promaknuo u ozbiljnog globalnog ‘igrača’. Koliko je izazovno bilo stvarati takvu svjetsku priču?

Od malog švedskog ureda u Stockholmu pa do današnje rasprostranjenosti prošli smo trnovit put. Nije uvijek bilo lako, ali upornost i odlučnost su se isplatili. Često smo morali izlaziti iz postojećih okvira poslovanja i preispitivati status quo unutar beauty industrije. Samim time, nismo uvijek bili omiljeni. Na počecima smo bili poprilično usmjereni na klasičnu trgovinu, od kojih smo posebno ponosni na suradnju s britanskim John Lewisom i Harrodsom, američkim Bloomingdalesom, te francuskom Galerie Lafayette. Tu su i Harvey Nichols, Neiman Marcus, Nordstrom i nezaobilazna Sephora. Foreo je tako do ove godine dostupan u više od 12.000 dućana.

Na online kanalima naše proizvode možete vidjeti na stranicama Net-a-porter, Asosa, Hut grupe, Feelunique i Amazona. Usudila bih se reći da imamo izrazito jaku potporu kroz klasične trgovine, ali foreo.com je ipak naš najdraži prodajni kanal.

Koliko Foreo danas ima korisnika i koji segment polučuje najbolje rezultate?

Foreo službeno ima 1,5 milijuna registriranih korisnika. Stvarna brojka je puno veća. Na samim počecima ove godine Foreova korisnička baza brojala je 36 milijuna korisnika globalno. Ako se prisjetimo da je za vrijeme prošlog Black Friday prodano više od 40.000 naših UFO proizvoda u samo dva sata, zaključak je da su naši korisnici naši najvrjedniji ambasadori.

UFO – gadget je utjecao na promjenu načina primjene maski za lice zauvijek. Izdvojila bih i Lunu koja je u više navrata proglašena broj 1 u kategoriji facial cleansing devices, uz najnoviju inovaciju u kategoriji mikro strujne tehnologije – Foreo Bear.

Koje vrijednosti kao globalna HR direktorica ističete i njegujete u tvrtki među zaposlenicima?

Svi u Foreu dijele jednu zajedničku stvar. Predanost. Predanost promjenama. Predanost inovacijama. Kod nas nema predvidljivih karijernih puteva. Mi pripadamo kategoriji koja je naša. Većina nas je bila potpuno nova u beauty-tech industriji kada smo se pridružili kompaniji, ali smo postali stručnjaci radeći. To se odnosi na sve, od dizajnera proizvoda do inženjera.

Naš profesionalni background možda nije konvencionalan, ali nisu ni rješenja koja nudimo. Usudimo se promišljati i stvarati drugačije. Razvijamo flat i agilni način rada, svatko može mijenjati stvari na bolje, čime zajedno stvaramo dodanu vrijednost kompaniji. Brzi smo, inovativni, reagiramo u trenutku, svakodnevno učimo i usuđujemo se mijenjati. Foreo ključ uspjeha je miks inovacijskog mindseta i ljudi koji taj isti mindset njeguju i žive, svakodnevno. Multikulturalno okruženje donosi brojne prednosti.

U zagrebačkom uredu rade kolege iz više od 40 zemalja svijeta. Mi različitosti živimo i iz njih učimo. Naš je zadatak omogućiti našim ljudima ubrzanje svog učenja i rasta osiguravajući da ovladaju vještinama koje su im potrebne za uspjeh. Prepoznajemo i dajemo šanse ljudima koji dijele našu strast za izvrsnošću i inovacijama, nastoje ostvariti s brzinom i agilnošću i nikada ne prestaju tražiti načine za poboljšanje.

Prosječan ‘lifecycle’ jednog Foreo zaposlenika je 2,5 godine. Smatramo ovo i prednošću i manom, ovisno o trenutnim poslovnim potrebama. Kod nas se stvari svakodnevno mijenjaju što može biti istovremeno i nadahnjujuće i zbunjujuće.

Urede imate na gotovo svim kontinentima. Koliko zaposlenih brojite u Zagrebu i što zagrebački ured predstavlja za Foreo?

Foreo je međunarodna i brzorastuća firma, s uredima u Sjevernoj i Južnoj Americi, Europi, Aziji i Australiji, u Stockholmu, Madridu, Londonu, Moskvi, Varšavi, Zagrebu, Shanghaiju, Sao Paulou, Mexico Cityju, Melbourneu, Bangkoku, Singapuru, Tokyju i Las Vegasu. Zapošljavamo 3000 ljudi diljem svijeta.

Zagrebački ured ima više od 300 zaposlenika, ali podržava ga niz stručnjaka i specijalista u 50 lokalnih ureda diljem svijeta. Marketing i komunikacije, digital marketing, razvoj aplikacija, IT, HR, PR i customer relationships department iz Zagrebu pružaju podršku, strategiju i generalnu brand direkciju u više od 77 zemalja diljem svijeta. Ured pokriva cijelu EMEA regiju (Europu, Bliski Istok i Afriku). Dok se za većinu brendova u Hrvatskoj marketinški sadržaj servira iz nekog ‘regionalnog’ ili globalnog sjedišta, ovdje je upravo Zagreb to središte. Lansiranje novih proizvoda na potpuno novim, još ‘nepokorenim’ tržištima i regijama diljem svijeta samo je jedan dio aktivnosti. Ovdje se nalazi i sjedište za kompletno e-commerce poslovanje, product marketing, globalni digital advertising unit, i veliki logističko-distribucijski centar.

Kako ste organizirali rad tijekom lockdowna i na početku pandemije?

‘Remote work’ odnosno rad od kuće, kao koncept je u Foreu sve samo ne stran pojam. U zadnjih sedam godina naši timovi iz Zagreba su otvarali tržišta tisućama kilometara daleko. Zoom, Skype, weChat, Trello su samo jedni od alata koje koristimo već godinama kako bismo približili timove diljem svijeta i omogućili im optimalne uvjete za remote work, odnosno long-distance working relationship, kako to volimo nazvati.

Na promjenu izazvanu pandemijom reagirali smo brzo, pokazujući veliku razinu prilagodljivosti. Prolazimo potpunu transformaciju poslovanja razvijajući nove modela rada. Podržavamo rad na projektima, usmjerenost ostvarenju rezultata. Kod nas je način rada često virtualan, od redovnog rada do edukacija i zapošljavanja, timskih sastanaka. Kada svakodnevno komunicirate s cijelim svijetom, virtualni rad je jedini način. Koliko god možemo, uključujemo naše ‘in house’ timove u donošenje važnih strateških odluka, bilo da se radi o oglašavanju, marketingu, kreativi, IT-u, ili razvoju aplikacija. Smatramo kako je ovo veliki benefit, jer od same ideje, odnosno potrebe za brzom reakcijom ili promjenom pa do realizacije iste često ne prođe više od nekoliko dana, u iznimnim slučajevima čak i nekoliko sati, ili minuta.

Ta ‘prirodna agilnost’ koja se dogodila Foreu nije nešto što je naučeno, već dio spontanog procesa i načina razmišljanja koji njeguje kulturu promjene. In-house rad omogućava vođenje i kontrolu projekta od početka do kraja te direktnu suradnju s različitim odjelima. Prednosti su očigledne: informacije su brzo dostupne, nema predugog čekanja i imate savršenu kontrolu procesa i uvid u razvoj situacije u svakom trenutku. Poslovi se mogu kontinuirano prioritizirati što dovodi do boljeg ‘workflowa’. Ljudski gledano, nije rijetkost da se suradnici na zajedničkim projektima u konačnici vrlo dobro upoznaju, gradeći motivirajuću grupnu dinamiku, i, naravno, nova prijateljstva.

U srži svega je, kažete, napredna beauty-tech ponuda? Kakvu je to inovativno tehnologiju Foreo uspio primijeniti u industriji ljepote?

Foreo je poznat po inovativnim, jedinstvenim i pomalo futurističkim proizvodima: silikonskim uređajima za čišćenje lica, električnim četkicama za zube, masažerima i sredstvima za njegu lica. Naše proizvode smatramo umjetnom inteligencijom u beauty segmentu. Svim našim uređajima upravlja se pomoću Foreo For You mobilne aplikacije čime korisnicima dajemo mogućnost potpuno personaliziranog pristupa i iskustva. Naš gadget Luna 3 jedna je od najnovijih inovacija za čišćenje i masažu lica. Uređajem se upravlja putem aplikacije te je ujedno, ovo i prvi hightech masažer za čišćenje lica na tržištu koji kombinira učinkovito i nježno čišćenje kože s nizom ciljanih anti-age masaža.

UFO 2, potpuno novi uređaj za nanošenje maski za lice rezultira visoko optimiziranim učinkom i savršen je spoj tradicije korejskih maski za lice i švedskih istraživanja o najučinkovitijim i dermatološki testiranim premium sastojcima.

Koju biste inovaciju izdvojili i kakve trendove možemo očekivati u beauty industriji?

Trenutna situacija s pandemijom utjecala je na promjenu prioriteta potrošača unutar beauty tech kategorije. Well-being, self-care i skincare su trendovi koju su u velikom porastu u 2020. dok su make-up i fragrances kategorije u padu. Kao pioniri beauty-tech kategorije, disruption’, odnosno ‘ometanje norme’ u industriji inovacija je nešto što je utkano u DNA brenda Foreo.

Orijentirani smo na inovacije, koristimo najsuvremenije tehnologije, a u našim timovima tražimo i razvijamo inovativnost, znatiželju, drukčiji način razmišljanja… Jedan od primjera je upravo UFO uređaj koji se naziva pametnom maskom za lice. Znači da on kombinira naprednu beauty tech tehnologiju s ekskluzivnim i korejskim formulama maski za lice: na sam uređaj aplicira se jedna od nekoliko vrsti maski, natopljena hranjivim i vitalnim sastojcima. UFO potom uključite i to je to – postupak traje tek 90 sekundi. Tajna uređaja je i u Hyper-Infusion tehnologiji koja je ustvari jedna učinkovita kombinacija grijanja, hlađenja i T-Sonic pulsacija. Sve ovo pridonosi boljoj apsorpciji aktivnih sastojaka iz maski, odnosno njihovom pravilnom prodiranju u kožu. UFO korisniku donosi i klinički dokazanu terapiju LED svjetlima, s tri različita fototretmana. Na ovaj način u svom domu možete provoditi bezbolnu fototerapiju bez UV zračenja, a različite valne duljine crvenog, zelenog i plavog LED svjetla pomladit će vašu kožu bez puno napora. Uređaj se može spojiti s aplikacijom Foreo UFO (Android i iOS) koja onda upravlja cijelim procesom, što tretman čini još jednostavnijim. Foreo high-end tehnologiju čini dostupnom svima, u obliku uređaja za njegu koji se mogu koristiti kod kuće, jednako kao i u profesionalnom spa okruženju.

Uređaji za njegu lica Luna su osvojili svijet, odgovarajući na ljudsku potrebu da se na revolucionarni i pametniji način brinu o sebi i svojoj koži. Lansiranjem UFO™ 2 u potpunosti smo promijenili percepciju rutine maski za lice, skrativši cijeli proces sa standardnih 20 minuta na 90 sekundi. U beauty kategoriji ovo je jedna od najvećih tehnoloških inovacija u zadnjih 10 godina. I tu ne stajemo – svakodnevno razvijamo nove proizvode.

Kakvi su vam planovi za ovo, još krizno razdoblje te za ono postpandemijsko?

U ovoj smo se godini fokusirali na razvoj novih proizvoda te razvoj ljudi kroz razne interne edukativne programe. Kada ne možemo kontrolirati globalne okolnosti kao što je to slučaj s 2020. godinom, radimo ono u čemu smo najbolji i gdje smo na svom terenu, što smatramo i svojevrsnom pripremom za sljedeće razdoblje u kojem očekujemo oporavak tržišta. Želimo biti spremni iznenaditi i pokazati nešto novo i zanimljivo.

Mi smo igrači koji mijenjaju igru, pružajući raznolik raspon izgleda prema naprijed, razvoja i mogućnosti. Naši proizvodi imaju značajan utjecaj u industriji ljepote, mi mijenjamo industriju. Taj cilj imali smo od samih početaka, a u tom tonu i nastavljamo. Rijetka smo kompanija koja iz zagrebačkog ureda pruža mogućnost za rad na globalnoj razini, od toga ne odustajemo.

Komentirajte prvi

New Report

Close