S kontinuiranim investicijama i širenjem vlastite širokopojasne mreže koja pokriva više od 380 tisuća kućanstava diljem Hrvatske, Vipnet ima tri puta veću pokrivenost u odnosu na prvog konkurenta.
Ključni financijski pokazatelji
Kako bi uspješno kompenzirao negativne učinke regulatornih opterećenja i povećanja naknada za frekvencijski spektar, Vipnet je tijekom 2015. godine pokrenuo opsežan transformacijski program koji je uključivao striktnu kontrolu troškova u iznosu od 20 milijuna eura i preokret u komercijalnom poslovanju. S jakim pozitivnim trendom u fiksnom segmentu, Vipnet je zabilježio stabilizaciju prihoda koji iznose 371,3 milijuna eura, što je 1.8 posto manje u odnosu na prošlu godinu. Istovremeno, prihodi za četvrti kvartal su 0.8 posto veći u odnosu na isti kvartal 2014. Konsolidirana EBITDA je također stabilizirana te iznosi 83 milijuna eura, što je 1.5 posto manje u odnosu na prošlu godinu, ali samo u četvrtom kvartalu EBITDA je porasla za 53.5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, potaknuta snažnim organskim rastom, ali djelomično i specijalnim efektima proizašlim iz programa transformacije u četvrtom kvartalu 2014. godine.
Mobilni segment
Slijedeći trend eksplozije podatkovnog prometa i omogućavajući najbolje korisničko iskustvo na više ekrana, tijekom 2015. godine Vipnet je nastavio sa snažnim razvojem 4G+/LTE mreže, povećao brzinu sa 150 na 225 Mbit/s te je time zadržao vodeću poziciju na tržištu. Ukupan broj korisnika u mobilnom segmentu pao je za 0.4 posto i iznosi 1,73 milijuna, uglavnom zbog pada broja korisnika prepaid usluga. Prosječan mjesečni prihod po korisniku (ARPU) za 2015. godinu porastao je za 2.1 posto u odnosu na isti period prošle godine te iznosi 11.3 eura, zahvaljujući povećanoj potrošnji podatkovnog prometa.
Fiksni segment
Vipnet ima vlastitu internetsku infrastrukturu nove generacije s najvećom pokrivenošću. Prošle je godine Vipnet sa svojom optičko-kabelskom infrastrukturom ušao u Petrinju, a trenutno pokriva više od 20 gradova i 380 tisuća kućanstava diljem Hrvatske te se kontinuirano širi. Broj kućanstava koja koriste fiksnu telefoniju i TV uslugu je u 2015. godini porastao na 283.4 tisuće, što je 28.9 posto više nego prošle godine. U isto vrijeme, prosječni prihod po liniji (ARPL) porastao je za 2.9% u odnosu na 2014. godinu te iznosi 22 eura. Broj fiksnih širokopojasnih linija, u odnosu na 2014. godinu, porastao je za 47.2 posto, dok je broj fiksnih telefonskih usluga porastao za 36.8 posto. U TV segmentu, kombinacijom kabelske, IPTV i satelitske televizije, Vipnet je postigao porast broja korisnika za 12.5 posto u 2015. godini. Sveukupno, u fiksnom segmentu, u 2015. godini je Vipnet zabilježio porast prihoda od 21.9 posto u odnosu na 2014. godinu.
Investicije
Vipnet je prošle godine investirao 72.4 milijuna eura, većinom u daljnje širenje 4G+/LTE i fiksne mreže, što je porast od 3.5 posto u odnosu na 2014. godinu. U fiksnom segmentu, osim u širenje pokrivenosti, Vipnet je investirao i u agregacijsku infrastrukturu. Samo tijekom 2015. godine Vipnet je postavio više od 4000 kilometara međugradske i unutargradske optike. Vipnet je također proveo i akviziciju Amisa u Hrvatskoj te povećao broj korisnika za 23 tisuće čime je nastavljena konsolidacija hrvatskog telekomunikacijskog tržišta. U posljednjih nekoliko godina, Amis Telekom je zauzeo snažnu poziciju na hrvatskom tržištu, ponajviše zbog značajnih investicija u razvoj vlastite optičke infrastrukture, posebice na području Grada Zagreba i njegove okolice.
U mobilnom segmentu, Vipnet je investirao više od 18 milijuna eura u akviziciju dva dodatna frekvencijska bloka u rasponu od 1800 MHz. Ukupno 15.6 MHz dodatnog frekvencijskog spektra omogućuje Vipnetu da proširi potencijal svoje 4G+/LTE tehnologije i osigura vodeću poziciju po pitanju implementacije najnovijih tehnologija i postizanje ciljeva Digitalne agende. S dodatnim investicijama, Vipnet je počeo implementirati tehnologiju s brzinama do 225 Mbit/s, pružajući time najbrži mobilni pristup u hrvatskim gradovima.
Zadovoljstvo korisnika i brend indikatori
Prema istraživanjima po Net Promoter Score (NPS) metodi, Vipnet je u 2015. godini postao vodeći operator prema zadovoljstvu korisnika u Hrvatskoj. Prema brend istraživanju provedenom u četvrtom kvartalu, u segmentima privatnih korisnika mobilnih usluga i među mlađom populacijom Vipnet je dodatno poboljšao rezultat u kategoriji kvalitete mreže. Mlađa populacija Vipnet također smatra pouzdanim operatorom i operatorom koji uvodi nove trendove. Fiksni segment raste u svim promatranim brend kategorijama, s najvećim rastom u kategorijama operator koji nudi vrijednost za novac, operator koji omogućava jednostavno korištenje usluga, operator koji postavlja nove trendove te operator koji nudi sve telekomunikacijske usluge na jednom mjestu.
Regulatorno okruženje
Vipnet je i dalje suočen sa snažnim negativnim utjecajem roaminga i interkonekcije na poslovanje, posebno što se tiče roaminga generiranog od stranih turista koji ljetuju u Hrvatskoj. Uz dodatan namet od 16 milijuna eura za godišnje naknade za upotrebu radijske frekvencije, smanjenje naknada na razine s početka 2014. svakako je jedan od ključnih preduvjeta za buduća ulaganja u fiksne i mobilne mreže te uspješno ostvarenje ciljeva Digitalne agende. Ta činjenica dodatno dobiva na težini s obzirom na to da Hrvatska ima najsporije prosječne brzine interneta u EU.
Klaster Hrvatska i Makedonija
Sredinom travnja 2015. godine Nadzorni odbor Telekom Austria Grupe odobrio je novi organizacijski model sličan organizacijskom modelu kojeg uspješno koristi América Móvil: poslovanjem u nekim državama upravlja se preko klastera kako bi kompanije bile brže, agilnije te spremnije na budući rast. Klasteri služe kao centri za dijeljenje određenih usluga te time ostvaruju brži pristup tržištu, posebice prilikom razvoja novih proizvoda. Nov organizacijski model jača položaj na oba tržišta i omogućuje dijeljenje iskustava i znanja. Upravljački tim klastera Hrvatska i Makedonija čine: Jiří Dvorjančanský (CEO/CMO), Johannes Kandera (CFO), Adrian Ježina (CTO), Ivana Marković (CMO) i Nikola Ljushev (izvršni direktor Makedonija).
Spajanjem tvrtki Vip i One u listopadu 2015., novoosnovani one.Vip izrastao je u jednog od najvećih telekomunikacijskih operatora u Republici Makedoniji, a imat će više od 1,3 milijuna korisnika fiksne i mobilne telefonije, interneta i televizije. Završetak potpune integracije očekuje se do kraja 2016. godine.
Izjava Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave Vipneta
– Tijekom 2014. godine Vipnet je zabilježio dramatičan pad EBITDA-e na koji smo odgovorili transformacijskim programom na razini čitave kompanije. Zahvaljujući uspješnoj implementaciji naših inicijativa, uspjeli smo znatno poboljšati komercijalni rezultat i stabilizirati razvoj EBITDA-e na godišnjoj razini. Povrh toga, Vipnet je postao i broj jedan prema zadovoljstvu korisnika u Hrvatskoj. Za Vipnet u 2016. godini vidim pozitivne perspektive zahvaljujući kontinuiranom rastu potrošnje podatkovnog prometa, gdje smo najbolje pozicionirana kompanija što se tiče mobilne i fiksne infrastrukture. Također, s daljnjim investicijama u nove tehnologije predano ćemo pružati potporu novoj Vladi i njenom programu digitalizacije te očekujemo pozitivnu investicijsku klimu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu