Uskoro prodaja Aerodroma Ljubljana

Autor: Ante Pavić , 18. kolovoz 2013. u 22:00
PD

Uprava bi da odluku o gradnji 57 mil. eura vrijednog terminala donesu sadašnji vlasnici na skupštini 16 rujna.

Ljubljanska zračna luka uskoro će na prodaju, a Uprava želi da odluku o gradnji 57 milijuna eura vrijednog terminala donesu sadašnji vlasnici na Glavnoj skupštini 16 rujna, pišu slovenske Finance. Uprava smatra da je terminal potrebno što prije graditi jer je sadašnji zastario te ne pruža dovoljno putničkog komfora, ali niti mogućnosti za zaradu budući da u njemu nema trgovina kao na mnogim terminalima u bliskom okruženju.

Većinski vlasnik Aerodroma Ljubljana je država koja za sada nema glasačkih prava, ali koja pod okriljem paradržavnog fonda Sod želi osnovati konzorcij državnih vlasnika za privatizaciju društva i sebi ponovno povratiti glasačku moć.

Neslužbeno se doznaje kako su za kupnju Ljubljanskog aerodroma zainteresirani venecijanski, frankfurtski, varšavski i bečki aerodrom te kineska kompanija South China Airlines. Vrijednost dionice Aerodroma Ljubljana u godinu dana se popela sa 12 na 22 eura, ponajviše zahvaljujući rastu dobiti od 46 posto u prvih pet mjeseci 2013. te spekulacijama o privatizaciji.

U Sloveniji će se u rujnu održati Europsko prvenstvo u košarci, zbog čega se očekuje dodatno povećanje broja putnika. Državi se žuri ponovno dobiti pravo glasa, kojega za sada uglavnom imaju mali dioničari i koji se većinom protive gradnji novog terminala. 

Traže dividendu

Ako država ne uspije dobiti pravo glasa, do gradnje terminala sigurno neće niti doći jer mali dioničari smatraju da će projekt donijeti samo gubitke. Od Europske unije moguće je dobiti tek 13 milijuna eura nepovratnih subvencija, a strah ih je da će konačni troškovi izgradnje biti i veći od planiranih 57 milijuna eura.

Oni zapravo traže da im se umjesto neisplativog ulaganja u terminal plati dividenda jer Aerodrom Ljubljana raspolaže sa 30,1 milijuna eura depozita pa je najizglednije da će odluka o gradnji novog terminala na kraju biti na novom vlasniku.

Prema najavama iz susjednih zemalja, novi će vlasnik sigurno trebati uložiti u izgradnju novog terminala jer su susjedni aerodromi već ozbiljno prionuli na povećanje i modernizaciju kapaciteta.

Tako zagrebački aerodrom u planu ima izgradnju novog terminala, dok ga je aerodrom u Grazu izgradio 2005. godine, samo dvije godine nakon što je proširio i obnovio stari terminal. Stoga je svima jasno da će Ljubljana morati graditi novi jer i u slučaju najavljene obnove dosadašnjeg terminala neće doći do proširenja toliko potrebnog prostora.

Protivljenje projektu

Ljubljanska zračna luka prošle je godine zabilježio rast broja putnika od sedam posto, a rekord je zabilježen 2008. godine kada je u godinu dana kroz Ljubljanski aerodrom prošlo 1,67 milijuna putnika, odnosno 850.000 manje nego što ih je na zagrebačkom bilo prošle godine.

Pitanje terminala uzburkalo je duhove na slovenskoj gospodarskoj sceni na kojoj većina sudionika smatra kako je u pitanju megalomanska investicija novog predsjednika Uprave Zmaga Skobirja.

Upravo će njegov autoritet proći ozbiljan test na idućoj Glavnoj skupštini na kojoj će ga dočekati neraspoloženi mali dioničari koji se protive njegovom projektu i predbacuju mu da je zbog novog terminala usporio ostale projekte kao što je novo parkiralište. 

Promet

Godišnje 1,2 mil. putnika

Aerodrom Ljubljana bi gradnjom novog terminala svoju površinu povećao sa sadašnjih 13 tisuća, na 32 tisuće četvornih metara. Kroz ljubljanski aerodrom u prosjeku svake godine prođe 1,2 milijuna putnika, dok prognoze govore da će se njihov broj za 15 godina povećati na tri milijuna.

Komentari (2)
Pogledajte sve

Tak je. Sve treba prodati i onda se pitati kak ništa nemamo da bi se dalje zaduživali. End of game!

…ne znam zašto mi gomilamo gubitke našE AVIOKOMPANIJE, kad ćemo
kao i Srbi i Slovenci uskoro shvatiti, da je prodaja- najbolje rješenje..

New Report

Close