‘Ulaganjem u tehnologiju krize se lakše prebrode’

Autor: Darko Bičak , 21. listopad 2022. u 08:01
Foto: Jurica Galoic/PIXSELL

Direktor IT tvrtke Agilcon u Hrvatskoj, specijalizirane za digitalizacije poslovnih pr ocesa, koja posluje s više od 200 tvrtki, govori je li gospodarstvo spremno za istinsku transformaciju.,

Izazovi u globalnom gospodarstvu su sve veći pa tvrtke na svaki način pokušavaju povećati svoju produktivnost te biti konkurentnije. Jedan od glavnih alata za to je postala digitalizacija poslovnih procesa te implementacija tzv. pametnih rješenja. Kako svaka tvrtka ima specifične potrebe i zahtjeve za takvim rješenjima, uglavnom nije moguće primijeniti gotove softverske pakete velikih tvrtki već na scenu stupaju manji IT igrači koji u suradnji s poduzetnicima dolaze do optimalnih rješenja. Jedna od takvih tvrtki je i zagrebački Agilcon koji se specijalizirao za implementaciju Saleforce rješenje, a najpoznatiji su po svojoj platformi Gecko HRM za vođenje procesa iz područja ljudskih resursa. Kakva je situacija s digitalizacijom u Hrvatskoj i svijetu, koji su glavni izazovi te što nas tek čeka, govori Branko Banjeglav, direktor Agilcona u Hrvatskoj.

Kako procjenjujete situaciju s digitalnom transformacijom u Hrvatskoj te gdje smo u odnosu na komparativne primjere u EU?

Od 2015. godine Europska komisija sustavno prati napredak zemalja članica u području digitalne ekonomije i digitalnog društva putem indeksa DESI – Digital Economy and Society Index. Taj indeks sadrži relevantne indikatore uspješnosti europskih digitalnih smjernica od kojih su najvažniji dostupnost i raširenost širokopojasnog interneta, digitalne vještine stanovništva i radne snage, korištenje internetskih servisa, integracija digitalnih tehnologija u gospodarstvu te digitalizacija javnih servisa. Od uvođenja indeksa, Hrvatska nikada nije ostvarila značajan rezultat, a ova godina nije iznimka. U 2022. Hrvatska je zauzela 21. mjesto od 27 država članica, što predstavlja pad u odnosu na prethodnu godinu kada je bila na 19. mjestu. U Agilconu slično stanje vidimo na tržištu. Naši klijenti su tvrtke koje su vrlo napredne i stoje bok uz bok svjetskima po pitanju digitalizacije i promišljanja modernih poslovnih modela. Međutim, činjenica je da, za razliku od njih, mnoge tvrtke digitalizaciji ne pristupaju strateški već više situacijski. Određeni napredak je napravljen tijekom pandemije, međutim, to je u većinu slučajeva bila neophodna prilagodba iza koje bi sad trebali doći ozbiljniji transformacijski projekti.

Koji su glavni izazovi za njezinu snažniju i bržu implementaciju, posebice u gospodarstvu?

Za većinu tvrtki digitalna transformacija i unapređenje poslovanja putem digitalnih tehnologija važna je tema, a kod nekih čak i prioritet u poslovanju. Međutim, očito postoje određene prepreke da se ona provede. Iz našeg iskustva, većina tvrtki deklarativno podržava provođenje digitalne transformacije, ali u provedbi ozbiljnih projekata, a posebice u tvrtkama srednje veličine, najveće su prepreke nedostatak kvalitetne strategije, razumijevanje prednosti i rezultata koje taj proces donosi, kao i nedostatak vremena kao i stručnjaka za njeno provođenje. Iako hrvatske tvrtke sve više ulažu u ljudski kapital, a posebice digitalne vještine zaposlenika, nedostaje organizacijske fleksibilnosti i odlučnosti da se provedu ozbiljne promjene.

Djelomični razlozi tome financijske su prirode, posebice danas, kad se suočavamo s neizvjesnošću koju donosi budućnost. Naime, zbog očekivane recesije i krize cijelo je gospodarstvo na oprezu i teško se donose odluke koje mogu ‘zaljuljati brod’. Također, svakodnevni poslovni izazovi su nešto što odvlači fokus s ovih procesa jer, moramo priznati, nema puno tvrtki koji imaju višak resursa da se nesmetano posvete digitalnoj transformaciji. U Agilconu smo svjesni izazova koje tvrtke danas imaju u tom procesu i upravo zbog toga zapošljavamo iznimno stručan tehnički kadar i vrhunske poslovne konzultante koji klijentima pomažu i pri izradi strateškog okvira te operativnog plana.

Koje su, prema vašem iskustvu, glavne prednosti digitalne transformacije za industriju, a koje pk glavne dileme poduzetnika?

U mnogo slučajeva razlozi za ulazak u projekte digitalne transformacije su vezani uz smanjenje troškova. Prelaskom na infrastrukturu i usluge u oblaku te automatizacijom, tvrtke smanjuju troškove nabave i održavanja zastarjelih tehnologija i oslobađaju važne resurse za strateško promišljanje i upravljanje poslovanjem. Međutim, osim troškovne strane, digitalne tehnologije otvaraju vrata i za poboljšanje usluga i produktivnosti, zadovoljstva i povjerenja kupaca kao i zadovoljstva i angažiranost zaposlenika. Digitalne tehnologije nam omogućuju prikupljanje važnih podataka potrebnih za uvid i razumijevanje korisničkih potreba i njihovih putovanja. Dodatno, te tehnologije omogućuju poboljšanja produkata i usluga koje nudimo svojim korisnicima te povećavaju produktivnost na razini cijele organizacije. Inicijative u sklopu digitalne transformacije trebaju biti dio šire poslovne strategije i tu dolazimo do osnovnog problema danas.

Za velike promjene potrebna je snaga vizije, odlučnost i izdržljivost. To je situacija u kojoj trebate popravljati avion u letu, a to svakako nije jednostavno. Dobra je vijest da tehnologija svakim danom napreduje i postaje sve dostupnija, prvenstveno financijski. S druge strane, investicije u digitalnu transformaciju nisu samo investicije u tehnologiju. Prvenstveno treba uložiti u ljudski kapital, zapošljavanje i edukaciju pravih kadrova te održavanje organizacijske fleksibilnosti i izdržljivosti tijekom procesa transformacije. Prema našem iskustvu, kod svih uspješno provedenih projekata najvažniji faktor je bilo kontinuirano vodstvo i podrška od vodstva tvrtke.

Jesu li poremećaji tržišta i društva zadnjih godina, korona i rat u Ukrajini te posljedična energetska kriza te inflacija i izgledna recesija, utjecale i koliko na digitalizaciju društva?

Ono što sad znamo jest da je tijekom pandemije napravljen velik učinak na ubrzanje procesa digitalizacije, pojavu novih usluga i ubrzanu adopciju raznoraznih digitalnih tehnologija, posebno u domeni kolaboracije, HR-a, e-commercea i slično. Ubrzali su se postojeći trendovi rada na daljinu, online kupovine i hibridnih prodajno-marketinških procesa. S obzirom na to da se mi u Agilconu osim implementacijom Salesforcea bavimo i digitalizacijom HR procesa putem naše HR aplikacije Gecko, primijetili smo značajan porast interesa u HR zajednici za digitalizaciju. Što se tiče utjecaja energetske krize i očekivane reakcije, još je rano procijeniti koliki će on biti, međutim razumno je očekivati određeni oprez gospodarstva pri susretu s toliko nepoznanica. Naše je razmišljanje da je ulaganje u kvalitetnu i provjerenu tehnologiju upravo ono što će tvrtkama pomoći da prebrode krizu, a vrijeme za promišljanje i implementaciju je sada, a ne kasnije kada nastane problem.

Kako je uopće nastao Agilcon, kako je rastao i razvijao se?

Agilcon je najveći Salesforce konzalting partner u regiji Adria s uredima u Ljubljani, Zagrebu i Beogradu. Poslovanje smo započeli 2010. godine u Sloveniji, i od tada strastveno radimo na poboljšanju poslovnih rezultata klijenata i pružanju najboljih tehnoloških rješenja koja podržavaju njihov rast i razvoj. Naš glavni fokus je implementacija Salesforce Customer platforme (CRM, CDP, marketinška automatizacija, e-commerce i ostalo), ali i razvoj vlastitog HR rješenja – Gecko HRM. Poslujemo s više od 200 tvrtki različitih veličina, a naša referentna lista uključuje i neke od najuspješnijih tvrtki u regiji. Klijenti najviše cijene našu stručnost, individualni pristup i partnerstvo koje ulažemo u sve zajedničke odnose. Također, veliku pažnju posvećujemo poslovnoj komponenti, odnosno savjetujemo klijente i s njima radimo na tome kako maksimalno iskoristiti tehnološka rješenja u ostvarivanju poslovnih potreba. Na osnovu bogatog iskustva koje smo stekli na mnogobrojnim projektima, pomažemo klijentima ostvariti željenu promjenu ponašanja i optimizaciju poslovnih procesa.

U ovom trenutku zapošljavamo gotovo 80 ljudi, mahom certificiranih Salesforce stručnjaka. Interno, ponosimo se što smo tvrtka pozitivnih i otvorenih odnosa. Potičemo zaposlenika da budu socijalno odgovorni i angažirani u svojoj zajednici i ulažemo u njihovu edukaciju i razvoj.

Kakvi su vam planovi za naredno razdoblje?

Agilcon nastavlja s razvojem kompetencija na području Salesforcea i plan nam je biti prvi u regiji koji će nove, napredne tehnologije dovesti na naša tržišta. Evo, primjerice, jedna mala ekskluziva, ubrzano radimo na osposobljavanju naših stručnjaka za Salesforceovu platformu Genie koja je prije svega 3 tjedna predstavljena na Salesforceovoj godišnjoj konferenciji – Dreamforce u San Franciscu. Radi se o podatkovnoj platformi za upravljanje korisničkim podacima koja se temelji na umjetnoj inteligenciji i prema najavama iz Salesforcea bit će jedno od ključnih rješenja unutar platforme. Ponosni smo što ćemo biti prvi u regiji i među prvima u Europi koji će klijentima moći ponuditi implementaciju i konzalting za tako važnu tehnološku inovaciju. Naravno, nastavljamo i s daljnjim ulaganjem u razvoj vlastite aplikacije za HR – Gecko HRM. Tu prvenstveno vidimo razvoj u smjeru upravljanja novim oblicima rada, upravljanju talentima te usklađivanju razvojnog puta zaposlenika s kompanijskim ciljevima.

Upravo je jučer održan i prvi Adraticon. O kakvom događanju je riječ?

Adriaticon je Agilconov novi projekt na kojeg smo jako ponosni. Kao najveći Salesforce partner u regiji dugo nam je bila želja organizirati regionalnu Salesforce konferenciju, što smo ove godine i realizirali. Pod sloganom ‘Keep winning – inspiring innovation and growth in turbulent times’ okupili smo više od 200 sudionika iz regije, a 20 domaćih i međunarodnih stručnjaka je kroz 12 predavanja i dva panela predstavilo najnovija poslovna rješenja i usluge te uspješne projekte iz područja CRM-a, marketinga i HR-a. Bilo je riječi o transformaciji i ulozi tehnologije, promjenama u zahtjevima B2B kupaca, a sudionici konferencije uživo su u sklopu konferencije imali priliku vidjeti demonstraciju Salesforce i Gecko tehnologije. Izuzetno smo zadovoljni odazivom i reakcijama na prvo izdanje konferencije. Naša je ambicija učiniti Adriaticon prepoznatljivim tradicionalnim regionalnim događajem koji će svake godine okupljati stručnjake i relevantne govornike iz poslovnog svijeta te biti mjesto važnih poslovnih susreta.

Komentirajte prvi

New Report

Close