Smart Industry
Rast vrijednosti

Tvrtka s više od 400.000 korisnika u Hrvatskoj na putu da postane najveća svjetska digitalna banka

Revolut je kroz prodaju dionica zaposlenicima osigurao valuaciju od 45 milijardi dolara.

Tanja Ivančić
21. kolovoz 2024. u 12:38
Foto: PD

Revolut, globalna fintech tvrtka s više od 400.000 korisnika u Hrvatskoj i više od 45 milijuna korisnika diljem svijeta, osigurao je valuaciju od 45 milijardi dolara kroz prodaju dionica zaposlenicima, prkoseći širem padu u fintech industriji. Time je učvrstio i svoj status najvrednijeg startupa u Europi. Britanska kompanija proteklog tjedna objavila da su Coatue, D1 Capital Partners i Tiger Global među institucionalnim investitorima koji su kupili dionice od zaposlenika. Prema riječima osobe bliske transakciji, investitori su kupili dionice u vrijednosti od oko 500 milijuna dolara.

Nik Storonsky, glavni izvršni direktor Revoluta, komentirao je: “Drago nam je pružiti priliku našim zaposlenicima da shvate prednosti zajedničkog uspjeha tvrtke. Njihov naporan rad, inovativnost i predanost doveli su nas do toga da postanemo najvrednija privatna tehnološka tvrtka u Europi. Također smo uzbuđeni zbog partnerstva s nekoliko novih investitora koji dijele našu viziju dok nastavljamo naše putovanje prema redefiniranju bankovnog okruženja kakvog smo poznavali.”

Nova valuacija je viša od 33 milijarde dolara koju je Revolut postigao u prikupljanju sredstava 2021. godine, predvođenom SoftBankom i Tiger Globalom, čime Revolut postao druga najvrednija banka u Ujedinjenom Kraljevstvu, odmah iza HSBC-a, a ispred Barclaysa, Lloyds Banking Groupa i NatWesta.

Agresivna ekspanzija

Usto, procjena dolazi nakon što je Revolut ovog ljeta dobio iščekivanu bankarsku licencu u Velikoj Britaniji, što će učiniti njihovu početnu javnu ponudu dionica još atraktivnijom za globalne burze. “Najnovija procjena također potvrđuje vodeće mjesto Revoluta među europskim tehnološkim startupovima, nadmašujući rivale kao što su Checkout.com i Klarna, koji su pretrpjeli značajne gubitke tijekom posljednjih godina. Valuacija Klarne pala je s 46 milijardi dolara na manje od 7 milijardi u prikupljanju sredstava 2022. godine, dok je Checkout smanjio svoju internu procjenu na 11 milijardi dolara iste godine, nakon što je prethodno osigurao valuaciju od 40 milijardi dolara od investitora”, prenosi Financial Times.

Zaposlenici koji su u Revolutu najmanje godinu dana imali su pravo prodati 20 posto svojih zarađenih opcija dionica po cijeni od 865,42 dolara po dionici u ovoj prodaji, stoji u priopćenju iz Revoluta. SoftBank, jedan od vodećih investitora u prijašnjem prikupljanju sredstava za Revolut, nije sudjelovao u najnovijoj prodaji. Japanski investitor bio je prisiljen odreći se prioriteta u klasi dionica kako bi Revolut ispunio regulatorne zahtjeve za dobivanje britanske bankarske licence.

Inače, Revolut provodi agresivnu strategiju međunarodne ekspanzije, a broj korisnika sada daleko nadmašuje konkurente poput Monzoa i Starlinga u Velikoj Britaniji.

Ipak, nova procjena Revoluta i dalje zaostaje za američkim kompanijama u sektoru, uključujući Stripe, koji je posljednji put procijenjen na 65 milijardi dolara, te američko-brazilski digitalni bankovni gigant Nubank, koji ima tržišnu kapitalizaciju od 66 milijardi dolara.

Prodaja dionica procjenjuje osobni udio Storonskyoga u tvrtki na gotovo osam milijardi dolara, prema analizi Financial Timesa na temelju javnih dokumenata iz kolovoza prošle godine. Udio predsjednika Uprave, Martina Gilberta, mogao bi vrijediti više od 850 tisuća dolara, procjenjuje Financial Times.

U 2023. Revolut je izvijestio o prihodima od 2,2 milijarde dolara što je, tvrde, godišnje povećanje od 95 posto i rekordnoj dobiti prije oporezivanja od 545 milijuna dolara.

Uskoro i krediti, zajmovi…

“Tvrtka je nastavila svoju putanju u prvoj polovici 2024., bilježeći godišnji porast prihoda od preko 80 posto, kao i poboljšanu profitabilnost. Revolut je sada najbrže rastuća financijska aplikacija na 19 tržišta i na putu je premašiti 50 milijuna korisnika do kraja 2024. godine”, stoji u izvješću iz Revoluta Revolut je prošlog mjeseca dobio britansku bankarsku licencu, čime je završeno više od tri godine pregovora s regulatorima, otvarajući put za širenje tvrtke na domaćem tržištu. Revolut već posjeduje europsku bankarsku licencu od litvanskih vlasti, a ove godine je dobio i licencu u Meksiku. Ipak, osiguravanje britanske licence smatra se znakom povjerenja koji će povećati Revolutove šanse za regulaciju kao banke na drugim tržištima, poput američkog.

“Imamo visoku razinu povjerenja da će Revolutova misija, da globalno demokratizira pristup financijskim uslugama, biti ostvarena” rekao je Philippe Laffont, osnivač i upravitelj Coatuea te dodao: “Dokazana sposobnost Revoluta da se proširi na desetke tržišta dokaz je predanosti tima brzini razvoja proizvoda, financijskoj uključenosti i financijskim inovacijama. Pod vodstvom Nika i njegovog tima, Revolut se snašao u složenosti okružja financijskih usluga kako bi isporučio impresivan paket proizvoda koji zadovoljava potrebe njegove brzo rastuće baze klijenata. Veselimo se što ćemo podržati Revolut jer nastavlja pomagati u transformaciji globalne bankarske industrije.”

Kada se radi o Revolutu, Hrvatska je zemlja u kojoj je iznimno popularna. Proljetos smo imali priliku na konferenciji Money Motion u Zagrebu, razgovarati s Andriusom Bičeikom, članom Uprave Revoluta, koji u Hrvatskoj ima 400 tisuća korisnika. Bičeika je bio vrlo jasan kada se radi o ambiciji tvrtke i daljnjim planovima,

“Naša strategija je postati najveća svjetska digitalna banka, odnosno bankovni račun za dnevnu potrošnju za trenutačnu bazu korisnika koja raste kako u Hrvatskoj tako i globalno. Revolutova ponuda razvila se od suputnika u financijsku superaplikaciju koja nudi već 70 proizvoda” kazao je Bičeika te se osvrnuo na razvoj hrvatskog tržišta: “Kao što rekoh, nije nam problem biti ‘druga’ banka, ipak, vidimo da sve veća baza klijenata već odabire Revolut kao glavni bankovni račun za prijenos plaće. I da, planiramo u nekim sljedećim koracima nuditi kredite, zajmove, hipoteke…

Sada opslužujemo više od 400 tisuća klijenata u Hrvatskoj, prošle smo godine zabilježili porast broja korisnika od 40 posto, slično kao i 2022. Vidimo da se dvije trećine naših hrvatskih korisničkih plaćanja odrađuje u zemlji, tako da je euro možda podržao naš prijelaz s putne i mjenjačke kartice na svakodnevno bankarstvo.”, kazao je krajem ožujka Bičeika. U međuvremenu u Hrvatskoj je Revolut u svoju investicijsku ponudu dodao i trgovanje, pri tom su kazali da “Revolutova ponuda trenutno obuhvaća blizu 40 korporativnih i državnih obveznica” s tim, da naravno, popis, planiraju kontinuirano širiti.

Što se tiče zaposlenih, Bičeika je kazao da ih imaju oko 10.000 globalno uz neke ‘outsourcane’ resurse. “Pridržavamo se i poštujemo pravila o održivosti (ESG). Podržavamo i rad od kuće jer time smanjujemo potrošnju energije i smatramo da radimo na smanjenju štetnih emisija i održivosti. Nastojimo biti što više digitalni. Mnogi ni nemaju našu fizičku karticu što smatram također pozitivnim jer i time doprinosimo zaštiti okoliša”, istaknuo je Bičeika, u razgovoru za Poslovni dnevnik.

U tri tjedna milijun korisnika

Kada se radi o svjetskoj sceni Bičeika je kazao kako u “globalnim razmjerima Revolut u tri tjedna prikupi milijun korisnika”. Na svjetskoj razini, pak, najavili su, lansiranje nekoliko novih proizvoda uključujući program vjernosti RevPoints, eSIM-ove i kripto razmjenu Revolut X.

Tvrtka se također priprema za inicijalnu javnu ponudu dionica i potencijalno izlistavanje u New Yorku ili Londonu. Dok, Britanci nastoje ih nagovoriti da to odrade u njihovoj zemlji, prema pisanju FT-a, iz Revoluta su skloniji opciji da to ipak bude u New Yorku.

New Report

Close