Nadzorni odbor Zavarovalnice Triglav na jučerašnjoj je sjednici, dne 7. travnja 2014, usvojio revidirana godišnja izvješća za matičnu tvrtku i za Triglav grupu za 2013. godinu. Triglav grupa je proteklu poslovnu godinu završila s neto poslovnim rezultatom u visini od 69,9 milijuna eura, što je čak za 27 posto više od planirane vrijednosti, a pri tome je postigla visoku profitabilnost kapitala od 12 posto. Triglav osiguranje Zagreb u 2013. godini uspješno je poslovalo i čak povećalo udio na hrvatskom osiguravateljskom tržištu. Osiguranje, koje je 1993. godine postalo član Triglav grupe, fakturiralo je za dva posto više osiguravateljne premije no godinu prije toga, dok su bruto zaračunate štete bile niže za dva posto. U strukturi fakturirane bruto premije osiguranja i suosiguranja udio premije osiguravatelja u Triglav grupi iznosi 5,4 posto.
Smanjenje gospodarskih aktivnosti i pad kupovne moći stanovništva prošle su se godine odrazili u smanjenoj potražnji osiguravateljnih proizvoda, a posljedica je bila 4 posto manji opseg fakturiranih premija osiguranja, koje su u Triglav grupi iznosile 900,9 milijuna eura. Grupa je na stanje na tržištu odgovarala kreiranjem novih i obnavljanjem postojećih proizvoda, prilagodbom marketinške i prodajne politike te akcijskim ponudama.
Iznos likvidiranih bruto šteta Triglav grupe bio je za 2 posto viši no godinu dana prije i iznosio je 627,5 milijuna eura. Na poslovni rezultat na području osiguranja imovine utjecale su pojedinačne masovne štete, posljedice nevremena sa snijegom, ledom, orkanskim vjetrom, tučom i poplavama, koje posljednjih godina postaju sve češće. Na području životnih osiguranja na više iznose šteta utjecao je povećani broj doživljenja zbog starenja portfelja te otkupi i predujmovi, koji su viši prvenstveno zbog gospodarske krize.
»U zahtjevnim uvjetima u 2013. godini Triglav grupa je nastavila s ostvarenjem svoje strategije, koja se temelji na usredotočenosti na osnovnu djelatnost osiguranja i na profitabilnost te na sigurnost poslovanja. Naši planovi za 2014. godinu počivaju na čvrstim temeljima, a u postojećim prilikama izrazito su ambiciozni. Naše prodajne aktivnosti bit će u 2014. godini jače usmjerene na klijente, kao i na razvoj i povećanje učinkovitosti unutarnje i vanjske prodajne mreže,« rekao je Andrej Slapar, predsjednik Uprave Zavarovalnice Triglav.
Unatoč negativnim utjecajima gospodarskih i financijskih prilika u Sloveniji i u regiji, Triglav grupa je u prošloj godini još ojačala svoj kapital. Cjelokupna vrijednost kapitala Triglav grupe dosegla je krajem 2013. godine 590,5 milijuna eura te je u usporedbi s godinom prije toga narasla za 3 posto. Udio bruto tehničkih rezervi u ukupnoj aktivi , što je temelj uravnoteženog poslovanja i osiguravanja dugoročne sigurnosti osiguranika, iznosio je 73,5 posto.
Intenzivnim upravljanjem portfeljem osiguranja imovine Triglav grupa je ostvarila kombinirani omjer u vrijednosti od 91,0 posto, što je za 3,7 postotnih bodova bolje od planiranog i govori o uspješnosti osiguranja na području osnovne djelatnosti. Promišljenim upravljanjem poslovnim i financijskim rizicima Triglav grupa je zadržala visoku razinu financijske stabilnosti, što su svojom bonitetnom ocjenom »A« potvrdile i rejting agencije Standard & Poor's i A.M. Best. Bonitetne ocjene imaju stabilnu srednjoročnu prognozu.
Zavarovalnica Triglav je s vodećim udjelom na slovenskom tržištu od gotovo 31 posto poslovnu godinu 2013. završila s neto dobiti u visini od 48,3 milijuna eura, što je čak za 15 % više od planova. Kombinirani omjer matične tvrtke iznosio je 85,3 posto i bio je za 7,1 postotni bod bolji od planiranoga. Fakturirane premije u visini od 605,8 milijuna eura bile su za 4 posto niže od planiranih, bruto operativni troškovi osiguravateljne djelatnosti za 2 posto niži od planiranih, a bolji od planova u lanjskoj su godini bili i fakturirani bruto iznosi šteta (za 9 posto).
Društvo Triglav osiguranje Zagreb u 2013. godini je neznatno povećalo svoj udio na hrvatskom tržištu, na kome je prisutno još od 1967. godine. S udjelom od 3,9 posto na razmjerno koncentriranom tržištu osiguranja zauzelo je deveto mjesto. U usporedbi s 2012. godinom društvo je prošle godine fakturiralo 2 posto više osiguravateljne premije, što je iznosilo 355,8 milijuna kuna, a isplatilo je dva posto manje bruto zaračunatih šteta no godinu prije toga. U Hrvatskoj, u kojoj je prosječna premija osiguranja po stanovniku gotovo četiri puta niža nego u Sloveniji, postoji veliki potencijal za budući razvoj osiguravateljne premije.
„U 2013. godini uspješno smo proveli aktivnosti na unapređenju poslovanja. Posebnu brigu posvetili smo poboljšanju strukture portfelja kroz bolje preuzimanje rizika, povećali učinkovitost vlastite prodajne mreže te proveli projekt regionalizacije prodaje – prijelaz s devet podružnica u pet regija“, rekao je Marin Matijaca, predsjednik Uprave Triglav osiguranja d.d. te dodao: „Triglav osiguranje na hrvatskom tržištu poznato je po svojoj učinkovitosti u isplati šteta. Također, za 2014. imamo ambiciozne planove, ponajprije na području prodaje osiguranja pravnim osobama i povećanju učinkovitosti svojih ključnih aktivnosti.“
Hrvatska je jedno od ključnih tržišta Triglav grupe, koje se na području jugoistočne Europe smatra jednom od vodećih osigurateljno-financijskih skupina, jer posluje na osam tržišta i u sedam država.
Za 2014. godinu u Triglav grupi planiraju 902,1 milijuna eura konsolidirane fakturirane bruto premije osiguranja, što je približno isto kao i u 2013. godini. Pri tome, u Triglavu očekuju nešto više štetnih događaja, čemu će u hodu prilagođavati i program reosiguravateljne zaštite. Konsolidirani bruto iznosi šteta iznosili bi 668,5 milijuna eura. U Grupi za 2014. godinu planiraju neto dobit u visini od 65,6 milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu