U zagrebačkim Vrbanima ovoga će se četvrtka otvoriti novi, “kvartovski”, trgovački centar Point. U centru će tada biti otvoren tek dio trgovina, poput Konzuma i DM-a, a službeno otvorenje svih trgovina očekuje se 26. rujna. Riječ je o malom trgovačkom centru u kojem će naglasak biti na zabavnom dijelu, uslugama te velikom fitness centru za koji kažu da će biti jedan od najmodernijih u Europi. U novi trgovački centar koji se prostire na 40.000 četvornih metara, investitor Bluehouse Capital uložio je 50 milijuna eura, a nove investicije moguće su u daljnjoj fazi razvoja.
“Za sada smo ugovore potpisali sa oko 76 posto zakupaca, a najveći su Konzum i DM, Next, Lindex, Benetton kao i prateći sadržaji”, priča nam Krešimir Dominis, direktor Point shopping centra u kojem bi se uskoro mogli pojaviti i neki novi brendovi. Centar će obuhvatiti područje u kojem živi oko 90 tisuća ljudi, dok bi zahvaljujući fitness centru i dodatnim sadržajima mogli privući stanovnike cijelog zapadnog dijela grada.
Što ljudima koji tu žive, ali i iz ostalih dijelova grada, možete ponuditi, a da već nemaju u Zagrebu?
Specifični smo jer smo po veličini savršeni i imamo jedinstveni koncept. Najviše ćemo ‘servisirati’ mlade obitelji s djecom jer ovdje na jednom mjestu mogu obaviti sve što inače moraju obavljati po raznim dijelovima grada, poput kupnje namirnica, odlaska u kemijsku čistionicu, poštu, ili banku… Sigurno je da ćemo im tako uštedjeti jako puno vremena koje će onda moći provesti negdje drugdje, primjerice na fitnessu koji imamo u centru. A svoju će djecu za to vrijeme moći ostaviti u našoj igraonici. Veliki naglasak stavljamo i na zabavni dio sadržaja, pogotovo zimi kada ćemo na drugom katu imati klizalište na otvorenom. Na drugom katu gdje je velika terasa, organizirat ćemo i zanimljive događaje poput modnih revija, ili afterwork partyja, a planiramo i posebne događaje za blagdane i ostale prigode.
Ne bojite li se da bi ljudi onda u centar dolazili samo zbog zabavnog dijela, a ne zbog kupnje?
Mi kupcima želimo dati ono što traže. Ako će se oni u centru htjeti zabavljati, a pri tome će zakupci biti zadovoljni sa svojim poslovanjem, to ćemo im i omogućiti. Svaki centar ima svoju evoluciju i kroz tri godine se profilira i stabilizira na tržištu. Mi krećemo s ovim konceptom, jer mislimo da je to ono što Vrbanima treba, a takav smo koncept složili na osnovu demografskih pokazatelja. Trgovački centar ne znači samo mjesto gdje ljudi kupuju, već cijeli sistem koji će omogućiti da zakupci najbolje rade.
Planirana investicija u centar iznosila je 50 milijuna eura. U kojem razdoblju je planiran povrat te investicije?
Ni to ne možemo sa sigurnošću reći, ali radi se o poprilično dugom razdoblju. Da bi se investicija vratila unutar desetak godina tržište bi se moralo popraviti. Bitne su rente i da zakupci rade dobro. Srećom imamo odlične uvjete i jedan od najboljih timova na tržištu pa se nadamo da ćemo to i postići.
Na našem tržištu stalno niču novi trgovački centri. Ne mislite li da ih možda ima previše?
Svaki put kada se otvori neki novi centar – jedan propadne. To je evolucija. Svaki proizvod koji izađe na tržište je popularan. Zagreb je prvi u Europi po broju trgovačkih kvadrata po stanovniku. Mislim da sada kreće faza u kojoj će manji centri postati popularni. Ljudima je sve veći pritisak ići u velike centre.
Hoće li se povećati tržište, ili će centri tipa vašega oteti kupce velikim centrima?
Što je više kvadrata na tržištu, normalno je da se kolač smanjuje. No bitno je tko u određenom trenu nudi proizvod koji je popularan i bitan za tržište. Veliki centri će preživjeti, ali radit će onako kako rade centri u inozemstvu – sezonski, a nadamo se da će ljudi u naš centar dolaziti minimalno dva do tri puta tjedno.
Je li bilo teško pregovarati sa zakupcima?
Uvijek je teško s obzirom na situaciju na tržištu. Zakupci se, naravno brinu za svoju investiciju, a kada se otvara novi trgovački centar teško je predvidjeti rizike. No, svatko od njih je napravio procjenu prometa koji bi ostvario.
Kakve uvjete im nudite? Kolika je cijena rente?
Cijena ovisi o konceptu i namjeni. Kao i u većini centara, zakupci plaćaju ili rentu ili postotak od prometa te zajedničke troškove koji se obračunavaju prema određenim parametrima. Jasno, renta kemijske čistionice ne može biti kao i ona koju plaća modna trgovina. Primjerice, trgovine elektroničke opreme najčešće plaćaju dva do četiri posto prometa, a modne trgovine od pet do devet posto. Dobra je stvar što je uvedena fiskalizacija pa se ti prometi sada mogu bolje kontrolirati. U nekim su trgovačkim centrima zakupci koji prodaju hranu i piće, ponekad imali “smiješne” promete. Sada je stvar regulirana i država nam je u tome puno pomogla.
Planirate li nove investicije u centar?
Imamo opciju širenja centra na još dva kata. Inicijalno je bilo planirano i kino, no u ovom trenu to se ne isplati jer u Zagrebu već postoji jedna doza zasićenosti. Običaj je da se uz ovakav tip trgovačkog centra grade i uredski prostori, poliklinike i slično. No, to bi se realiziralo tek u drugoj fazi za pet godina ili nešto prije. Ipak, prije toga treba naći kupce, jer je onda lakše i financirati cijeli projekt.
Postoje li planovi za trgovački centar u nekom drugom dijelu grada?
Radimo i na drugim opcijama, no problem je što u Hrvatskoj ne postoje čisti projekt. Dobri projekti su uvijek dobrodošli. Svaki investitor želi uložiti u projekt za koji misli da će biti uspješan.
Zapošljavanje
Koliko su ljudi iz Hrvatske uključeni u upravljanje centrom?
Investitor ima ulogu nadgledanja cijelog projekta. Njihov predstavnik za Hrvatsku je Igor Hržić, a vođenje centra prepušteno je hrvatskom menadžmentu. S obzirom da je centar radila Tehnika, a financirala Zagrebačka banka, možemo reći da je ovo hrvatski projekt.
Koliko će ljudi raditi u centru, nakon njegovog otvorenja?
Sigurno je da će biti otvoreno više od 750 novih radnih mjesta, iako nemamo preciznije podatke. No, s obzirom da imamo pedesetak lokala, a svaki od njih će zaposliti po 20 do 50 zaposlenih, ta bi brojka mogla biti i veća.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Znači, britanski sistem prehrane……mlade generacije, mikrovalna i
gotova hrana u tri minute, sjeckano, polusmrznuto, sve brzo gotovo…..
Zašto , ne ?!
Izgradila Tehnika d.d. Zagreb
nema nikakvog poslovnog rezona očekivati povrat dulji od deset godina za ulaganje u trgovački centar.
Radit će dobro Konzum jer u tom kvartu nema dućana a ostalo sumnjam…u susjednom naselju Prečko na još boljoj poziciji sve zjapi prazno i napušteno osim Lidla.
Uključite se u raspravu