Talijani kupuju Cimos, Kopar im postaje razvojni centar?

Autor: Poslovni.hr , 11. svibanj 2016. u 22:01
Arhivska fotografija: Thinkstock

Ponovno otvoreni pregovori o preuzimanju slovenskog proizvođača autodijelova.

Nakon što do isteka roka za kupnju velike slovenske kompanije Cimos nije pristigla nijedna obvezujuća ponuda koja bi zadovoljila očekivanja vlasnika, Društva za upravljanje potraživanjima banaka (DUTB), Slovenskog državnog holdinga (SDH) i državnih banaka, izgleda da bi posrnula kompanija, sada značajan proizvođač autodijelova, a koja je nekad proizvodila Citroënova vozila i traktore, ipak mogao dobiti pravog kupca.

U posljednjem pokušaju prodavači su još jednom pokrenuli razgovore sa svim ponuđačima koji su prošle godine podnijeli neobvezujuće ponude i ponudili im preuzimanje koparske tvrtke, piše ljubljanski Dnevnik.

Pomoć EBRD-a

Tako su za pregovarački stol ponovo sjeli španjolska multinacionalna kompanija CIE Automotive i münchenski financijski fond Orlando Managament. Pri tome, CIE Automotive, koji ima 80 tvornica u 16 zemalja diljem svijeta, već nekoliko mjeseci spominje se kao jedan od favorita za preuzimanje slovenske kompanije.
Prošle godine neto dobit CIE Automotivea porasla je za 59 posto na 129 milijuna eura, a planirano je da se dobit do 2020. godine udvostruči. Prihodi od prodaje prošle godine porasli su 22 posto, na 2,63 milijarde eura.

 

Pad prodaje posljednje četiri godine

Cimos je lani imao prodaju veću od 300 milijuna eura, ali i gubitak od 25 milijuna eura koji je prepolovljen u odnosu na 2014. Posljednje četiri godine bilježi se pad prodaje zbog krize u automobilskoj industriji, ali i zbog financijskih teškoća i složenog poslovnog restrukturiranja. Vlada je subvencijama pomagala Cimosu, zbog čega je prodaja kompanije, kako bi država vratila dio uloženih sredstava, postala nužnom. Zato je prošle godine oglašena prodaja 92,3 posto dionica kompanije koja samo u Sloveniji ima više od dvije tisuće zaposlenih.

Osim sa CIE Automotive i Orlando Managamentom očekuje se da će DUTB o kupnji kompanije pregovarati i s talijanskim financijskim fondom Palladio Finanziaria, koji je dostavio obvezujuću ponudu samo za kupnju uspješnog Cimosovog programa turbopunjača, koji u koparskoj tvornici doseže između 30 i 40 posto prometa godišnje, kao i programa kinematike. Kako se navodi, sada je Palladio Finanziaria spreman preuzeti cijeli Cimos.

Ako se to dogodi, a Talijani budu izabrani za kupca, oni će tu transakciju financirati putem Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a Kopar će postati njihov razvojni centar.
Kako se navodilo u slovenskim medijima, neobvezujuće ponude za Cimos, dali su i francuska kompanija Maike Automotive, koja kao i Cimos proizvodi dijelove za automobilsku industriju, te američki financijski fond Sunce Capital Partners, što pokazuje da vlasnici kompanije imaju i pričuvnog prostora za traženje kupca, ako sadašnji pregovori opet propadnu.

Istražuju Hastora

Da je vlasnicima Cimosa doista stalo da u ovom, možda posljednjem pokušaju, prodaju kompaniju, pokazuje i to što će se nastaviti pregovori i s Nijazom Hastorom, bosanskohercegovačkim poduzetnikom, vlasnikom ASA Prevent i njemačke kompanije Prevent Dev, koji je od Cimosa u ožujku ove godine kupio tvornicu u Srebrenici.

U neobvezujućoj ponudi, koja je bila najbolja, Hastor je ponudio 250 milijuna eura, a u obvezujućoj manje od sto milijuna eura, pri čemu ga je u kupovini Cimosa trebala financirati ruska državna banka VTB.
Hastora, usto, kako je u ožujku pisao Dnevnik, već neko vrijeme istražuju slovenske vlasti zbog sumnje u gospodarski kriminal.
Između ostalog, zbog događaja koji su u 2010. godine prethodili raspadu Prevent Globala, u to vrijeme jednog od najvećih slovenskih izvoznika, a zatim i njegovih brojnih podružnica.

Zajedno s povezanim osobama Hastor je u Prevent Globalu imao gotovo pola vlasničkog udjela.
Ako, pak, vlasnici Cimosa ne pronađu kupca, u Cimosu i DUTB-u već su pripremili plan za menadžersko-radnički otkup, a u preuzimanje bi bili uključeni svi zaposlenici. No upitno je bi li takav rasplet bio uspješan, zbog visoke cijene i nužnih ulaganja u razvoj.

To bi, po svemu sudeći, bila najlošija, iako jedina sigurna opcija, jer je država Cimosu već odobrila značajnu potporu, zbog čeka u Kopru na nju ne mogu više 
računati. 

Komentirajte prvi

New Report

Close