Još traje borba za posljednji ‘neizbrušeni dijamant’ u splitskom akvatoriju: Svi su protiv odluke Vlade o koncesiji

Autor: Marija Brnić , 17. kolovoz 2020. u 14:30
Atraktivno pomorsko dobro 
u bivšem remontnom brodogradilištu Vranjic, Foto: Shutterstock

Vladinu odluku o odabiru koncesionara osporavaju i drugi poduzetnici koji su se natjecali na tom natječaju.

Prije nešto više od dva mjeseca Vlada je odobrila 30-godišnju koncesiju na pomorskom dobru na području nekadašnjeg brodoremontnog brodogradilišta Vranjic, derutnog nakon godina zapuštanja i neuspjeha da se pronađe dugotrajno rješenje.

Odabrani su na natječaju pokrenutom krajem 2019. godine poduzetnici iz Krila Jesenice Dražen Ercegović, Jure i Špiro Rakuljić i Tihomir Zemunik, čija je zajednička tvrtka Yacht club Vranjic odabrana kao najbolji ponuđač. No, njihov odabir najprije su s negodovanjem dočekali lokalci, zabrinuti da se koncesiju prepušta tvrtki koja je “friško” osnovana, a ne velika tvrtka s iskustvom u gradnji i obnovi brodova. Vranjičani su, naime, izuzetno osjetljivi zbog onečišćenja njihovog pitoresknog poluotočića otpadnim vodama i azbestom, pa očekuju da se konačno uredi i ekološki zaštiti njihova životna sredina. Nisu uvjereni da takvo ulaganje može provesti mala tvrtka, a i traže da se za zaštitu okoliša izdvoji puno više od 6 milijuna kuna od ukupno 40 milijuna kuna, koliko je predviđeno odlukom o koncesiji.

Osporavanja i tužbe

Osim Vranjičana, koji se organiziraju putem Facebook grupa i najavljuju daljnje aktivnosti, pa i prosvjede, vladinu odluku o odabiru koncesionara osporavaju i drugi poduzetnici koji su se natjecali na tom natječaju. Prvi je kritike iznio vlasnik kaštelanske tvrtke Nuić Nautika Goran Nuić, tvrdeći da je njegova tvrtka dala najbolju ponudu u dijelu fiksne koncesijske naknade za 24 tisuće četvornih metara pomorskog dobra. Dva su poduzetnika, kako je službeno potvrđeno Slobodnoj Dalmaciji, predala tužbe tražeći da se poništi vladina odluka o odabiru Yacht cluba Vranjic.

70 radnih mjesta

trebao bi otvoriti 
novi koncesionar

Riječ je o tvrtki Viljac iz Trogira, čiji je vlasnik Ivica Viljac, te obrtu R.L.E. čiji je vlasnik Mirko Rapić, čija je Solin brodogradnja bila dugogodišnji koncesionar, ali je završila u stečaju. Rapić je u konstantnoj borbi s državom, kako oko ovog pomorskog dobra, tako i oko osporavanja poreznog duga koji ga je smjestio među najveće dužnike Poreznoj upravi. Iz raspoložive dokumentacije vidljivo je i da je u tijeku sudski postupak oko zahtjeva za otvaranjem stečajnog postupka koji za njegov obrt R.L.E. zatražilo Ministarstvo financija. Zajedničko svim protivnicima izbora novog koncesionara Yacht cluba Vranjic jest činjenica da je, za razliku od njih, riječ o novoosnovanoj tvrtki čiji vlasnici nemaju reference u poslovima gradnje i remonta brodova, što je i osnovni predmet poslovanja na koncesioniranom pomorskom dobru.

Koncesionar bez komentara

Svi poduzetnici iz Krila Jesenice koji su osnivači Yacht cluba Vranjic, naime, bave se poslovima prijevoza turista brodovima. Što o ovim postupcima i kritikama kaže odabrani koncesionar, te u kojoj fazi je njihov projekt i kakav je zapravo njihov poslovni plan za Vranjic, Kriljani zasad ne žele govoriti. Dražen Ercegović kazao je da u ovom trenutku ne želi javno istupati, a ni u Ministarstvu mora, pomorstva i infrastrukture nismo do zaključenja ovog broja dobili informaciju oko sklapanja ugovora i prijenosa luke novom koncesionaru, koji mora prije zaključenja ugovora dostaviti ovjerene zadužnice na iznos od dvije godišnje naknade, u ukupnom iznosu od 1,45 milijuna kuna. Iz natječaja za koncesiju Kriljani su u obvezi osigurati uklanjanje azbestnih ploča i zbrinjavanje zaostalog otpada u luci, ugraditi pročišćivač otpadnih voda koje nastaju pranjem trupa brodova, a uz uređenje prostora i stavljanje luke u funkciju predviđeno je i zapošljavanje najmanje 70 radnika. Na Upravnom sudu u Splitu prvo ročište za tužbe koje su podnesene protiv vladine odluke o koncesiji za vranjički škver očekuje se nakon što Vlada i odabrani koncesionar Sudu dostave odgovore o dokumentaciju koja se odnosi na tužbu, što se očekuje u narednih petnaestak dana.

Komentirajte prvi

New Report

Close