TOP 505 kompanija
Lider na tržištu

Od održivih hidroizolacijskih sustava do podnih rješenja na bazi vode – tranzicija na zelena rješenja u punom je zamahu

Široj javnosti treba još neko vrijeme da objeručke prihvati zelena rješenja i da svi zajedno promijenimo naš mentalni sklop, smatra Vladimir Bartaković, prvi čovjek Sike Croatia, koja ove godine slavi četvrt stoljeća poslovanja u Hrvatskoj te najavljuje zanimljive zelene projekte.

PD VL native tim
24. rujan 2024. u 07:28

Kad netko spomene hidroizolacijske folije, brtvila i ljepila, posebno Sikaflex, koji je često i sinonim za ljepila u graditeljstvu, većina će poznavatelja ovog sektora prvo pomisliti na Siku. Ovaj lider u razvoju i proizvodnji sustava za lijepljenje, brtvljenje, hidroizolaciju, ojačanja i zaštitu u građevinskom sektoru i automobilskoj industriji ove godine slavi 25. godina prisutnosti na hrvatskom tržištu, pa smo tim povodom razgovarali s generalnim menadžerom Sike Croatia Vladimirom Bartakovićem. S obzirom na izvrsne rezultate poslovanja (vrijednost brenda Sika porasla je 23 puta u posljednjih deset godina!), kao i na preuzimanje MBCC Grupe, vodećeg svjetskog proizvođača kemikalija za građevinarstvo, za očekivati je daljnji rast i proširenje ponude Sikinih proizvoda i rješenja, posebno onih koji doprinose ‘zelenom’ cilju – smanjenju te u konačnici i nultoj emisiji ugljičnog dioksida.

Slavite četvrt stoljeća rada u Hrvatskoj. Od male tvrtke s tri zaposlenika, danas ste narasli u tvrtku s preko 50 zaposlenih. Kako ocjenjujete proteklih 25 godina rada na hrvatskom tržištu?
Oduvijek smo dobar tim, imamo podršku partnera diljem Hrvatske, snalazimo se u raznim izazovima i uspješno se prilagođavamo novim situacijama, pa vjerujem da svoje poslovanje možemo itekako dobro ocijeniti. Gledajući unatrag na ovih 25 godina, mogu reći kako je bilo stvarno svega, ali uvijek sam iznimno ponosan na naša postignuća i naš tim u Hrvatskoj koji se pokazao otpornim na krize. Mislim da nisam previše subjektivan kad kažem da radimo sjajan posao, a u prilog tome svakako idu i rezultati koji su svake godine sve bolji i bolji.

Sika Croatia tvrtka je kćer švicarske korporacije i uvijek je bila lider od svih tvrtki-kćeri u istočnoj Europi. Kakvi su poslovni rezultati za ovu godinu?
Lanjska je godina bila rekordna po brojnim pokazateljima, tako da smo u ovu, 25. godinu našeg prisustva u Hrvatskoj ušli s velikim elanom i optimizmom. Vjerujem da ćemo dobar rezultat postići i do kraja ove godine, barem sudeći prema dosadašnjim brojkama. Na građevinarstvo utječu, primjerice, i rezultat turističke sezone, koja je ključ za otvaranje mnogih daljnjih investicija. Pratimo rast BDP-a i ekonomske najave za Hrvatsku, tako da završetak naše poslovne godine ide u korak s nizom parametara.

Dugo ste radili i na integraciji MBCC Grupe, što je i zaključeno u proljeće 2023. godine. Kako ste zadovoljni suradnjom i koje je benefit već polučila vaša najveća pojedinačna akvizicija do sada?
Bilo je stvarno izazovno, i to u svim pogledima, no kad pogledamo unatrag i vidimo kako do sada odrađujemo posao, možemo biti zadovoljni. Sika je globalni lider, a sama MBCC Grupa bila je, gledajući globalno, veličine otprilike 30% Sike, pa smo na nekim ključnim tržištima, kao što su Europa ili SAD, zbog prevelikog zasićenja, morali raditi parcijalne akvizicije, što dodatno komplicira i produžuje cijeli proces. No, Sika je već lider i po pitanju akvizicija pa smo i tu odradili lavovski posao. Novi kolege pronašli su siguran i željen dom, gdje su dobro prihvaćeni, gdje mogu nastaviti svoju karijeru i dodatno se educirati. Ovo je svakako najveća pojedinačna akvizicija Sike do sada, a vjerojatno i po pitanju specijalnih proizvoda za građevinarstvo globalno. Sve u svemu, spojena su dva visokokvalitetna portfelja proizvoda s naglaskom na hidroizolacije, program za polaganje keramike, razne mortove, podne premaze i sve ostalo po čemu smo već ionako poznati i zastupljeni u distribuciji, tj. specijaliziranim trgovinama, ali i na raznim projektima u infrastrukturi i stanogradnji. Dio naše Sika obitelji tako su sada i brendovi poput PCI programa proizvoda, Thomsit, Ucrete i sl. Udružena s MBCC Grupom, Sika će nastaviti bržu tranziciju na zelena i održiva rješenja.

Sika je već i na globalnoj razini prepoznata kao korporacija koja brine o okolišu. Udruženi s MBCC Grupom, u sklopu strategije održivosti, u planu je postići nultu stopu emisije do 2050. godine. Također, podaci kažu kako 70% prodaje Sika ostvaruje s proizvodima koji pozitivno utječu na održivost. Na koja ste održiva i zelena rješenja najponosniji?
Iako je građevinarstvo tradicionalna branša, gdje se teže prihvaća „zeleno“, mislim da generalno možemo biti ponosni na održiva rješenja koja smo do sada proizveli i počeli primjenjivati. Rast bez implementacije zelenih rješenja je samo kratkoročan, stoga Sika na dnevnoj bazi u našim R&D centrima radi na primjeni novih sirovina koji nude iste ili bolje performanse u skladu s održivim razvojem. To je jedna od glavnih stavki naše četverogodišnje strategije i činimo sve da naš ugljični otisak bude što manji. Recikliranje je danas neizostavno i mogu istaknuti zanimljivu priču oko ReCO2ver tehnologije. Riječ je o projektu recikliranja starog betona koji zasad privlači puno interesa jer kvalitetnog pješčanog agregata ponestaje, no na našem je to tržištu zasad još tek u povojima. Niz je odličnih rješenja, pa je uz to, primjerice, zanimljivo i recikliranja PVC folija. Tu su i naši inovativni proizvodi poput premaza za podove na bazi vode, zatim Sarnafil AT krovna membrana s održivim svojstvima i tako dalje. No, mislim da široj javnosti treba još neko vrijeme da objeručke prihvati ta rješenja i da svi zajedno promijenimo naš mentalni sklop koji nam može samo otvoriti nova „vrata“ i mogućnosti za zajednički daljnji razvoj. Planiramo niz edukacija, održavamo predavanja pa vjerujem da je dobra informiranost i educiranost temelj za lakše prihvaćanje ovakvih rješenja.

Koji su trenutno najveći izazovi tržišta i što bi vam olakšalo poslovanje?
Građevinski sektor oduvijek je vrlo tradicionalan i teško prihvaća nove trendove. Nije to situacija samo u Hrvatskoj, već i šire. Vjerujem da je to jednim dijelom zato jer se mnoga znanja i vještine prenose “s koljena na koljeno”. Na gotovo svakom gradilištu imate kolege koji “znaju znanje”, a koji uče i podučavaju one manje iskusne i tako funkcioniraju. Ja to podržavam, nema boljeg načina da nešto naučite nego da vam netko to pokaže u praksi. Nešto sporije se prihvaća digitalizacija, no ipak se vidi napredak posljednjih nekoliko godina i to mi je iznimno drago, jer danas postoje toliki alati koji nam do jučer nisu bili dostupni, a mogu bitno skratiti vrijeme rada i uložen napor. Primjerice, Sika ulaže velike napore u to da bude uvijek dostupna svojim kupcima na terenu – zato smo razvili niz digitalnih alata (SikaVision) koji korisnicima olakšavaju odabir materijala, pomažu u određivanju količina, sugeriraju proizvode, a na koncu doprinose optimizaciji vremena rada i troškova.

Proširivanje asortimana i kreiranje inovativnih rješenja, kao i praćenje trendova u branši, vaša je konstanta. Možete li otkriti koji nam trendovi dolaze?
Već sam spomenuo stvaranje održivih i zelenih rješenja i sustava. Vjerujem da ćemo i dalje ići u tom smjeru. Također, radit ćemo i na unaprjeđenju već postojećih sustava i materijala, a sve kako bismo osigurali još veću kvalitetu, postojanost, izdržljivost i jednostavno rukovanje našim proizvodima. Cilj nam je pružiti sigurna i dugotrajna rješenja i opravdati povjerenje naših kupaca, arhitekata i investitora te i dalje biti njihov pouzdan partner.

Sika je sudjelovala u realizaciji nekih od najvećih domaćih projekata, poput Zračne luke Zagreb, Opus Arene, Pelješkog mosta… Imate li neke zanimljive i zvučne projekte u najavi?
Od većih projekta na kojima smo do sada radili možemo istaknuti projekt izgradnje druge cijevi tunela Učka. Riječ o zahtjevnom projektu u koji smo se uključili sa svojim rješenjima za betone i izrazito smo ponosni na svoj doprinos ovom iznimnom projektu za Hrvatsku, baš kao što je to prijašnjih godina bio i Pelješki most. Tu su naravno i drugi zanimljivi projekti poput varaždinske bolnice, Lidlov logističko distributivni centar Križ, resort Riva’s u Ičićima, projekti stambeno-poslovnih zgrada i mostova, a još je uvijek aktualna i post-potresna obnova u koju smo itekako uključeni. Što nas zanimljivo čeka iduće godine, tek ćemo vidjeti.

Sadržaj omogućila SIKA

New Report

Close