Suradnja Vipneta i Vibera koji u Hrvatskoj ima 2,35 milijuna korisnika

Autor: Poslovni.hr/Hina , 11. veljača 2016. u 15:38
Foto: Slavko Midžor / Pixsell

Direktor marketinga Vipneta Lordan Kondić izvijestio je da će Vipnet u suradnji s Viberom svojim prepaid (bon) korisnicima ponuditi određene pogodnosti.

Tvrtka Vipnet i jedna od jačih internetskih globalnih kompanija koja pruža OTT usluge Viber, dogovorili su suradnju od koje očekuju povećanje korištenja podatkovnih usluga i prihoda od tih usluga, istaknuto je u četvrtak na konferenciji za medije dviju tvrtki.

Direktor marketinga Vipneta Lordan Kondić izvijestio je da će Vipnet u suradnji s Viberom svojim prepaid (bon) korisnicima ponuditi određene pogodnosti, ocjenjujući to dobrim primjerom suradnje telekoma i globalnih pružatelja OTT usluga unatoč raznim 'kontroverzama' koje prate takva nastojanja u Europi.

OTT (engl. Over the Top) je generički pojam za pružanje usluga putem mreža elektroničkih komunikacija odnosno interneta i to tako što njihov pružatelj koristi postojeći pristup internetu da bi svojim korisnicima 'dijelio' različite sadržaje, poput Netflixa, Amazona, YouTube i drugih, ili im omogućava komunikaciju, poput Vibera, WhatsUpa i sl. Korištenju tih usluga, kao i sve većih količina podatkovnog prometa pridonijelo je širenje korištenja pametnih telefona i posebno mobilnog interneta putem sve jačih i bržih mreža u koje telekomi sve više ulažu.

"Iako OTT 'igrači' diljem Europe izazivaju dosta kontroverzi, jer nemaju vlastitu infrastrukturu nego koriste onu klasičnih telekom operatora, a koji u nju pak moraju dosta ulagati, vjerujemo da će naša suradnja s Viberom biti dobar scenarij i za neke druge suradnje od koje koristi mogu imati svi, i korisnici i kompanije", naglasio je Kondić dodajući da su takve suradnje i potrebne zbog sve većeg rasta podatkovnog prometa.

Pritom je iznio podatke da glasovna komunikacija danas zauzima manje od 5 posto Vipnetovih mrežnih kapaciteta, dok podatkovni promet raste svake godine sve više, pa je tako u Vipnetovoj mreži 2010. iznosio 1,6 milijuna GB (gigabajta) da bi u 2015. već dosegao blizu 13 milijuna GB, a u 2019. bi se mogao povećati na 55 milijuna GB.

Ta eksplozija podatkovnog prometa, koja u Hrvatskoj prati svjetske trendove, dovodi i do razvoja OTT tržišta i usluga poput aplikacija za slanje poruka, što je, prema Vipnetovim istraživanjima, u 2013. koristilo oko 14 posto ispitanika od 14 do 70 godina, a prošle godine njih gotovo 50 posto.

U Hrvatskoj na Viberu 2,35 milijuna korisnika, mjesečno šalju 550 milijuna poruka

Viber je jedna od takvih OTT kompanija koja je s poslom odnosno aplikacijom za slanje tekstualnih, video i drugih poruka, fotografija i popularnih 'stickera' (naljepnica) krenula iz Izraela da bi se u kratkom vremenu proširila diljem svijeta te danas ima 665 milijuna korisnika. Od toga ih je 32 milijuna ili 5 milijuna više nego u isto vrijeme lani u regiji srednje i istočne Europe, koja im je u tom smislu najjača regija u svijetu, a u Hrvatskoj je trenutno 2,35 milijuna korisnika Vibera.

"Izuzetno smo zadovoljni hrvatskim tržištem koje s obzirom na 50 postotni porast broja korisnika u zadnjih godinu dana predstavlja jedno od brže rastućih tržišta Vibera u ovom dijelu Europe", istaknuo je generalni direktor Vibera za središnju i istočnu Europu Atanas Raykov, iznoseći da je u siječnju u Hrvatskoj putem Vibera poslano 550 milijuna raznih poruka te 35 milijuna 'stickera'.

"U Hrvatskoj je osim porasta korištenja zanimljivost i to što putem Vibera najčešće šalju tzv. love ili ljubavni 'stickeri', šest od ukupno deset poslanih, a vjerujemo da će se porast korištenja i nastaviti s obzirom da smo u suradnji s Vipnetom kreirali 218 originalnih 'stickera' koje će za korisnike Vipneta biti besplatne", istaknuo je Raykov.

Naglasio je i da su 'stickeri' jedan od važnijih izvora prihoda Vibera koji surađuje s više od 100 telekoma u svijetu, dok o prihodima za prošlu godinu nije mogao ništa reći jer se godina još zaključuje.

Komentirajte prvi

New Report

Close