Galopirajući razvoj kreativne industrije i snažna dinamika sektora komunikacija kako na domaćoj, tako i na međunarodnoj razini, potiču mlade poduzetnike i njihove tvrtke na još veće i zahtjevnije poslovne iskorake. S takvim se trendovima iznimno uspješno suočava Studio Sonda čija je djelatnost usko vezana uz područja dizajna i komunikacija. Riječ je o međunarodno prepoznatom i nagrađivanom timu stručnjaka koji razumije kako stvarati globalno relevantne brendove, strategije i projekte tako da ostvaruju realan tržišni uspjeh, dokazuju snagu kreativnosti, a prije svega povezuju i kreiraju bolje društvo.
S obzirom na to da se Studio Sonda vodi principom rada koji zanemaruje klasične granice na relaciji klijent – agencija – korisnik i da stvara partnerski odnos kao bazu za rad na komunikacijskim i kreativnim strategijama te brendovima budućnosti, ne čudi što je je jedan od prioriteta tvrtke kontinuirana težnja ka unaprjeđenju poslovnih odnosa, ali i prostora u kojima se rađaju njihovi stvaralački koncepti i postignuća. Upravo su u realizaciji i izgradnji Kreativnog centra u Vižinadi, dosad najvažnijeg projekta Sonde, doprinijele i bespovratne potpore koje su dodijeljene u sklopu Javnog poziva “Izgradnja i opremanje proizvodnih kapaciteta MSP” koji je provodio HAMAG-BICRO, Hrvatska agencija za malo gospodarstvo, inovacije i investicije.
“Jako smo zahvalni općini Vižinada koja nam je partner u svim aktivnostima, ali i HAMAG-BICRO-u. Djelovao je kao posredničko tijelo razine 2 u projektu izgradnje koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj, tako da smo imali zaista veliku podršku u svemu. Sada imamo novoizgrađen, potpuno opremljen foto studio, najveći u bazenu Trst-Zadar-Zagreb, što nam omogućuje produkciju vlastitih sadržaja te najam zgrade za potrebe drugih produkcija. Sve to utječe na povećanje razine kvalitete postojećih usluga, povećanje izvoza i stvaranje novih radnih mjesta i jačanje konkurentnosti”, objašnjavaju Jelena Fiškuš i Sean Poropat, kreativni direktori i suosnivači Sonde.
Poslovni model Sonde kao nositelj razvoja Istre
Talenti iz Sonde vjeruju kako kreativnost, ako se potencira i vodi, može biti snažan pokretač jedne zajednice i stvaran ekonomski pokretač, zbog čega ju je potrebno razvijati u svim zanimanjima i djelatnostima. Sukladno tomu, Studio Sonda svojim radom potiče turistički i gospodarski razvoj našeg najvećeg poluotoka, i to kroz kreativne sadržaje, projekte i edukacije. Takav model poslovanja bio je okidač za pokretanje Kreativnog centra i pratećih programa.
“Organiziramo razne edukativne aktivnosti o fotografiji, dizajnu, STEAM-u i kreativnom razmišljanju s jasnim usmjerenjem na jačanje suradnje i povezivanju sa stanovništvom. Sve se to događa kroz jedinstveni poslovni model u kojem je zajednica neizostavan dio cijele priče. Svakodnevnom poslu odlučili smo dodati jednu novu dimenziju, stvaranje partnerske osovine mi-klijent-zajednica i kreiranje novih rješenja. Nedavno smo završili i prvi Sonda Designed by People program. Zamišljen je kao trajna serija edukativnih radionica koja pojedince bez prethodnog dizajnerskog iskustva poziva na rad na konkretnim, tržišno utemeljenim proizvodima i tako kreativnost čini dostupnom s ciljem da dokaže njezinu visoku učinkovitost kada se adekvatno mentorira i potiče”, ističu vlasnici Sonde.
Jedinstvenost i kvalitetu programa među prvima je prepoznao Elan, proizvođač sportske opreme iz Slovenije te skijaški brend popularan u cijelom svijetu, ujedno višegodišnji partner Studija Sonda čija zajednička suradnja traje gotovo 20 godina, a koji je pred Sondu i odabrane kandidate stavio zadatak dizajniranja visokotehnoloških unisex Elan skija. Gotove skije su po prvi put predstavljene javnosti u lipnju ove godine u Vižinadi.
U krizi se prepoznaju nove prilike
Studio Sonda je u razdoblju pandemije bila najnagrađivanija i najučinkovitija agencija u državi, 10. najefikasnija nezavisna agencija u Europi te je finaliziran glavni agencijski projekt – već spomenuti projekt Kreativnog centra. Pokazatelj je to djelotvornosti i otpornosti Sondinih stručnjaka koji su i tijekom nestabilne gospodarske situacije uspjeli zahtjevne izazove pretvoriti u poslovne mogućnosti.
“Preusmjerili smo aktivnosti prema partnerima kojima je trebala kreativna pomoć u prebrođivanju krize i snalaženju u njoj, osobito smo kvalitetno odradili poslove s prehrambenim sektorom. Dakle, obimnije isporuke usluga većim klijentima, posebno klijentima iz prehrambenog sektora, omogućile su nam zadržavanje razine zaposlenih te povećanje prihoda od 20 posto godišnje tijekom pandemijskih godina”, napominju iz Sonde.
U ostvarivanju planiranog rasta tijekom nesigurnog vremena Sondi je uvelike doprinijela HAMAG-BICRO-ova pravovremena i profesionalna podrška. Ponajprije početkom pandemijskog razdoblja kroz sufinanciranje investicije, savjetovanje vezano uz izvedbu investicije i pravovremene uplate sredstava sufinanciranja, a onda i početkom ove godine kroz jamstvo za reprogramiranje investicijskog kredita, što se pokazalo jako značajnom podrškom i dugoročnim utjecajem na stabilnost poslovanja.
“Ne treba se bojati umjetne inteligencije, treba se bojati ljudske gluposti”
U jeku digitalizacije i brzorastućeg polja tehnologije, komentirajući budućnost kreativne industrije, mnogi smatraju da bi uskoro roboti mogli zamijeniti maštu ljudskoga mozga. Takvo mišljenje, međutim, ne dijeli tim profesionalaca iz Sonde koji su uvjereni da ne treba strahovati od naprednih pametnih koncepata, već od nepromišljenih solucija koje nerijetko vode ka suprotnom od željenog ishoda.
“Vjerujemo da kreativnost bez granica koja je ipak uvijek u čovjeku, u kombinaciji s rješenjima i mogućnostima koje nam donose nove tehnologije, može iznjedriti fantastična rješenja. Dakle treba poticati, razvijati i voditi kreativnost u svakom pojedincu, i uz to koristiti sve što je dobro iz onoga što nam nose moderna vremena. To je dobra kombinacija. Ako budemo pametni, naravno. Ne treba se bojati umjetne inteligencije, treba se bojati ljudske gluposti”, zaključuju Jelena i Sean.
Sadržaj omogućio HAMAG-BICRO