Unatoč trgovinskim tenzijama između dva najveća svjetska gospodarstva, sada je pravo vrijeme za spajanja i preuzimanje kompanija. Val megaspajanja predvođen američkim medijskim i telekomunikacijskim sektorom rezultirao je s 2,5 bilijuna dolara vrijednim spajanjima i preuzimanjima u prvom polugodištu.
66spajanja
vrednijih od 10 milijardi dolara predviđa se u 2018.
To je rekordna vrijednost u prvih šest mjeseci otkako Thomson Reuters prikuplja te podatke od 1980. godine. U cijelom svijetu u prvom polugodištu sklopljeno je 79 preuzimanja vrednijih od pet milijardi dolara čime je srušen prijašnji rekord iz 2007. godine. K tome, sklopljeno i rekordnih 35 sporazuma vrednijih od 10 milijardi dolara. Analitičari JPMorgana predviđaju da bi cijele ove godine moglo biti sklopljeno 66 sporazuma vrednijih od 10 milijardi dolara. Tako velika preuzimanja rezultat su konsolidacije, posebno u sektoru medija i komunikacija. U želji da što efikasnije odgovore na konkurenciju kompanija digitalnog doba, poput Amazona, Googlea i Netflixa, velike kompanije odlučile su se na niz preuzimanja. Spomenimo samo neke: 70 milijardi dolara vrijednu bitku Walta Disneyja i Comcasta za imovinu Twenty-First Century Foxa, Walmartovo preuzimanje Flipkarta za 16 milijardi dolara ili spajanje američkih operatera T-Mobilea i Sprinta za 59 milijardi dolara. “Tehnološka disrupcija i dalje je značajni pokretač velikih spajanja”, ističe za Financial Times Blair Effron iz savjetničke tvrtke Centerview Partners.
Stephen Arcano iz odvjetničke tvrtke Skadden ističe kako je većina tvrtki orijentirana na povećanje prihoda u ekonomskom okružju u kojem se organski rast može poboljšati, ali nedovoljno brzo. “Preuzimanja su često najbolje rješenje za taj problem”, kaže Arcano. Val spajanja zahvatio je sve dijelove svijeta. U SAD-u se vrijednost spajanja vratila na razine prije krize 2008. godine dok se u Europi udvostručila u odnosu na prošlu godinu. Azija bilježi rast od 22 posto.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu