Zadnji najveći skandali vezani su uz lažiranje testova ispušnih plinova, zbog čega je cijela autoindustrija najavila zaokret u smjeru proizvodnje, okrećući se od automobila na gorivo prema električnim.
Ford Motor Co. je postao najnoviji proizvođač automobila koji je otkrio potencijalne nedostatke u sustavima za ispitivanje ispušnih plinova, pokazujući izazove s kojima se suočava industrija pod pritiskom sve strožih pravila o emisiji plinova.
Ford je izvijestio o problemima ovaj tjedan, nakon što su radnici izrazili zabrinutost još u rujnu. Proizvođač je angažirao vanjsku tvrtku kako bi pomogla u ispitivanjima koja bi mogla potrajati do ljeta. Iz tvrtke su poručili kako do sada nisu pronašli nikakve nepodudarnosti u iskazanim nalazima ekonomičnosti goriva.
Bloomberg je u analizi pak naveo kako je Ford izletio s priznanjem problema, kako bi ograničio štetu kakvu je zbog odugovlačenja i šutnje imao Volkswagen. Podsjetimo, njemački automobilski div je od regulatora proglašen krivim za namještanje testova ispušnih plinova, što ga je koštalo više od 32 milijarde dolara.
Bloomberg je napravio listu najvećih skandala koji su uzburkali autoindustriju:
Volkswagen
Njemački proizvođač automobila priznao je 2015. da je širom svijeta opremio oko 11 milijuna dizelskih automobila uređajem s ugrađenim softverom koji je omogućio vozilima da prepoznaju kada se testiraju u laboratorijskim uvjetima.
Nekoliko dana nakon otkrića, Martin Winterkorn je odstupio s dužnosti predsjednika uprave te je kasnije optužen u saveznom sudu u Michiganu za urotu protiv SAD-a i kršenje Zakona o čistom zraku. Skandal je također doveo do pritvaranja bivšeg glavnog direktora Audija Ruperta Stadlera na nekoliko mjeseci u bavarskom zatvoru.
Troškovi skandala su premašili 32 milijarde eura, budući da su uslijedile pravne borbe s kupcima i investitorima.
Tvrtka se također našla u korupcijskom skandalu otkrivenom 2005. godine. Voditelji VW-a potkupljivali su predstavnike radničkih sindikata s luksuznim putovanjima i izlascima u bordele. Određeni broj menadžera je zbog toga osuđen.
Daimler
Daimler AG priznao je plaćanje mita u nekim državama u Africi i drugdje te je sklopio nagodbu s SAD-om oko 2007. godine. SAD je također instalirao u tvrtku vanjskog nadglednika.
Proizvođač automobila je također pod istragom američkih i njemačkih vlasti zbog sustava za ispuštanje emisija plinova dizelskih goriva.
Fiat Chrysler
Početkom godine, Fiat Chrysler Automobiles NV pristao je platiti oko 800 milijuna dolara za nagodbu s američkim tužiteljstvom, regulatorima iz Kalifornije i potrošačima zbog optužbi da je koristio uređaje za krivo prikazivanje u 100.000 vozila. Zahtjev za odobrenje nagodbe vjerojatno će biti prihvaćen. Popravke i ostale troškove Fiat će također dodatno platiti.
Mitsubishi Motors
U 2016. godini skandal s ocjenama ekonomičnosti goriva oštetio je marku japanskog proizvođača automobila, smijenio dve direktora, smanjio zaradu i prisilio tvrtku da se obrati za pomoć tvrtki Nissan Motor Co. Tvrtka Mitsubishi Motors je priznala da je koristila "desktop kalkulacije" umjesto da radi na stvarnim terenskim testovima i provjeri falsificiranih podataka o modelima prodanim od 2006. do 2016. godine.
Nissan
U 2017. godini Nissan je utvrdio da su radnici, koji nisu ovlašteni za izdavanje potvrda za japanska vozila, odobravali završnu inspekciju na samom kraju proizvodnih traka te da je ta praksa vjerojatno trajala još od 1979. godine u tvornici u Tochigi. Daljnje interne istrage otkrile su da su zaposlenici falsificirali i neke podatke o ispitivanju, no proizvođač automobila je tvrdio to nije premašivalo iskazanu potrošnju goriva.
Skandal je doveo do privremenog zatvaranja Nissanovih pogona u Japanu i povlačenja više od milijun automobila.
Subaru
Iste godine Subaru Corp. također je utvrdio nesklad između podataka iz ispitivanja ekonomičnosti potrošnje goriva i emisija te propisanih brzina i razina vlage. Proizvođač automobila započeo je temeljitiju samoprovjeru, uz pomoć nezavisnog revizora te pronašao više slučajeva neusklađenosti u završnom procesu inspekcije automobila. Yasuyuki Yoshinaga povukao se s mjesta glavnog direktora Subarua nakon skandala.
Suzuki, Mazda, Yamaha
Suzuki Motor Corp., Mazda Motor Corp. i Yamaha Motor Co. su u kolovozu 2018. godine proveli provjeru potrošnje goriva i emisije ispušnih plinova na automobilima koji nisu zadovoljili japanske standarde. Tijekom testiranja emisija i potrošnje goriva, brzina automobila je odstupala izvan propisanog raspona duže vrijeme nego što je dopušteno.
Suzuki je prethodno bio upleten u skandal zbog pogrešnih metoda ispitivanja potrošnje goriva u 2016., nakon čega je Osamu Suzuki preuzeo odgovornost i odrekao se titule glavnog direktora.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu