LeverUP Consulting održao je radionicu “Kako iskoristiti puni potencijal Salesforce platforme?” u srijedu u Rooftop Lateralu u Zagrebu. Zbog svojih mnogobrojnih funkcionalnosti, fleksibilnosti, skalabilnosti i mogućnosti prilagodbe poslovnim potrebama, Salesforce je iznimno cijenjena platforma i ima veliki broj zadovoljnih korisnika u cijelom svijetu, ali kao i kod svake platforme, postoje poteškoće i izazovi s kojima se korisnici suočavaju.
Salesforce je moćna platforma, samo je potrebno u potpunosti iskoristiti njezin potencijal, tvrde u LeverUP Consultingu, koji je službeni Managed Services Partner za Salesforce usluge te tako pomaže klijentima diljem svijeta oko iskorištavanja Salesforce platforme na najbolji i najprofitabilniji način.
Na seminaru su Daria Nemchonok, Vedran Zrilić, Josip Glasnović i Stjepan Martinić predstavili najčešće probleme s kojima se susreću korisnici Salesforce platforme te prijedloge i načine rješavanja.
Najčešće probleme s kojima se susreću korisnici predstavio je Stjepan Martinić, izvršni direktor u tvrtki LeverUP Consulting, koji je osobno dio Salesforce ekosustava više od 13 godina.
Ne razmatranje cijele slike, kratkoročno razmišljanje tijekom implementacije te zapostavljanje važnosti korisnika, osnovna su tri problema korisnika Salesforcea.
“Pod ne razmatranje cijele slike smatramo sve poslovne procese koji se događaju unutar tvrtke, na primjer mikro procesi unutar i između odjela u kompaniji”, kazao je Martinić i naglasio nužnost pripreme za sve procese koji se svakodnevno događaju između odjela. Također ovaj problem se odnosi i na interno kadroviranje, odnosno kada se ne uzima u obzir kakav profil ljudi imamo na raspolaganju, imamo li ih dovoljno, kakva im je tehnička podloga, dokumentacija. I posljednje, mnogi korisnici imaju fokus samo na novo.
“Kratkoročno razmišljanje je drugi problem jer mnogi si ne postave pitanje kako implementacija Salesforcea utječe na druge odjele te koji Salesforce proizvodi će im sve trebati. Potrebno je uzeti u obzir sve poslovne procese, npr. rast firme, promjene procesa, nove procese u firmi”.
Posljednji problem na koji se Martinić osvrnuo su korisnici, ljudi koji će zapravo koristiti Salesforce u svom radu. “Nužno je pitati ljude što im treba, objasniti im što će dobiti, objasniti im kako koristiti sustav, tražiti feedback. Sve to znači da im je nužno dati podršku od samog početka jer tako će dobiti osjećaj sudjelovanja i lakše prihvatiti novi sustav”, istaknuo je Martinić.
Vedran Zrilić iz Deloitte Digitala savjetovao je kako se pripremiti za kvalitetnu implementaciju. Istaknuo je da svaka kompanija koja razmišlja o predimplementaciji Salesforcea mora imati viziju, vodstvo i resurse (prave ljude koji će biti zaduženi za proces), ali i pružiti prilike za unaprjeđenje, biti svjesni opsega procesa te imati definiranu podatkovnu strategiju.
Predložio je četiri grupe kako pristupiti predimplementaciji projekta. “Tijekom predimplementacije nužno je identificirati organizacijske bolne točke, mapirati postojeće i definirati mape budućih procesa prije samog početka implementacije. Sve to znači prioritizirati funkcionalnosti definiranog opsega projekta. Druga stavka je planirati resurse (jasno definirati uloge i očekivanja stakeholdera, odrediti koliko vremena će ljudi posvetiti projektu i osigurati interne ili eksterne resurse s potrebnim iskustvom). Mnoge organizacije koje se žele transformirati imaju problem s podacima, a rana analiza ovih problema pruža priliku za njihovo prepoznavanje i ispravljanje. Važno je definirati pristup čišćenju podataka prije početka projekta. I četvrto, governance i change management temelj su svakog projekta digitalne transformacije. Nužno je definirati viziju i vodeća načela”, rekao je Zrilić i predložio da se vizija zamisli kao izjava o tome gdje želimo biti, a vodeća načela kao putokaz za postizanja željenog poslovnog cilja.
Na kraju, istaknuo je 10 koraka za kvalitetnu implementaciju. “Mobilizirati tim, osigurati podršku ključnih stakeholdera u poduzeću, revidirati učinjeno, a započeti intenzivno prvi su koraci u kvalitetnoj implementaciji, ali ne treba zaboraviti i pripremu za skretanje s idealne putanje. Također važno je utjecati iznutra, što znači da od početka treba komunicirati s internim korisnicima i tako ćemo imati dobru prihvaćenost. Nikako se ne preporučuje na kraju predstaviti projekt korisnicima, kroz cijeli proces treba upoznati korisnike s alatima kako bi vidjeli koliko im pomaže u poslu. Rana edukacija zaposlenika ovdje je od ključne važnosti. Također, važno je ostati pri inicijalnoj viziji projekta, krenuti odmah s korištenjem alata te nastaviti s optimizacijom poslovanja”, smatra Zrilić.
Daria Nemchonok, generalna direktorica u LeverUP-u i Salesforce Marketing Cloud arhitektica osvrnula se na pitanje: “Što ako pođe po krivu?” Prvi korak je svakako ne paničariti, ali gubitak traga sitnim promjenama koje smo uveli, previše ručnog rada i previše potrošenog vremena te nedostatak odgovora o ROI, tri su promjene koje pokazuju da je krenulo drugačije nego što je trebalo i kako si je korisnik to zamislio, istaknula je Daria Nemchonok.
Nakon što je prepoznat problem, Nemchonok predlaže rješenja na strateškoj/business razini, project management te tehničkoj razini. Naglasila je važnost izdvajanja skupine ljudi koji će raditi na održavanju sustava, odnosno fokusiranog tima, bilo internog bilo eksternog.
Josip Glasnović, Head of Managed Services iz LeverUP-a dao je pet savjeta kako poboljšati svoj Salesforce Marketing Cloud. Marketing Cloud najmoćniji je alat na tržištu za personalizaciju i automatizaciju marketinga, ali kao i bilo koji Salesforce alat, nije ga dovoljno samo implementirati.
Iako uglavnom ljudi to ne vole, važno je dokumentirati sve procese od početka, istaknuo je Glasnović. Tako će se novi kolege moći brže uključiti, jednostavnije će se ažurirati postojeći procesi te lakše implementirati novi procesi i na kraju lakše uklanjanje grešaka.
“Provjeravanje statistike poslane komunikacije odnosi se na ukupnu poslanu komunikaciju, a to su open rate, click rate, bounce rate, unsubscribe rate te conversion tracking. Vođenje računa o točnosti podataka spriječit će slanje neželjenih mailova korisnicima koji su otkazali pretplatu te pomoći da znamo do kada čuvati podatke korisnika.Važno je biti informiran o novim značajkama alata kako bi se pratile nove mogućnosti, performanse i otpustile stare značajke koje će biti zamijenjene novima. Posljednji savjet je optimiziranje procesa, a pod bonus je istaknuo redoviti healthcheck te edukaciju”, zaključio je Glasnović.
Dakle, svi na radionici složili su se da je Salesforce moćna platforma, ali nije ga dovoljno samo kupiti i implementirati. Od ključne je važnosti kvalitetno se pripremiti za promjene, a na tom putu kao partner može pomoći LeverUP Consulting, jedan od rijetkih službeno akreditiranih Salesforce partnera u Europi te jedini akreditirani Marketing Cloud Personalization Partner u Hrvatskoj, koji uspješno provodi implementacije i održavanja šire funkcionalnosti Salesforce Marketing Clouda u najvećim europskim kompanijama proizvodne i high-tech industrije, farmaceutske, e-commerce industrije i drugih.