Prosus ulaže 4,1 mlrd. eura u vodeću platfomu za dostavu hrane

Autor: Ana Blašković , 24. veljača 2025. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Sektor dostave hrane doživio je dramatične promjene od pandemije Covida-19, pri čemu je tržišna vrijednost Just Eat Takeaway.com strmoglavo pala s vrhunca od preko 100 eura po dionici u listopadu 2020., kada su blokade dovele do neviđene potražnje za obrocima koji se dostavljaju na kućnu adresu.

Multinacionalna investicijska grupa Prosus objavila je u ponedjeljak da namjerava kupiti Just Eat Takeaway.com kako bi izgradila vodeću digitalnu platformu za dostavu hrane u Europi. Prosus planira kupiti Just Eat TakeaWay za 4,1 milijardu eura u gotovini kupnjom dionica na amsterdamskoj burzi, objavio je Reuters.

Ponudili su 20,3 eura po dionici i osigurali jednoglasnu podršku uprave i nadzornog odbora Just Eat Takeawaya. Dogovor bi trebao biti zaključen krajem godine. Prosus već ima 28 posto udjela u vodećoj globalnoj tvrtki za dostavu hrane Delivery Hero, te četiri posto udjela u kineskoj kurirskoj tvrtki Meituan i 25 posto u indijskoj internetskoj tvrtki Swiggy. Njihov portfelj uključuje i Uber, Uber Eats, Deliveroo, Bolt te kompanije za dostavu namirnica Gorillas i Flink.

“Vrijednost svjetskog tržišta dostave hrane više je nego utrostručena od 2017. godine, premašivši 150 milijardi dolara”, stoji u izvješću na internetskoj stranici Prosusa. Gotovo tri milijarde ljudi širom svijeta naručilo je lani dostavu obroka i namirnica putem interneta, a Azija je zadržala poziciju najvećeg tržišta s 1,84 milijarde korisnika tih usluga. Europa je na drugom mjestu s približno 355 milijuna, navode.

Sektor dostave hrane doživio je dramatične promjene od pandemije Covida-19, pri čemu je tržišna vrijednost Just Eat Takeaway.com strmoglavo pala s vrhunca od preko 100 eura po dionici u listopadu 2020., kada su blokade dovele do neviđene potražnje za obrocima koji se dostavljaju na kućnu adresu.

Komentirajte prvi

Još vijesti

New Report

Close