Prihodi i troškovi Kofola grupe značajno su porasli u drugom kvartalu godine. Uprava je prilagodila godišnji cilj EBITD

Autor: Promo , 02. rujan 2022. u 09:37
Foto: Kofola

Prodaja je u tom razdoblju porasla za 23% na godišnjoj razini i dosegla 3,717 milijardi CZK u prvih šest mjeseci.

Pozitivan trend razvoja prodaje Kofola Grupe iz prvog kvartala godine nastavljen je i u drugom kvartalu. Prodaja je u tom razdoblju porasla za 23% na godišnjoj razini i dosegla 3,717 milijardi CZK u prvih šest mjeseci. To je 763 milijuna CZK više nego u prvih šest mjeseci prošle godine i rekord svih vremena. Svi dijelovi Grupe dobro su rasli: Kofola u Češkoj i Slovačkoj, tvrtke u segmentu Fresh&Herbs i Adriatic regiji. No, visok rast prodaje pratio je i značajan rast troškova, ponajprije energije, materijalnih troškova i troškova plaća. Zbog toga je operativna dobit Grupe u drugom tromjesečju pala za 19% na godišnjoj razini. S obzirom na ovaj razvoj događaja, uprava Grupe prilagodila je svoju procjenu godišnjeg cilja EBITDA na 1,080 – 1,150 milijardi CZK. Također će predložiti glavnoj skupštini blago smanjenje dividende na 11,30 CZK po dionici.

“Što se tiče prodaje i prihoda, drugo tromjesečje je nastavilo s osnaživanjem pozitivnog trenda s početka godine, kada smo bili dobri u prodaji. To nije samo međugodišnji pokazatelj, već i povijesno gledano najbolje drugo tromjesečje za kompaniju. Lipanjska prodaja u grupaciji Kofola Československo najveća je u povijesti. Kao i prodajni rezultati čitave Grupe. LEROS, UGO i Adriatic regija imali su vrlo dobro tromjesečje. Osim toga, uspjeli smo ostvariti značajan rast operativne EBITDA u tim segmentima. Međutim, suočavamo se s ekstremnim rastom troškova u Češkoj i Slovačkoj. To se odrazilo na ukupni rezultat. Kako bismo smanjili utjecaj rasta inputa na godišnji financijski cilj, prilagodili smo svoje planove i aktivnosti za ostatak godine,” komentira Jannis Samaras , predsjednik Uprave Kofola grupe, o tromjesečnim rezultatima.

Otvoreno tržište i aktivni potrošači

Dok je prošle godine tržište bilo zahvaćeno pandemijskim ograničenjima sve do svibnja, ove je godine situacija je potpuno drugačija. “Otvorenost tržišta u potpunosti se očitovala u društvu. Od početka godine bilježimo povećanu aktivnost ljudi na svim tržištima. Ljudi žele vrijeme provoditi aktivni vani, putovati, ići na koncerte i druga događanja, uživati na praznicima. Sve se to odrazilo na povećanu potražnju u svim segmentima. Značajna međugodišnja povećanja zabilježena su posebno u segmentima On the go i gastronomije, na koje ovaj trend naravno pozitivno utječe”, kaže Martin Pisklák, financijski direktor Kofola grupe.

Foto: Kofola

Grupacija Kofola ČeskoSlovensko bila je dobro pripremljena za ovaj razvoj događaja. Uz standardni portfelj, predvođen točenom Kofolom, u glavnu je sezonu ušla s nizom novih proizvoda lansiranih u prvom kvartalu. Krajem travnja proširila je ponudu ključnom inovacijom na području održivosti i cirkularnosti pakiranja – projektom Cirkulka, koji potrošačima nudi Kofolu, Rajec i Vineu u povratnim staklenim bocama od litre. “Stručne analize koje smo naručili pokazuju da je povratna ambalaža jedno od najboljih rješenja u odnosu na okoliš. Drago mi je da nas ni pandemija ni teška gospodarska situacija nisu spriječile u ostvarenju snova i da smo projekt Cirkulka doveli do uspješan kraj ili početak”, kaže Jannis Samaras. S novim dizajnom, ali prije svega s novim dotjeranim receptima, F.H. Prager cider je sada na tržištu. Portfelj uključuje tri vrste alkoholnih cidera i prvi češki cider u bezalkoholnoj verziji koji već postiže uspjeh na međunarodnoj cider sceni.

Pojačano kretanje i aktivnost ljudi, uključujući i posjete gastronomskim objektima, također je vrlo pozitivno utjecalo na rast prodaje LEROS-a i UGO-a. Oba su pridonijela s više od 50 posto međugodišnjem rastu prodaje segmenta Svježe i začinsko bilje čiji je EBITDA u drugom kvartalu porastao za čak 73% na godišnjoj razini.

Jadranska regija je u novoj turističkoj sezoni doživjela preporod u vidu aktivnog načina života ljudi, ali i povećanog broja turističkih dolazaka. U Hrvatskoj i Sloveniji prodaja je u drugom tromjesečju porasla za više od 25% na godišnjoj razini. Rastao je i izvoz. EBITDA u regiji porasla je za 21%.

Rast cijena, štednja i financijska disciplina

“Od početka godine prodaja cijele Kofola Grupe raste iznad naših očekivanja. No, suočeni smo s ogromnim pritiskom na troškovnoj strani. Na taj smo trend morali odgovoriti povećanjem cijena naših proizvoda i štednjom. Nastavljamo poslovati u režimu financijske discipline. Ušli smo u dopunu našeg ugovora o kreditu s našim bankama kako bismo promijenili valutu 60% naših kredita iz CZK u EURO, što bi trebalo dovesti do značajne uštede u troškovima kamata. U isto vrijeme smanjene su redovite tromjesečne otplate glavnice. I dalje smo optimisti u pogledu postizanja našeg godišnjeg financijskog cilja. Međutim, s obzirom na razvoj situacije, poboljšali smo našu procjenu godišnjeg cilja EBITDA na 1.080 CZK – 1,150 milijardi,” komentira Martin Pisklák, financijski direktor Kofola grupe.

Blago smanjenje dividende

“Unatoč našoj rekordnoj prodaji, moramo odgovorno reagirati na trendove troškova i očekivano usporavanje tržišta. Želimo Kofola Grupu što bolje pripremiti za nadolazeće razdoblje. Stoga preispitujemo svoje investicijske planove i tražimo daljnje potencijalne uštede povećati našu učinkovitost. Također smo odlučili predložiti Glavnoj skupštini na odobrenje nešto nižu dividendu nego prethodnih godina – 11,30 CZK po dionici. Vjerujem da ćemo s ovim mjerama uspjeti uspjeti u narednom razdoblju i ispuniti naše ciljeve,” dodaje Jannis Samaras, izvršni direktor Kofola grupe.

New Report

Close