Poslovni rezultat Croatia Airlinesa u prvih šest mjeseci 2023. godine bolji nego pretkrizne 2019.

Autor: Poslovni.hr , 28. srpanj 2023. u 15:00
Foto: Croatia Airlines

Prvo polugodište 2023. godine donosi pozitivan financijski rezultat i optimizam u poslovanje hrvatskog avioprijevoznika, uz 39 posto više prevezenih putnika nego 2022. godine

Croatia Airlines, hrvatski nacionalni avioprijevoznik, prvo polugodište 2023. godine završio je s operativnom dobiti u visini od 2,6 milijuna eura, koja s neto rezultatom financiranja daje neto dobit od 1,7 milijuna eura, što predstavlja pozitivan pomak od 23,5 milijuna eura u odnosu na prvo polugodište 2022. godine. Važno je naglasiti da je ostvareni financijski rezultat prvog polugodišta 2023. godine znatno bolji i od rezultata zabilježenog u prvom polugodištu pretkrizne 2019. godine, kada je ostvaren gubitak od 11,9 milijuna eura.

Uz stalno praćenje potreba tržišta, prilagodbe reda letenja, povećanje frekvencija i obnavljanje pojedinih ruta što je, uz prosječno 67 letova dnevno, rezultiralo rastom naleta od 20 posto u odnosu na isto razdoblje 2022. godine, ostvarenom pozitivnom rezultatu uz stalno unapređenje poslovnih procesa pridonijeli su i pozitivni tržišni trendovi, snažan rast prihoda kao i stabilizacija cijene goriva.

U prvom polugodištu 2023. godine Croatia Airlines ostvario je nalet od 16.461 blok sati, a zabilježeno je 12.070 letova. Ukupan broj prevezenih putnika iznosio je 773 tisuće, što je 39 posto više u odnosu na isto razdoblje lani. Pritom je u domaćem redovitom prometu prevezeno 29 posto više putnika u odnosu na isto razdoblje lani, a u međunarodnom redovitom prometu 41 posto više putnika nego u prvom polugodištu 2022. godine. Ostvareni putnički kilometri povećani su za 35 posto, a putnički faktor popunjenosti (PLF) iznosio je 63,7 posto, što je 7,5 postotnih bodova više u odnosu na prvo polugodište 2022. godine.

Ukupni poslovni prihodi veći su za 52 posto u odnosu na razdoblje siječanj – lipanj 2022. godine. Najveći udio (83 posto) u ukupnim poslovnim prihodima odnosi se na prihode od prijevoza putnika, koji su veći za 58 posto u odnosu na isto razdoblje lani, uz rast broja putnika od 39 posto. Croatia Airlines ostvario je rast putničkih prihoda i u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu i to u oba kvartala 2023. godine za 10 posto.

Ostvareni operativni troškovi veći su za 14 posto u odnosu na ostvarene troškove prvog polugodišta 2022. godine, a prvenstveno su rezultat rasta broja letova (+20 posto) te povećanja broja putnika.

Croatia Airlines tijekom turističke sezone izravno povezuje Hrvatsku s 24 međunarodnih odredišta, odnosno 25 europskih zračnih luka, a zrakoplovi pritom lete na 47 međunarodnih linija. Ukupno je planirano više od 17.000 letova, a u ponudi je više od 1.820.000 sjedala. Ljetnim redom letenja Croatia Airlines dodatno je proširio mrežu međunarodnih odredišta uvođenjem novih međunarodnih linija iz Splita za Oslo i Skopje, iz Dubrovnika za Prag iz Bola na otoku Braču za München te ponovnim uvođenjem linije Zagreb – Mostar.

U 2023. godini hrvatski nacionalni avioprijevoznik surađuje sa 16 code share partnera od čega se 13 odnosi na kompanije iz udruge Star Alliance (Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, Turkish Airlines, TAP, SAS, Brussels Airlines, United Airlines, Air Canada, LOT, Singapore Airlines, Air India i Asiana Airlines), a tri na članove Sky Team alijanse (Air France, KLM i Alitalia/ITA Airways).

Ostvareni rezultat Croatia Airlinesa u prvom polgugodištu ove godine prati i prognoze Međunarodne udruge za zračni promet (IATA), sukladno kojima se nakon povijesnih gubitaka koje je zrakoplovna industrija pretrpjela zbog pandemije koronavirusa i povezanih ograničenja putovanja, u 2023. godini očekuje povratak profitabilnosti zrakoplovne industrije.

Croatia Airlines, hrvatski nacionalni zračni prijevoznik, uz jasnu strategiju i obnovu flote, odnosno zamjenu postojećih zrakoplova novom unificiranom flotom u razdoblju od 2024. do 2027. godine, ostaje strateški važan dio hrvatske prometne i turističke infrastrukture, osiguravajući tako uvjete za dodatno unapređenje poslovnih procesa te operativnu i financijsku učinkovitost kompanije, koja će i u budućnosti osigurati konkurentno poslovanje nacionalnog avioprijevoznika na zadovoljstvo svih zaposlenih i putnika te dobrobit hrvatskoga gospodarstva.

Komentirajte prvi

New Report

Close