‘Pomažemo usmjeriti kampanje na Fejsu, LinkedInu…’

Autor: Lucija Špiljak , 27. kolovoz 2021. u 08:49
Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica Httpoola Hrvatska

Ivanka Mabić Gagić, izvršna direktorica Httpoola Hrvatska o modelu poslovanja te svjetske kompanije, partnera vodećih platformi, radu u RH, ulozi u oglašivačkom sektoru…

Kompanija Httpool najveći je globalni partner više od 20 digitalnih platformi – Twittera, Facebooka, LinkedIna, Snapchata, Spotifyja, TikToka i drugih, prisutan je na više od 30 tržišta diljem Europe i Azije, između ostalog i u Hrvatskoj, kao ekskluzivni partner za zakup oglasnog prostora.

O poslovanju kompanije na hrvatskom tržištu, trendovima, ali i novostima, u razgovoru za Poslovni dnevnik govori izvršna direktorica Httpoola Hrvatska Ivanka Mabić Gagić.

Što je Httpool globalno?

Httpool oglašivačima pruža cjelokupnu podršku i najnaprednija tehnološka rješenja ključna u postizanju optimalnih poslovnih i marketinških ciljeva. Mi smo svojevrsna poveznica između platformi, tradicionalnih i nativnih oglašivača te agencija.

Nedavno je Httpool postao kompanija najvećeg globalnog partnera medijskih platformi, Aleph Holdinga (IMS, Httpool, Social Snack i Wise.Blue), koji je globalno na 55 tržišta i sa svojih 770 zaposlenika pruža podršku svojim Silicon Valley partnerima na tzv. emerging markets i šire (uključujući, Austriju, Švicarsku, skandinavske zemlje).

Aleph Holding uz Httpool te IMS (kompaniju koja se bavi istim poslom kao Httpool na tržištima srednje i južne Amerike), u svom sastavu posjeduje i brend Wiselue, koji je razvio jedinstveni performance softver za Twitter, odobren od samog Twittera, za postavljanje i optimizaciju performance kampanje s naprednijim opcijama targetiranja, koji oglašivačima osiguravaju bolje rezultate, te Social Snack, kreativnu kompaniju koja je zadužena za izradu AR rješenja, leća i filtera za Snapchat oglašavanje. Httpool predstavlja produženu ruku Facebooku, Twitteru, Spotifyju, LinkedInu i Snapchatu, a ujedno je i partner i za platforme Wetransfer, Accuwhether, Adcolony. Globalni Httpool uredi rade s velikim agencijama poput OMD, Starcom, Mindshare, Initative, Mediahouse te izravno s klijentima poput Wolta, Ubisofta, Nord VPN-a, Zalanda, Next Games, Nordeusa i Sixta.

Jeste li orijentirani samo na velike kompanije i imena, ili je Vaš portfelj usluga dostupan svakome?

Naš portfelj usluga je dostupan svima, radimo s velikim kompanijama i poznatim brendovima, sa srednjim a i malim kompanijama.

Ono što nas motivira su klijenti koji su posvećeni i žele uložiti vrijeme da bi ostvarili svoje rezultate, pa tako se više fokusiramo na kvalitetu a ne na veličinu klijenta. Bez obzira na to, trenutačno u Httpoolu razvijamo novi model suradnje koji bi bio dodatno prilagođen manjim i srednjim tvrtkama, nadam se da ćemo uskoro moći reći više o tome.

30

zemalja Europe i Azije u kojima je Httpool prisutan. U Hrvatskoj ima 15 zaposlenih

Na koja ste tržišta orijentirani?

Httpool u Hrvatskoj je orijentiran isključivo na hrvatsko tržište odnosno klijente s hrvatskog tržišta. Bez obzira na to što govorimo o lokalnim klijentima, mnogi se oglašavaju globalno i mi smo tu da ih podržavamo u njihovim ciljevima na stranim tržištima.

Ostala tržišta pokrivaju drugi Httpool uredi, pa tako na Balkanu imamo ured u Sloveniji, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj, Rumunjskoj.

Pratimo li u Hrvatskoj trendove globalnih igrača? Tko i što prednjači?

Ako mislimo na pojam poslovanja i praćenja trendova generalno, hrvatske kompanije prate trendove. Kao i u svemu, tu postoje kompanije koje prednjače i one koje imaju dodatnih izazova. Kompanije koje prednjače su kompanije iz IT sektora, odnosno kompanije koje se bave nekom vrstom tehnologije. Sve se veći naglasak stavlja na zadovoljstvo zaposlenika, na razvoj poslovnih procesa, a naravno i na rast kompanija.

U tom smislu mijenjaju se stvari na polju digitalnog oglašavanja koje raste u pandemiji jer zapravo postaje primarni faktor rasta. Ako gledamo hrvatski odnos digitalnog oglašavanja u odnosu na TV/Radio i print je nekih 130 milijuna dolara u odnosu 60 milijuna ako gledamo digitalno oglašavanje. Projekcije do 2024. pokazuju rast za digitalnog oglašavanja za nekih 10-15%.

Ako se usporedimo sa zemljama zapadne Europe dolazimo do toga da tamo digital ima značajniju ulogu i da je odnos oko 50-50 dok je trend da će digital prijeći u vodstvo. Ove brojke ne možemo uzeti zdravo za gotovo jer ovise od zemlje do zemlje, ali pokazuju nekakav trend, odnosno da je naše tržište u određenom zaostatku.

Pandemija je usporila marketinšku industriju generalno jer je dolazilo do rezanja budžeta, međutim digital u ovom pandemijskom vremenu ostvaruje rast. Negdje je on veći, negdje manji, ali generalno je uspostavljen trend rasta.

Koliko ljudi zapošljavate i kakvih profila?

Httpool u Hrvatskoj zapošljava 15 ljudi, od kojih su većina stručnjaci u digitalnom oglašavanju. Pojedini kolege dubinski su stručnjaci za pojedine platforme i kontinuirano se educiraju oko novih trendova i alata kako bi klijentima mogli biti podrška u ostvarivanju poslovnih ciljeva.

Dio ekipe je više fokusiran na prodaju platformi i odnose s klijentima, a tu su i kolege s menadžerskim funkcijama, zadužene za upravljanje timom i poslovanjem pojedinih platformi. Iz Hrvatske radi i globalni Twitter tim, koji za Httpool upravlja poslovanjem ove društvene mreže za sve zemlje.

No, ono što je zanimljivo i što je snaga Httpoola, upravo je naša globalna prisutnost, te globalni timovi koji djeluju lokalno te lokalni timovi koji djeluju globalno. Primjerice, hrvatski oglašivač iz nekog specifičnog sektora će preko nas dobiti podršku globalnog Httpool performance Snapchat Leada za kampanje na Snapchatu, koji posjeduje znanje baš za tu određenu kategoriju, ili primjerice regionalnog leada za LinkedIn.

U turističkim kategorijama ili sektorima naših velikih lokalnih klijenata se, pak, redovito događa da naš lokalni tim suvereno prenosi znanje kolegama s drugog kraja svijeta. Dogodi li se određeni izazov na bilo kojoj platformi, u vrlo kratkom roku imamo pristup iskustvu drugih Httpool ureda i najkvalitetnijim informacijama iz prve ruke.

Httpool oglašivačima pruža cjelokupnu podršku i najnaprednija tehnološka rješenja ključna u postizanju optimalnih poslovnih i marketinških ciljeva, a upravo globalna prisutnost omogućuje i oglašivačima pristup iskustvu velikog broja klijenata i know howu.

Vašu kompaniju navodili su i kao konkurenciju agencijama, što nije sasvim točno. O čemu se zapravo radi?

Httpool ne konkurira agencijama. Mi nismo agencija, ne vodimo digitalne kampanje, ne naplaćujemo svoje usluge, već predstavljamo naše globalne partnere na hrvatskom tržištu, a oglašivačima pružamo podršku i mogućnost korištenja svih znanja i “insajderskih” iskustava.

Naša podrška oglašivačima je vezana uz prenošenje znanja naših partnera, specifične alate, istraživanja, isključivo dostupna preko nas, putem kojih pomažemo usmjeriti i optimizirati kampanje. Možemo reći da je Httpool svojevrsni povezujući faktor između platformi, agencija i oglašivača pa tako surađuje ili direktno s oglašivačima koji imaju svoje interne digitalne timove ili s agencijama koje ih zastupaju, ovisno o potrebama, a sve kako bi ostvarili što bolji rezultate i bolje iskoristili sve mogućnosti koje platforme nude.

Suradnja između Httpoola i tvrtki fokusirana je na rješavanje svakodnevnih izazova, oglašivačkih strategija, na edukaciju te prenošenje znanja i iskustva lokalnim oglašivačima kako bi se na najučinkovitiji način povezali sa svojom publikom, optimizirali rezultate i maksimizirali svoj potencijal.

Tako smo, primjerice, bili podrška prema više e-Commerce klijenata kojima smo pomogli u strukturiranju Facebook računa za oglašavanje. Predložili smo nova kreativna i implementirali nova tehnička rješenja, čime su oni dobili nove kanale prodaje i ostvarili izvrsne rezultate, neki od njih i skok u rastu prihoda i za tisuću posto.

S jednim hotelskim lancem smo radili na strukturi kampanja i pronalaženju najbolje publike kroz custom made Facebook chatbot Messenger kampanje što je rezultiralo osjetnim povećanjem bookinga i boljom, personaliziranijom prezentacijom svoje ponude potencijalnim gostima.

U suradnji s agencijom i njenim FMCG klijentom smo pokrenuli brand lift studiju na Facebooku, jednu vrstu istraživanja i došli do vrijednih spoznaja i uvida u percepciju brand awarenessa, purchase intenta i brand favourabilityja.

Na Snapchatu naši klijenti fokusirani na generaciju Z redovito postižu odlične rezultate, konverzijskim kampanjama, pričamo li o gamingu, ili tradicionalnim industrijama kao sto je FMCG. Sve više klijenata se odlučuje za nove formate kao što su AR leće, koje im omogućuju povezivanje s publikom na njima prirodniji račun i ostvarivanje njihovih image ciljeva.

Našim klijentima unutar Httpool izrađujemo AR leće i to besplatno unutar određenog budžeta. Što se tiče LinkedIna, odlična iskustva imamo s B2B klijentima koji uistinu na LinkedInu postižu odlične rezultate s obzirom na mogućnosti targetiranja ove mreže.

S obzirom da mogu targetirati industriju, ABM (account based marketing – kompaniju imenom i prezimenom), senioritet, ime funkcije te na taj način doći do osoba s moći odlučivanja i pokrenuti suradnju, što je uistinu jedinstvenost LinkedIna, naši klijenti iz edukativne vertikale, SaaS, imaju odlične rezultate u generiranju lidova no i u postizanju svojih awareness ciljeva.

Nedavno smo radili na kampanji za našeg startup klijenta kojemu je bio cilj dobiti awareness svog novog branda među decision makerima velikih korporacija i srednjih firmi u Hrvatskoj. Uistinu su ostvarili 100% awareness i sve kompanije kada su im pristupili su znali nakon oglašavanja isključivo na LinkedIn platformi.

Također, brendovi danas žele biti prepoznati poslodavci pa kompanije koriste LinkedIn platformu kao centralno mjesto komunikacije svoje kulture, napretka i pozicioniranja u kontekstu employer brandinga u čemu im pomažemo kreiranjem organskih i oglašivačkih strategija kako bi ostvariti svoje poslovne ciljeve.

Kako naplaćujete usluge?

Drago mi je da ste postavili ovo pitanje budući da postoje stanovite predrasude kad je riječ o našim uslugama. One su za oglašivače potpuno besplatne. Kao lokalni partner Facebooka, Twittera, Spotifyja, LinkedIna i Snapchata, Httpool svoje usluge ne naplaćuje, već za oglašivače na spomenutim platformama predstavlja svojevrsnu lokalnu korisničku podršku.

Jedini preduvjet za suradnju je izravno oglašavanje agencije ili tvrtke izravno putem Httpoola što oglašivačima, uz već navedene, donosi i brojne druge prednosti poput korištenja ranije spomenutih specifičnih alata dostupnih isključivo putem Httpoola.

Pritom cjelokupan trošak oglašavanja za klijenta ostaje nepromijenjen budući da Httpool svoju uslugu ne naplaćuje, a klijent i dalje nastavlja sam određivati razinu potrošnje na željenoj platformi. Kao službeni reseller, Httpool naknadu za svoje usluge prima direktno od Facebooka i ostalih platformi kojima je partner.

Usmjereni ste i na cyber sigurnost.

U posljednje vrijeme na internetu se pojavljuje sve više phishing oglasa s nerealnim tvrdnjama, obećavaju besplatne iznose za oglašavanje ili pozivaju korisnike da klikom na njih ostvare razne pogodnosti. Ovakvi oglasi specifično ciljaju Facebook oglašivače, znajući kako imaju pristup Business Manageru ili oglašivačkom računu koji je povezan s kreditnom karticom ili Credit lineom.

Kod ovakvih oglasa treba obratiti pažnju kamo vode i zahtijevaju li pristup osobnim podacima koji se nalaze na Facebooku. U pozadini ove priče događa se neautorizirano spajanje putem API na Business Manager i račun za oglašavanje.

Facebook alati, poput Business Managera, oglašivačima omogućuju zaštitu od neautoriziranog pristupa računu i potrošnje novčanih sredstava povezane s određenim Business Managerom pa je prvi i ključan korak koji bi trebao napraviti svaki oglašivač na Facebooku, uključiti “2 Factor Authentification” ili skraćeno 2FA. Iako je Facebook krenuo s obaveznim uvođenjem 2FA kako bi svi bili maksimalno zaštićeni, u praksi je kod određenih oglašivača još uvijek prisutan problem neadekvatne zaštite.

No ako korisnik unutar svog Business Managera neće imati uključenu dvostruku autentifikaciju, uskoro bi mu moglo biti onemogućeno daljnje oglašavanje, sve dok ne aktivira 2FA. Stoga je preporuka oglašivačima da obavezno uključe 2FA kako bi se spriječili nenadani troškovi i neovlašteni pristup Business Manageru.

Pomoću lozinke (koja bi uvijek trebala biti kompleksna, sadržavati velika i mala slova te specijalne znakove) te dodatnog koda koji može generirati naš mobitel, uz 2FA osigurava se dodatni sloj zaštite koji sprečava neautorizirani ulazak u oglašivačke račune.

Preporuka Httpoola je koristiti aplikaciju Google Authenticator koja će sama generirati kod pa na taj način Business Manageru može pristupiti samo osoba koja ima pristup tom mobitelu ili aplikaciji.

Ako do zlouporabe ipak dođe, Httpool može pomoći u rješavanju kompromitiranih Business Managera i računa za oglašavanje, no uvjet je da klijent ima uključen 2FA.

Jeste li zadovoljni poslovanjem, generalno i u Hrvatskoj?

Rast digitalnog tržišta na društvenim mrežama u Hrvatskoj pozitivno se odražava na naše poslovanje. U drugom kvartalu 2020., zbog panike oglašivača, osjetili smo znatan pad, no kako su se počeli prilagođavati situaciji i normalizirati poslovanje, već u trećem i četvrtom osjetili smo porast poslovanja i dobre rezultate.

Pandemija nas je, poslovno gledajući, mnogočemu naučila i u tom smislu možemo biti zahvalni, jer takve krize pokreću neke pozitivne promjene i otvaraju nove vidike. U tom smislu, vjerujem da je većina poslovnih subjekata koja cilja na određene publike prepoznala koliko im društvene mreže u tome mogu pomoći.

Kakve trendove možemo očekivati dalje u ovom pogledu?

U kontekstu društvenih mreža, možemo očekivati i dalje porast broja korisnika, u 2020. godini je taj broj globalno porastao za 13%. Sve veći udio marketinških budžeta će biti fokusiran na društvene mreže. Globalno su budžeti za društvene mreže porasli i do 24% marketinških budžeta, a već smo spomenuli da se sve više ulaže u digitalno oglašavanje te i tu očekujemo rast budžeta.

Trenutno kažu da čak 45% korisnika traže proizvode na društvenim mrežama, pogotovo Gen Z, ta brojka će sve više rasti tako da će se brendovi trebati fokusirati na korisničko iskustvo na društvenim mrežama koje će postati glavni kanali za kupnju. Jako važan je naravno sadržaj koji treba biti inspirativan i zabavan jer će on igrati ključnu ulogu u kupovini na društvenim mrežama.

Ništa bez personaliziranog pristupa pa će tako i uporaba tehnologije kao AR sve više profunkcionirati i svakako interaktivni sadržaj, gdje će video biti sve važniji.

Online kupovina koja je skočila za 40% u 2020. će i dalje biti dio svakodnevne navike korisnika. Influenceri, no oni koji će nuditi kvalitetan sadržaj, imat će i dalje velik utjecaj na korisnike i biti važan dio oglašivačkih strategija.

Komentirajte prvi

New Report

Close