Plan racionalizacije uvod u prodaju kompanije čije se vode piju i u Hrvatskoj?

Autor: Suzana Varošanec , 02. veljača 2021. u 07:38
Foto: PD

Outsourcanje netemeljnih djelatnosti u tvrtki u vlasništu Fortenove grupe za tamošnje je strukture ravno ‘potresu’.

U Sarajevskom kiseljaku rade na učvršćivanju tržišne pozicije no zatvorili su vrata kuhinje i za lokalne strukture čini se da je to ravno ‘potresu’. Za radnike je predviđen izdašni dodatak na plaće za topli obrok, a dio je to outsourcinga za neke poslove koji nisu temeljna djelatnost tvrtke i ukupno tangira 22 osobe. Plan racionalizacije, iako komuniciran za uski okvir non-core djelatnosti, prema viđenju načelnika Općine Kiseljak Mladena Mišurića Ramljaka priprema je za prodaju kompanije. Sve to, iako na tu temu nema nijedne jedine, čak ni neslužbene informacije (na naš upit da komentiraju ovaj navod iz Fortenova Grupr do zaključenja broja nije stigao odgovor), dok su s druge strane zahuktale inovacijsko-investicijske aktivnosti Jaminice i Sarajevskog kiseljaka.

Potrebe za prilagodbom

Da su potrebe za prilagodbama potaknute koronom, potvrđuju se u obje Fortenovine sastavnice. Jamnica i Sarajevski kiseljak, koje s kompanijama Mg Mivela, Fonyodi i Jamnica Maribor čine diviziju grupe pića Fortenova Grupe te su najveći regionalni proizvođač voda i pića s oko 1600 zaposlenih u 5 zemalja. Izazovne i nepredvidive okolnosti u 2020. snažno su utjecale na poslovni rezultat grupe pića. Ugostiteljski objekti bili su zatvoreni dio godine, turistička sezona u Hrvatskoj bila je slaba, navike potrošača su se promijenile, a zbog tih velikih promjena stalno su, kažu, prilagođavali način rada i planove. Sve to odrazilo se i na rezultat za 2020. koji je bio manji u odnosu na plan. U tako teškoj godini razveselili su ih, ističu, jako dobri rezultati kategorije gaziranih voda i pakiranja za konzumaciju kod kuće. Usto, Jamnica je s novim investicijama zakoračila u 2021., a najveća u ovoj godini bit će nova moderna aseptička linija u pogonu Jana.

S druge strane, imajući na umu da je primarni posao Sarajevskog kiseljaka proizvodnja i prodaja vode i sokova, odlučeno je da se za neke poslove, koji nisu dio temeljnog poslovanja, pronađu vanjske kompanije koje bi pružale te usluge. Pored kuhanja radi se još i o zaštitarskim poslovima te poslovima čišćenja, na kojima su radile 22 osobe.

“U procesu reorganizacije vodi se briga o ljudima. Trudimo se da ne ostanu bez posla i stoga se s novim partnerima dogovara da ponude posao zaposlenicima Sarajevskog kiseljaka ili da im se ponudi prelazak na drugo radno mjesto unutar kompanije ako za to postoji potreba. A za one koji ne žele prihvatiti ni jednu od ove dvije opcije, osigurana je otpremnina u skladu sa zakonom”, stoji u odgovoru.

Osvajanje izvoza, i u Libiji

Sarajevski kiseljak – kompanija koja je važan dio gospodarstva u BiH te zapošljava oko 380 ljudi te u cijelosti i na vrijeme podmiruje sve obveze prema dobavljačima i zajednici, stalno ulaže u širenje proizvodnih kapaciteta, razvoj novih proizvoda i jačanje svoga položaja na lokalnom i izvoznim tržištima. Dokaz je i nova tvornica u Kreševu, s 20-ak radnika, otvorena prije godinu dana, prva velika proizvodna investicija Fortenova Grupe u koju je uloženo oko 10 milijuna eura i iz koje je na tržište plasiran novi proizvod – voda Sara. I ove godine nastavljaju s investicijama te direktor Davor Čičić kaže da su fokusirani na razvoj i istraživanje, razvijaju nova pakiranja te planiraju investicije u razvoj prodaje da bi pojačali prisutnost na tržištu, a dodatno se traže prilike za proširenje izvoznih tržišta. Preklani su svoje proizvode plasirali na 11 tržišta, među kojima prvi put i Libiju. No, rast prihoda koji je premašio 50 milijuna eura s EBITDA iznad 10 milijuna, iako ključna odrednica u odnosu na prethodno razdoblje zbog bolje prodaje i efikasne cjenovne politike, prati i rast rashoda. On, pak, uzroke ima, navode, u skupljim ključnim sirovinama i prijevozu, ali i rastućim izdacima za zaposlene.

Komentirajte prvi

New Report

Close