Ipak, brojne kompanije i poduzetnici ostvarit će rast unatoč svim izazovima i preprekama. Kako? Potrebno se fokusirati na nekoliko područja kako bismo bili spremni za godinu pred nama.
Daljnje dizanje cijena bit će potrebna mjera većine kako bi zaštitili poslovanje. Pitanje je koliko dignuti cijene? Neki će pokušati iskoristiti priliku i povećati udio na tržištu kroz smanjenje marži. No pitanje je vrijedi li veći udio na tržištu bez primjerenog povrata. Pri planiranju morali bismo imati vrlo jasnu viziju što očekujemo zauzvrat i je li to dugoročno održivo.
Sada je najvažnije adekvatno korporativno upravljanje i uz Upravu uključenost Nadzornih odbora u detaljno razmatranje planova, pretpostavki i procjena koje se koriste pri planiranju te kasnije u provedbi tih planova. Kompanije koje imaju Nadzorne odbore s članovima koji imaju potrebno iskustvo, aktivno su uključeni i propitkuju pretpostavke, proći će bolje. Pritom je važno napraviti i procjenu svih poslovnih rizika kako ne bismo nešto propustili. Oni koji nemaju Nadzorne odbore trebaju razmisliti o uspostavljanju Savjetodavnih odbora.
Suradnja je naša velika prilika koju tek trebamo iskoristiti. Jako je važno da naši poduzetnici, kompanije pa i država uvide potencijal suradnje s ciljem da postanemo konkurentni na širem europskom i svjetskom tržištu. Pritom se trebamo u svakoj odluci pitati jesmo li tom odlukom više ili manje konkurentni. Jer u konfliktu i borbi za mali kolač propuštamo priliku osvojiti veći.
Posljednje, ali vrlo važno je redovito i jasno komunicirati ljudima planove, ali i očekivanja. U situaciji kada svima nedostaje zaposlenika oni koji mogu jasno komunicirati viziju imaju bolju šansu da zadrže i privuku one koji će tu viziju pretvoriti u stvarnost.