Poslovna 2025.
Poslovna 2024.

Održivost i digitalizacija obilježit će maloprodaju u 2024.

Gordana Picek, voditeljica resora nabave i marketinga dm-a za regiju Adria te voditeljica prodajne regije u Hrvatskoj

Gordana Picek
30. studeni 2023. u 13:45

Protekla godina za maloprodajni je sektor donijela mnogobrojne promjene koje su od nas iziskivale značajna ulaganja i prilagodbe. Uvođenje eura, Zakon o izmjenama i dopuni Zakona o trgovini te Odluka Vlade RH o izravnim mjerama kontrole cijena podjednako su utjecali i na potrošače, kako na njihove navike tako i na njihovo povjerenje.

Rezultati poslovne godine 2022./2023. potvrdili su naše predviđanje da će za uspješno poslovanje biti ključno zadržavanje povjerenja kupaca. Tijekom protekle poslovne godine broj kupnji u dm-u premašio je 30 milijuna, što je rast veći od 11 posto, a povjerenje koje su nam kupci ukazali zaslužili smo transparentnom komunikacijom, ulaganjima u razvoj ponude i usluga, ali i u cijene. Konceptom ‘Dobre cijene u svako vrijeme’, koji danas obuhvaća 17.300 proizvoda, kupcima smo zajamčili povoljne i stabilne cijene tijekom neizvjesnog perioda te smo, prilikom uvođenja eura, dodatno snizili cijene 700 proizvoda.

U godini pred nama, zadržavanje povjerenja kupaca ostat će u fokusu, pri čemu će ključnu ulogu imati održivost i digitalizacija. Uz implementiranje tehnologija i programa te korištenje dostupnih alata za umanjenje utjecaja na okoliš u što većem broju poslovnih procesa, ulaganje u energetsku učinkovitost za maloprodajni će sektor biti iznimno važno, pogotovo kada govorimo o velikim trgovačkim lancima. Kada je u pitanju asortiman, održivi i osviješteni proizvodi u godini pred nama igrat će važnu ulogu u zadovoljavanju potreba kupaca koji sve češće biraju proizvode koji imaju manji utjecaj na okoliš.

Pri tome, omjer cijene i kvalitete ostaje ključan u donošenju kupovne odluke, a podjednako je bitna i dostupnost informacija. Stoga će dm kupcima i dalje nuditi izvrstan omjer cijene i kvalitete koji će im omogućiti da donesu odluku kupovati održivije, a kako bismo im to dodatno olakšali, u suradnji s institucijama i nevladinim organizacijama razvili smo zelene etikete kojima su u prodavaonicama označeni proizvodi koji imaju minimalno jedan od 15 priznatih održivih certifikata, a u dm online shopu jednostavan odabir omogućen je uz filter ’održiviji odabir’ koji je ekvivalentan zelenim etiketama.

Maloprodaja je usko vezana uz životni stil kupaca, stoga bez praćenja razvoja tehnologije i implementiranja digitalnih rješenja ne možemo govoriti o privlačenju novih generacija kupaca i zadržavanju njihovog povjerenja. Danas je dm jedina drogerija u Hrvatskoj koja kupcima nudi mogućnost online kupnje, a tijekom protekle tri godine uveli smo brojne inovacije kako bismo iskustvo online kupnje učinili još boljim. Naši kupci danas mogu jednostavno i brzo obaviti kupnju uz aplikaciju ‘Moj dm’ koju je do sada preuzelo više od 830.000 ljudi, a putem nje obavljeno je više od 50 posto svih kupnji u dm online shopu u protekloj poslovnoj godini. Nastavit ćemo ulagati u razvoj naših digitalnih usluga s posebnim fokusom na usavršavanje aplikacije ‘Moj dm’ kako bismo unaprijedili iskustvo online kupnje.

New Report

Close