Do kraja ove godine Telenor, drugi najveći mobilni operater u Srbiji i vrlo aktivan regionalni igrač, zaključit će preuzimanje KBC banke i sredinom iduće godine predstaviti prve vlastite bankarske proizvode, doznaje Poslovni dnevnik. Ne izađe li prije toga sa svojom ponudom Hrvatski telekom (HT), koji se u lipnju doregistrirao za niz djelatnosti u platnom prometu, Telenor će postati prvi operater u jadranskoj regiji koji se proširio na bankarsko tržište.
Marko Carević, voditelj razvoja financijskih usluga Telenora, na konferenciji New Banking Vision u Rovinju objasnio nam je kako je kupnja KBC banke način da ubrzaju greenfield investiciju.
“Iako svi misle da su važne licencije za bankarsko poslovanje, mislim da su jednako važne, ako ne i važnije, kompetencije koje smo dobili kupnjom KBC-a, odnosno ljudi koji znaju procese i uigrani su timovi”, kaže Carević.
Telenor u Srbiji postao je središnjica za cijelu regiju, od Mađarske do Bugarske i Crne Gore. Ondje ima pet tvrtki koje opslužuju regiju. Tehnika je izdvojena u posebnu tvrtku, call centar u Subotici također, Crna Gora i Srbija imaju jedan menadžment, kupili su KBC banku, a nedavno i Telenor Direct, distributera elektroničke nadopune bonova koji je prethodno radio kao zajedničko ulaganje s jednim trgovcem.
Carević kaže da neće otkrivati toplu vodu jer u svijetu postoji niz uspješnih primjera novog, direktnog bankarstva, koje usluge pruža on-line i nema poslovnica. U Poljskoj je, primjerice, 2000. kao startup krenula mBank. Grupa financijaša i programera u međuvremenu je stvorila treću najveću retail banku u Poljskoj, danas članicu njemačke Commerzbanke. U Australiji se strelovitom brzinom razvija UBank. Korisnička služba joj je na Skypeu, a novac se prebacuje pomoću Facebooka. Prije četiri godine u taj je posao ušla i Raiffeisen banka preko Zuno banke, koja je prisutna u Češkoj i Slovačkoj. “Telenor ide po tom modelu: niski troškovi, nema poslovnica i sve se može dobiti jednostavno i odmah”, kaže Carević.
Objašnjava da se telekomi ne boje reakcije banaka jer su dovoljno veliki da im je pregovaračka pozicija sigurna. Iz Carevićeva, a i iz izlaganja Macieja Wituckog, predsjednika Uprave Orangea u Poljskoj, najvećeg telekoma u srednjoj i istočnoj Europi, doznajemo da će telekom-banke ciljati na dvadesetogodišnjake i tridesetogodišnjake. Prvima žele ponuditi jednostavne usluge i graditi povjerenje, a na drugima očekuju i zaradu.
“Telenor bankarstvo razvija u tri stupa i sva tri moraju biti profitabilna”, kaže Carević.
Prvi je direktno bankarstvo. Drugi je doprinos bankarstva telekom poslovanju povećanjem lojalnosti kroz usluge naplate, a treći nove sinergijske usluge. Tu Carević navodi O2 Mediju iz V. Britanije, koja je postala djelom Wevea te povezala telekom, bankarske, lokacijske i trgovačke usluge. “Ključno je stvoriti ekosustav, a za to su potrebna efikasna rješenja poput identifikacije korisnika mobitelom pri korištenju e-bankarstva u nordijskim zemljama”, zaključuje Carević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu