Svake godine kompanija Mondelēz International objavljuje svoje „Snacking Made Right“ izvješće u kojem predstavlja godišnji napredak u ostvarivanju ciljeva iz područja zaštite okoliša, društvene odgovornosti i korporativnog upravljanja (ESG). Posljednje izvješće, objavljeno ove godine za 2023. godinu, potvrđuje značajan napredak kompanije na području ekoloških inicijativa, društvenih standarda i korporativnog upravljanja, a ključni elementi napretka uključuju promicanje svjesne i odgovorne konzumacije grickalica, borbu protiv klimatskih promjena kroz ciljeve temeljene na znanstvenim podacima, proširenje programa Cocoa Life za održivi uzgoj kakaa, napredak u promicanju raznolikosti, jednakosti i inkluzije, kao i naglasak na suradnji kako bi se postigle trajne promjene unutar cijelog sektora.
Objavljeno izvješće dio je kontinuiranog napora kompanije da svojim zainteresiranim stranama osigura transparentne i mjerljive informacije o ESG ciljevima, politikama, inicijativama i programima. Istovremeno, izvješće odražava stalne napore kompanije da postigne viši stupanj održivosti, s fokusom na svoju misiju – ponuditi potrošačima pravi snack, u pravom trenutku, napravljen na pravi način.
Snacking Made Right izvješće za 2023. godinu pokazuje značajan napredak u postizanju ciljeva i većem utjecaju kompanije na odgovorno i svjesno konzumiranje grickalica. Naglašava napredak prema cilju neto nulte emisije stakleničkih plinova do 2050. godine, kao i kontinuirano stvaranje vrijednosti kroz ulaganja i inicijative posvećene održivosti, a prikazuje i inovativnu suradnju usmjerenu na doprinos unaprjeđenju i transformaciji čitavog sektora.
Povodom objavljivanja Snacking Made Right izvješća, iz kompanije su naveli da je ostvareni napredak, unatoč trenutnoj globalnoj ekonomskoj neizvjesnosti, odraz ne samo snage njezinih poznatih brendova, već i posvećenosti i strateškog pristupa održivom rastu.
Ključni rezultati Snacking Made Right izveš
a za 2023. godinu uključuju:
- Smanjenje otpada od hrane u distribuciji za oko 69% u odnosu na 2018.
- Oko 48% električne energije na proizvodnim lokacijama je iz obnovljivih izvora, što je povećanje u odnosu na 40% u 2022. godini
- Smanjenje emisije stakleničkih plinova za oko 3.7% kroz lanac vrijednosti u odnosu na 2018.
- Oko 96% ambalaže je dizajnirano tako da može da se može reciklirati
- Oko 62% neto prihoda ostvareno kroz mindful portion proizvode, odnosno kroz pojedinačno pakirane snack proizvode, kao i one s mindful portion oznakom na pakiranju
- Praćeno je približno 256 000 farmi kakaoa u okviru Cocoa Life programa održivog uzgoja kakaa. Oko 225 000 farmera je prošlo obuku o dobrim poljoprivrednim praksama
- Oko 99% pšenice potrebne za proizvodnju keksa za europsko tržište uzgojeno je u skladu s Harmony programom održivog uzgoja pšenice i Harmony Poveljom
- Oko 42% upravljačkih pozicija na globalnoj razini zauzimaju žene
- Zaposlenici kompanije volontirali su približno 29 000 sati, ulažući svoje vrijeme i talente u zajednice u kojima žive i rade.
Aktivnosti na lokalnoj razini – društveno odgovorne inicijative usmjerene na zaštitu okoliša
Kompanija na globalnoj razini prioritet u održivosti daje područjima u kojima ima najveći utjecaj, a to su održiv uzgoj nekih od osnovnih sastojaka za proizvodnju svojih proizvoda. Lokalno, najveći doprinos nastoji ostvariti u područjima koja su društvu najvažnija, a među njima je i zaštita okoliša. Na nekoliko tržišta u Adria regiji na kojima posluje, kompanija i njezini zaposleni su tijekom 2023. i 2024. godine proveli niz društveno odgovornih inicijativa i time pokazali posvećenost da budu pokretači pozitivnih promjena u lokalnoj zajednici i doprinesu zaštiti okoliša. Među ovim aktivnostima su i akcija sadnje novih stabala lišćara i četinara u Srbiji i Hrvatskoj, kao i veliki nacionalni projekt BORimo se za naše šume, koji je kompanija zajedno s distributerom pokrenula u Crnoj Gori, u okviru kojeg je posađeno 100 000 novih sadnica crnog bora diljem Crne Gore. Ove godine, na tržištu Bosne i Hercegovine, također u suradnji s distributerom, pokrenuta je akcija usmjerena na zaštitu pčela i očuvanje biološke raznolikosti, u okviru koje će 10 tisuća medonosnih sadnica biti postavljeno u nove medonosne vrtove.
Cilj kompanije je u narednom periodu dodatno ojačati i ubrzati svoj utjecaj u prioritetnim područjima, s fokusom na daljnji razvoj kako bi ispunili sve veće regulatorne zahtjeve te ostali posvećeni transparentnosti u izvještavanju o svom napretku.
Više o Snacking Made Right izvješću i ESG ciljevima kompanije Mondelēz International možete pogledati na linku ESG Reporting & Disclosure | Mondelēz International, Inc.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu