Na stalnu dvojbu zaslužuje li veću pozornost kod ocjenjivanja učinka društava iz redova industrije osiguranja rast premije ostvaren u apsolutnom iznosu ili onaj iskazan u postotku, ovaj put prednost će ipak dobiti postoci zato što ilustrativno pokazuju rast nekih malih društava.
Naime, preliminarni rezultati o premijskim trendovima koje redovito objavljuje Hrvatski ured za osiguranje (HUO) za prvih sedam mjeseci 2015. otkrivaju kako je u kategoriji postotaka prvu poziciju na kraju srpnja prisvojilo Ergo osiguranje. To je društvo u razdoblju između dva srpnja premiju uvećalo za 257 posto, na 24,6 milijuna kuna.
CZO treći
To tipovanje, moguće je, neće biti dobro prihvaćeno u Generali osiguranju, gdje je između protekla dva srpnja premija rasla čak 96 milijuna kuna, što je ujedno najveći apsolutni rast na razini cjelovite industrije, no iskazan u postotcima on je dosegnuo plus od tek 42,5 posto.
2,9 posto
rasla je ukupna premija na razini industrije
Na trećoj poziciji na listi od pet top uspješnika čvrsto je zasjelo Croatia zdravstveno osiguranje, čija je premija u srpnju 2015. u odnosu na srpanj 2014. rasla 40,7 posto te je iznosila više od 148 milijuna kuna. Premija pak Erste osiguranja nije značajno rasla samo tijekom posljednjeg međugodišnjeg razdoblja ograničenog na srpanj, uzlaznu crtu bilježi u kontinuitetu već nekoliko godina, a za prvih sedam mjeseci ove naspram istog razdoblja prošle godine premija je rasla 32,8 posto, bila je iznad 123 milijuna kuna.
Listu pet prvoplasiranih društava u kategoriji postotaka zaključuje Wuestenrot životno osiguranje s rastom premije na godišnjoj razini od 26,7 posto, konkretno sa 12 na 15,4 milijuna kuna.
Gubitnik Jadransko
Gleda li se pak sedmomjesečni premijski rezultat društava koja su godinama bila u vrhu top liste, najveći gubitnik je Jadransko osiguranje, gdje premija tone već mjesecima. Srpanj je tako zaključen s padom od gotovo 11 posto (10,95), pa je premija iznosila 296 milijuna kuna, odnosno manje 36 milijuna nego lani na kraju srpnja. Taj je rezultat Jadransko spustio na šestu poziciju u poretku sa 25 društava.
Među prvom petorkom po visini premije rast su imali samo Croatia osiguranje i Uniqa. Croatia je s 0,97% i 1,63 milijarde kuna zadržalo lidersku poziciju. Premija Uniqa osiguranja rasla je 1,47 posto, premašila je 389 milijuna kuna što je bilo dostatno za četvrtu poziciju rang ljestvice.
Preostala trojka koju čine Allianz, Euroherc i Wiener osiguranje ostvarila je manju premije u odnosu na srpanj 2014. Allianz je na godišnjoj razini premijski posrnuo tek za 0,6 posto, što mu je s gotovo 805 milijuna kuna osiguralo drugo mjesto. Premda bilježi pad premije od 7,44 posto, Euroherc je uspio zadržati treću poziciju s 474,7 milijuna kuna, dok je Wiener osiguranju premija pala 3,58 posto pa sa 328 milijuna kuna zaključuje listu pet najvećih.
Ukupna premija na razini industrije rasla je 2,9 posto, na 5,58 milijardi kuna. Na životna osiguranja odnosi se 1,79 milijardi kuna uz ostvareni rast premije od 19 posto. v
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu