Radi se o agenciji pod Degordian umbrellom, a koja se razvila iz njihovog employer branding unita i službeno predstavila u 9. mjesecu 2023. kao Enstring!
No što uopće znači “HR-first”, zašto su u fokusu baš HR-ovi i koja je razlika između klasičnih HR agencija? Iva Majstorović, CEO Enstringa, dala nam je da zavirimo u njihovu svakodnevicu, business filozofiju, radne procese i planove za budućnost.
Iva, ispričaj nam kako je došlo do nastanka Enstringa?
Morala bih se ovdje za početak vratiti dosta godina unatrag kad smo uopće prepoznali da je employer branding zaista jedna važna tema koja se kod nas na tržištu pokrivala jako slabo i samo iz nekih nepotpunih uglova. Prepoznali smo da fali strateškog pogleda na temu, da fali dubljeg razumijevanja cijele teme i područja kako bismo se komunikacijski mogli osloniti na dugoročno uspješne priče. Na temelju tih insightsa razvili smo naš employer branding unit koji je jako puno učio, gledao primjere kako to funkcionira vani, proučavao specifičnosti samog HR-a i svega što stoji iza uspješnih poslodavaca. Na temelju toga smo krenuli za naše klijente izrađivati prve employer branding strategije, a s vremenom smo ih, naravno, i dalje razvijali jer u praksi vidiš kako neke stvari funkcioniraju ili pak ne djeluju onako kako smo zamislili. Bili smo zaista sretni kad smo vidjeli kakve rezultate svojim pristupom postižemo i koliko su sami klijenti vidjeli povrat na svoju investiciju. Uz to, bilo nam je važno ući u cijelu zajednicu HR-a, povezati se, pričati s njima i slušati njihove potrebe. Rekla bih da je baš od toga nastala ideja o širenju naših usluga kako bismo pružili HR timovima support koji zaslužuju i trebaju. Dodajmo na to i Degordianovu poslovnu strategiju koja podrazumijeva da uniti postanu zasebne podagencije s vlastitim brandingom i pozicioniranjem – i rodio se Enstring, HR-first agencija, agencija koja sluša i razumije HR te ima misiju inspirirati bolja radna mjesta kroz usluge employer brandinga, employee experiencea, candidate experiencea i edukacija.
Što se promijenilo otkad ste se iz employer branding unita razvili u podagenciju s vlastitim imenom i brandingom?
Mislim da su se dogodile dvije važne stvari za nas od osnivanja employer branding unita prije pet godina, a to je da smo, prije svega, proširili svoje usluge pa smo se željeli pozicionirati šire od samog employer brandinga, a iz toga je proizašlo i da smo osjetili potrebu za više prostora za komunikaciju prema onima koji su naš glavni target, a koji se u međuvremenu malo promijenio – HR timovima. Naše zaleđe i iskustvo u marketingu i komunikacijama je svakako jedna od naših jačih strana, ali nismo željeli biti percipirani kao marketing agencija jer zaista ulazimo u dubinu svega čime se bave HR timovi, radimo strategije, koncepte, consulting, educiramo, slušamo, djelujemo. I to je ono što se i dogodilo nakon što smo izašli s podagencijom Enstring – naš se positioning promijenio iz employer branding unita u prvu HR-first agenciju na ovim prostorima, jače i čvršće smo se pozicionirali unutar ciljane zajednice, a zatim smo počeli osjećati puno veći broj novih upita za suradnju te nam se na kraju i portfolio klijenata proširio – već smo surađivali s velikim imenima poput Fortenova grupe, INA Grupe, Decathlona i Orbico grupe, a otkad smo lansirali Enstring, pokrenuli smo suradnju, između ostaloga, i s kompanijama Coca-Cola HBC Adria, Studenac Market i Aminess Hotels & Resorts.
Prezadovoljna sam reakcijama i podrškom koju smo dobili, ne samo od naših klijenata, nego zaista od cijelog tržišta. Nije još prošla ni godina dana od lansiranja Enstringa, a ja sam već sad sigurna da je to bio dobar strateški potez.
Kažeš da su vam fokus HR odjeli, što točno znači “HR-first” u vašem predstavljanju?
Na tržištu postoje HR agencije koje se bave najčešće i najviše samim recruitmentom, edukacijama i konzultacijama, te martketinške agencije koje se bave komunikacijskim konceptima i njihovom implementacijom. Mi nudimo nešto što obuhvaća dio i jedne i druge struje – imamo iskustvo i znanje u komunikacijama, marketingu, kreativnim konceptima, ali i razumijemo specifičnosti ne samo employer brandinga već i samog HR-a i njihovog područja djelovanja i ekspertize. To sve uspjeli smo spojiti i pomiriti pod nazivom HR-first, jer želimo biti agencija koja je produžena ruka, partner i konzultant za sve HR timove i za gotovo sve stvari kojima se oni bave.
Pretpostavljamo da ste na tržištu pronašli prostor koji još nitko nije zauzeo. Zašto smatrate da će taj potez biti uspješan?
Mislim da je zapravo važno pričati o jednoj velikoj promjeni koja se dogodila čak i na globalnoj razini tržišta rada, a i kod nas je sve prisutnija. Naime, zaposlenici imaju sve više mogućnosti, poslodavaca, kompanija, pozicija, načina obavljanja posla i jednostavno je svima postao problem privući i zadržati kvalitetne ljude. Krajnje je vrijeme da svi krenemo razmišljati o zaposlenicima kao osnovnoj vrijednosti svake kompanije. Kad sagledamo onda tko se bavi tim zaposlenicima, tko ih privlači, regrutira, onborda, razvija, gradi i na kraju zadržava – to sve radi HR tim i stručnjaci u području ljudskih potencijala. Primijetili smo da dosad ti timovi nisu imali pravu podršku. Kad samo pogledate marketinške timove u velikim kompanijama, oni većinski imaju i po nekoliko agencija, konzultanata i stručnjaka koji im pomažu ostvariti ciljeve i promovirati brandove i usluge kompanije. Pa sada spojimo to sve u jednadžbu: važnost i vrijednost zaposlenika i uloge HR timova u njihovom pronalasku, razvoju i zadržavanju. Velika je to odgovornost, ogroman obujam posla, a podrška u vidu partnera koji to sve razumije i ima znanja pomoći je u nedostatku. Mi smo tu prepoznali prostor i zaista vidimo da je od strane HR stručnjaka naš pristup dobro prihvaćen te da vide benefit za sebe u našim uslugama. Zato vjerujem da će ovaj naš potez biti uspješan i da ćemo nastaviti biti odličan partner i zapravo produžena ruka HR timovima kako bismo skupa inspirirali bolja radna mjesta.
Biti podrška cijeloj HR zajednici jedan je od glavnih stupova na kojima se temelji vaš rad. Budući da to nije klasična usluga za klijente, a ipak joj posvećujete mnogo vremena i napora, pričaj nam malo o tom aspektu posla!
Već u samom početku, kad smo se uključili u HR zajednicu, uvidjeli smo da nedostaje povezanosti, razmjene ideja, a vjerojatno i neformalnijih druženja unutar kojih se bolje možemo upoznati i podijeliti iskustva. Na samom početku više smo se pojedinačno povezivali sa stručnjacima, pričali s njima o iskustvima, potrebama i željama, a prošle godine započeli smo i dva super projekta na koje sam izrazito ponosna. Prvi je bio pokretanje HR.MEETUPa koji kod nas u uredu organiziramo jednom kvartalno, a bavimo se samo HRabrim temama. Do sad smo imali četiri meetupa kroz koje je prošlo preko 300 HR-ovaca, a posebno nas veseli što gotovo svi koji jednom dođu, samo nastave dolaziti. Uvijek imamo neku krovnu temu koju pokrijemo kroz predavanje ili panel, a nakon toga ostanemo na neformalnom druženju gdje se nastavi razgovor i po nekoliko sati.
Osim toga, prošle godine u sklopu Weekend Media Festivala u Rovinju, organizirali smo prvi HR.Weekend – festival za moderni HR. Dva dana imali smo prepune dvorane na prezanimljivim predavanjima i panelima, a feedback koji smo dobili potvrdio nam je da je ovakvog, svježijeg pristupa HR konferencijama nedostajalo. Ove godine održat ćemo drugo izdanje festivala, a interes je već sad iznad svih očekivanja jer je feedback prošlogodišnjih polaznika odjeknuo cijelom zajednicom. Iako ga nismo još objavili, na programu se radi već mjesecima i mogu vam samo reći da će biti jako zanimljiv. Osim odličnog programa, specifična je i atmosfera samog festivala koja je prepuna koncerata, minglanja i zabave koji zaista napravi ovo jednim nezaboravnim iskustvom kojemu se želite vratiti. Karte su već sad dostupne po early bird cijenama pa preporučam svima da ih ugrabe na vrijeme.
Svoj put započeli ste upravo s employer branding uslugom, ali danas svojim klijentima možete ponuditi i employee te candidate experience. Što podrazumijevaju te dvije usluge?
Da, kako sam i rekla, trudimo se uvijek gledati širu sliku i slušati što sve nedostaje na tržištu, a da zaista čini razliku i pomaže poslodavcima da budu bolji za sve svoje zaposlenike. Tako smo se fokusirali na cijelo iskustvo koje imaju zaposlenici od samog onboardinga, preko definiranja kulture, internih aktivnosti, interne komunikacije i evenata, do uređenja prostora i slično. Dakle, nudimo svojim klijentima cjelokupnu podršku kako bi njihovi zaposlenici imali jedno zaokruženo i kvalitetno iskustvo te se na taj način bolje povezali s kompanijom i dulje ostali. S mnogim klijentima radimo već i support na mjesečnoj razini u vidu internih komunikacija i internih aktivnosti jer taj cijeli segment zahtijeva jako puno angažmana ako želimo kvalitetan pristup. Osim toga, naravno, važno je i iskustvo svih onih koji su potencijalni zaposlenici ili već i kandidati u nekoj selekciji. Time vođeni, gledamo da i sveobuhvatna eksterna komunikacija bude konzistentna na svim kanalima i u svakom doticaju s potencijalnim kandidatom – od sajmova karijera, stranice karijera, oglasa za posao, društvenih mreža, PR-a, oglasa, video materijala i svega što zaključimo da je potrebno u komunikacijskoj strategiji. Interna i eksterna komunikacija uvijek su povezane i važno je da se ista priča uvijek priča i iznutra i na van kako bismo dugoročno postigli bolju percepciju poslodavca u očima trenutnih zaposlenika, potencijalnih zaposlenika i tržišta općenito.
Employer branding u zadnjih je nekoliko godina buknuo. Ne vjerujemo da je prolazni trend, a sigurni smo da ne vjerujete ni vi, no kako vidite razvoj ovog segmenta u budućnosti?
Mislim da je employer branding područje kojim su se kvalitetni poslodavci bavili oduvijek, samo se možda nije tako zvao. Međutim, već sad se vidi da je bavljenje ovom temom postala higijena svakog poslodavca koji želi nastaviti poslovati dobro i taj trend će se sigurno nastaviti jer su očekivanja na tržištu rada takva. To je kao da diskutiramo treba li svaki brand imati svoju web stranicu. Naravno da treba, pa tako i svaka kompanija mora znati da je njihovo poslovanje i poslovni rezultat u direktnoj ovisnosti o ljudima koji kod njih rade i da bez njih nema ni kompanije. Upravo zato važno je da se svi fokusiraju na ono što nude svojim zaposlenicima i da od toga krenu graditi svoju autentičnu priču – jer dobar employer branding ne služi samo u trenutcima u kojima trebamo zaposliti više ljudi, već je važno na njega gledati kao na strateški pristup kojim utječemo i na zadržavanje postojeće radne snage i talenata kojima ćemo uspješnije graditi svoje poslovanje.
I za kraj, kakve planove imate u budućnosti za Enstring?
Imamo jako puno planova i ideja. 🙂 Moj tim je iznimno motiviran i svestran, kod svih je prisutna konstantna znatiželja, želja za napretkom i pokretanjem novih stvari i promjena. Upravo smo lansirali naš web, a sada nastavljamo raditi na razvoju HR zajednice kroz redovne HR.MEETUPove i HR.Weekend, kontinuirano osvještavati važnost employer brandinga, nastaviti podržavati klijente u njihovim HR potrebama, a trenutno nam je u fokusu rad na employer branding akademiji. Krajem prošle godine održali smo prvo izdanje i dobili feedback koji nam je ukazao na to da postoji potreba za kontinuiranim edukacijama koje će dati cjelovito znanje o employer brandingu – od strategije do implementacije, pa ćemo to i napraviti, stoga uskoro možete očekivati novosti. U međuvremenu, 16.4. održat ćemo drugo izdanje cjelodnevne edukacije o izradi employer branding strategija, koja će ujedno biti i jedan od modula naše akademije, stoga ako vas zanima ova tema i ako želite vidjeti kako će akademija funkcionirati, prijavite se. Mjesta su ograničena jer nam je cilj da grupe budu male kako bismo mogli kvalitetno prenijeti znanje i iskustvo kroz vježbe i radionice, pa požurite!