Kako je izgledao početak vaše karijere u industriji osiguranja te vodećem društvu brokeraže osiguranja?
Marsh Hrvatska je društvo koje nudi profesionalne usluge posredovanja u osiguranju i reosiguranju kao i savjetovanja u upravljanja rizicima. Marsh kao i cijela Marsh McLennan grupacija poznata je po svojoj stručnosti, inovacijama i visokoj razini usluge koju pruža svojim klijentima diljem svijeta pa ne mogu ne spomenuti i ostala društva grupacije Guy Carpenter reinsurance and capital strategies, Oliver Wyman strategy, economic and brand consulting, te Mercer health, wealth and career consulting and solutions.
Kada je riječ o početku karijere u industriji osiguranja i radu u Marshu, važno je istaknuti da društvo pridaje veliku važnost osobnom rastu i razvoju svojih zaposlenika, a ujedno njeguje kulturu prepoznavanja i podržavanja mladih talenata. Od samog početka rada zaposlenici imaju na raspolaganju razne programe obuke, mentorstva i razvoja vještina s ciljem profesionalnog razvoja. Kultura društva potiče suradnju i podršku među kolegama, naglašavajući važnost timskog rada i stvaranje pozitivnog radnog okruženja u kojem se cijeni raznolikost i ideje svakog pojedinca. U Marshu su tako česte volonterske akcije kao i grupna druženja koja promiču vrijednosti koje svi u društvu dijele. Kroz internu mrežu i resurse, zaposlenici imaju priliku povezati se s drugima, dijeliti znanje i iskustva te razvijati svoje vještine. Pa tako često dijelimo znanje s kolegama iz regije. Rad za najveće brokersko društvo na svijetu pruža priliku pripravnicima i mladim stručnjacima da steknu neprocjenjivo iskustvo u industriji osiguranja, a kroz mentorske programe i prilike za rad na raznim projektima, mladi talenti imaju priliku rasti i napredovati unutar organizacije.
Možete li podijeliti svoje iskustvo u prvih nekoliko godina rada u industriji osiguranja i istaknuti ključne izazove s kojima ste se susreli?
Kao mladi profesionalac, možda nemate puno iskustva u industriji osiguranja što može predstavljati izazov jer se morate brzo prilagoditi novom okruženju, naučiti nove koncepte i razumjeti razne aspekte osiguranja. Isto tako industrija se temelji na upravljanju rizicima tako da je potrebno razviti vještine u identifikaciji, procjeni i upravljanju rizicima kako bi pružili adekvatnu zaštitu klijentima. Kako bi stekli licencu za posredovanje u osiguranju pojedinac mora pokazati razumijevanje legislative vezane za police osiguranja kao i njihova pokrića. S obzirom na dinamičnost industrije, potrebna je i spremnost prilagodbe novim trendovima, tehnologijama i propisima kako bi ostali konkurentni i relevantni. Dodatno zakon propisuje kako za održavanje licence moramo proći minimalno 15 sati dodatne edukacije svake godine. Važno je napomenuti da su ovi izazovi dio procesa učenja i razvoja, a kroz iskustvo, obuku i podršku kolega, mladi profesionalci mogu prevladati ove izazove i izgraditi uspješnu karijeru u industriji osiguranja. Stoga je podrška kolega i mentorstvo koje Marsh njeguje izuzetno bitno u samim počecima rada.
Kako se vaša uloga razvijala tijekom godina, posebno u kontekstu postizanja vrha u brokeraži osiguranja?
Ideja prilikom zapošljavanja bila je da prođem sve linije osiguranja kako bi stekao dobra temeljna znanja za daljnji razvoj tako da sam prvi godinu proveo u General linesu. General lines u Marshu bavi se imovinskim osiguranjima te sam tamo naučio mnogo o njima. Nakon godinu dana prebačen sam u odjel benefita zaposlenika koji se bavi osiguranjem zaposlenika društva kroz police osiguranja nezgode, dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja te putnih osiguranja. Ovaj odjel vodi Antonia Filipović koja mi je dodatno pomogla usavršavati se u pogledu znanja, ali i komunikacije.
Kroz dvije godine sam od studenta postao Client executive što je vrlo brz skok. Taj osobni skok popraćen je i rastom samog društva na ljestvici najuspješnijih brokera u osiguranju u Hrvatskoj. Tako da smo od mog početka rada u društvu skočili s devetog na drugo mjesto najuspješnijih društava za brokerske poslove u osiguranju i reosiguranju u Hrvatskoj, a najveći smo broker kada govorimo o korporativnim klijentima.
Koje su ključne vještine koje smatrate najvažnijima u vašem poslu, posebno s obzirom na dinamično okruženje brokeraže osiguranja?
Rekao bih da su komunikacijske vještine jedne od najvažnijih. Učinkovita komunikacija ključna je za brokere. Moramo znati jasno komunicirati i približiti složene financijske koncepte našim klijentima, pružiti ključne informacije o tržišnim uvjetima i pregovarati najbolje uvjete za naše klijente, obzirom da štitimo isključivo interese klijenata. Izgradnja kao i održavanje dugoročnih odnosa s klijentima i kolegama je izuzetno bitna.
Sadašnje globalno okruženje donosi mnoge izazove. Kako ste kao lideri u brokeraži osiguranja usklađivali poslovanje s trenutnim ekonomskim i društvenim promjenama?
Marsh je kontinuirano prilagođavao i prilagođava svoje poslovanje kako bi se nosio s promjenama i ostao lider u industriji. Naša sposobnost da brzo reagiramo, prilagodimo se novim uvjetima i podržimo naše klijente su ključni faktori koji su nam omogućili uspješno upravljanje ekonomskim i društvenim promjenama.
Kada prelazimo na temu zdravstvenog osiguranja, kako biste opisali trenutnu situaciju i izazove u tom sektoru?
Potencijalni izazov je u novim poskupljenjima i nedostatku poliklinika. Otvaraju se nove poliklinike, no trenutačno je potražnja za uslugom veća od ponude kapaciteta i slotova u samim ustanovama, što nije iznenađujuće s obzirom na liste čekanja u javnom zdravstvu. Većina većih osiguratelja i dalje nema liste čekanja za svoje usluge. Kroz par dana svaki od osiguranika dolazi na red za zatraženi pregled, tako da je to problem s kojim ćemo se tek suočavati ili uopće ne nadam se. Po ovome pitanju možemo izdvojiti dva osiguravajuća društva osiguranje koja su u prednosti jer već imaju svoje poliklinike. Trenutačna situacija s našim klijentima i povratna informacijama je odlična, i jako su zadovoljni. Postoje pojedini slučajevi gdje određeni osiguratelji imaju problema s isporukom usluga no oni su uvijek na razini pojedinca i riješe se vrlo brzo.
Koje inovacije vidite kao ključne za unapređenje ponude zdravstvenog osiguranja, i kako vaše društvo pristupa tim promjenama?
Ključne inovacije za unaprjeđenje zdravstvenog osiguranja mogu uključivati različite tehnologije, procese i pristupe koji poboljšavaju kvalitetu, dostupnost i učinkovitost zdravstvene zaštite. Na primjer telemedicina koja omogućava pacijentima da dobiju medicinske usluge putem video konferencija, zatim pametni uređaji koji omogućavaju praćenje vitalnih znakova, tjelesne aktivnosti i drugih zdravstvenih podataka, a podaci se mogu koristiti za personaliziranu zdravstvenu skrb i praćenje pacijenata na daljinu. Spomenimo i podatkovne analize koje su specijalnost naše sestrinske firme Mercer te omogućavaju društvima da analiziraju velike količine podataka kako bi identificirali obrasce, predvidjeli rizike i poboljšali upravljanje zdravstvenom skrbi. Tu je i personalizirano osiguranje koje omogućava osiguravajućim društvima da prilagode pokriće i premije prema individualnim potrebama i rizicima svakog osiguranika, a može uključivati praćenje zdravstvenih podataka, promicanje zdravog načina života i nagrađivanje preventivnih mjera.
Kako se suočavate s izazovima u osiguravanju pristupačnog zdravstvenog osiguranja, posebno s obzirom na rastuće troškove zdravstvene skrbi?
Marsh nudi rješenja za upravljanje rizikom kako bi pomogli klijentima da ublaže financijske rizike povezane s troškovima zdravstvene zaštite. Ta rješenja se odnose na dizajn programa osiguranja, upravljanje potraživanjima i strategije ograničenja troškova kojima je cilj pomoći klijentima da se snađu u složenoj zdravstvenoj skrbi i optimiziraju svoje osiguranje.
Naša sestrinska firma Mercer pruža usluge savjetovanja o povlasticama za zaposlenike kako bi pomogla organizacijama da dizajniraju i upravljaju svojim programima zdravstvenog osiguranja. Blisko surađuju s klijentima kako bi razvili troškovno učinkovite planove beneficija koji zadovoljavaju potrebe njihovih zaposlenika, a istovremeno upravljaju troškovima zdravstvene zaštite. Isto tako surađujemo s pružateljima zdravstvenih usluga na istraživanju inovativnih rješenja za smanjenje troškova i poboljšani pristup skrbi. Mi kao kompanija promičemo zdravlje i dobrobit zaposlenika kroz razne programe i inicijative koji su usmjereni na preventivu, wellness obrazovanje i upravljanje životnim stilom.
Kako vaše društvo potiče svijest o važnosti zdravstvenog osiguranja među klijentima i šire?
Edukacijom postojećih i budućih klijenata putem raznih edukativnih programa i seminara na teme poput upravljanja troškovima zdravstvene zaštite, beneficija zaposlenika i strategije za smanjenje rizika. Zatim objavama raznih publikacija, istraživačkih izvještaja, članka koji naglašavaju važnost zdravstvenog osiguranja i bave se ključnim trendovima i izazovima u industriji. Sudjelujemo i organiziramo razna događanja, konferencije, okrugle stolove, aktivni smo na društvenim mrežama (posebno LinkedInu). Marsh surađuje s nositeljima osiguranja, pružateljima zdravstvenih usluga i drugim partnerima kako bi zajednički promovirali važnost zdravstvenog osiguranja. Surađujemo i s lokalnim zajednicama kroz inicijative korporativne društvene odgovornosti koje su usmjerene na zdravstvenu skrb i dobrobit.
Kako vidite budućnost zdravstvenog osiguranja u kontekstu promjena u tehnologiji, zakonodavstvu i društvenim očekivanjima?
Budućnost zdravstvenog osiguranja koja prihvaća tehnološki napredak, prilagođava se promjenjivim zakonodavnim i regulatornim okruženjima, ispunjava sve veća očekivanja potrošača, daje prioritet prevenciji i dobrobiti te koristi podatke i analitiku za informirano donošenje odluka.
Općenito govoreći legislativne promjene već idu u korist ugovaranju polica dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja svojim poticajima glede oslobađanja i porezne olakšice. Pa tako od prvog siječnja neoporezivi iznos premije dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja iznosi 500 eura. Predvodeći ove trendove, Marsh ima za cilj pružiti inovativna i učinkovita rješenja svojim klijentima u kontinuirano razvijajućoj zdravstvenoj skrbi.