Saga s negdašnjim cavtatskim hotelom Makedonija mogla bi imati sretan kraj, piše Večernji list. Prvi nastavak datira iz 2013. godine kad je skupina investitora najavila da na mjestu danas zapuštenog i devastiranog objekta namjerava graditi luksuzni Aman resort. Stvari su se (za)komplicirale, kao što kod nas i nije neka posebna rijetkost, u međuvremenu se promijenila i vlasnička struktura tvrtke investitora, ali ključni igrač, grčki poduzetnik Petros Stathis, ni u jednom trenutku nije pomišljao da digne ruke od planiranog ulaganja u Cavtat.
Strastven u biznisu i temperamentan poput svakog pravog Grka, vlasnik je nekoliko Aman resorta, uključujući Aman Sveti Stefan u Crnoj Gori i Aman Venecija. Poslovno je fokusiran na balkansku regiju, a njegovi biznis i investicijski interesi nadilaze turističke okvire. Aktivan je u bankarskom i nekretninskom biznisu. Veliki je obožavatelj najvažnije sporedne stvari na svijetu i svojevremeno je bio direktor poznatog atenskog nogometnog kluba AEK. Svestrani crnogorski zet i otac troje djece okušao se tijekom karijere, među ostalim, i kao direktor marketinga CNN-a za jugoistočnu Europu.
Da Petros Stathis nije odustao od Hrvatske, moglo se načuti već krajem prošle godine kad se na jugu naše obale pročulo kako je intenzivirao napore da projekt hrvatskog Aman resorta napokon zaživi. Inače, Aman je brend lanca luksuznih hotela na 34 lokacije u 21 zemlji, a prvi resort pod tim imenom otvoren je 1988. godine u Phuketu. Takvi resorti obično imaju svega pedesetak soba, a o svakom se gostu u prosjeku brinu četiri zaposlenika. Petros Stathis u intervjuu za Večernji list ekskluzivno otkriva da se stvari uistinu napokon kreću s mrtve točke i da takvo ljetovalište u Hrvatskoj više nije samo fikcija.
Uskoro i dolazite u Hrvatsku, znači li to da projekt Aman resorta u Cavtatu definitivno kreće?
Sa zadovoljstvom mogu reći da je kratak odgovor na vaše pitanje “da”! Oduševljen sam što mogu reći da smo postigli napredak i očekujemo da će se strojevi vratiti na lokaciju krajem ove godine. Inače, nikada i nije bilo u pitanju hoće li se projekt Aman Cavtat realizirati ili ne, ali kao što sam prije spomenuo, imali smo komplicirani početak i morali smo prevladati mnoge prepreke. Odlično je, naravno, vratiti se u Hrvatsku, ali ovaj je projekt, vjerujte mi, više od mene. Tu je riječ i o Hrvatskoj i našim partnerima i ljudima iz ove zajednice. Naš fokus je uvijek bio na budućnost i realizaciju resorta u Cavtatu kako bi zemlja mogla dodatno profitirati kroz projekt Aman, isto kao što su profitirale i druge zemlje. Kad god započinjemo ovakav projekt, želimo ga dovršiti prema planu, ali rijetko je slučaj da su svi čimbenici u našoj potpunoj kontroli. Projekt takve veličine zahtijeva koordinaciju i suradnju. Uložili smo veliki napor i imali smo sreće što smo imali pozitivnu podršku s mnogih strana. Ubrzo nakon što je prije šest godina najavljena gradnja luksuznog Aman resorta na mjestu negdašnjeg hotela Makedonija u Cavtatu, na gradilište su čak bili stigli i prvi strojevi, ali vrlo brzo je sve stalo.
Gdje je zapinjalo proteklih godina?
Nije tajna da je ovaj projekt imao složenu povijest. Od preuzimanja vlasništva nad lokacijom naporno smo radili i surađivali sa svim uključenim stranama, kako bismo ponovno nastavili s gradnjom.
Zašto vam je Hrvatska zanimljiva za ulaganje i je li , recimo, u Crnoj Gori jednostavnije investirati?
Kao međunarodna kompanija, uvijek gledamo globalno. Svaka zemlja ima drukčiji pristup investicijama i razvoju. Osobno volim vašu prekrasnu zemlju i njezine ljude. Imam jake obiteljske veze u Hrvatskoj i ovdje sam proveo mnoge sretne trenutke. Hrvatska je divna zemlja, bogata poviješću, ima prekrasnu prirodu i pozitivne ljude s pozitivnim poslovnim stavom koji dopire preko međunarodnih poslovnih granica. No, potencijal koji nudi Cavtat je ono najatraktivnije u ovoj priči. To je velika prilika za nas i imat će veliku ulogu u tekućim ulaganjima u Hrvatsku. Naš cilj za Hrvatsku isti je kao i za svaku drugu zemlju u kojoj smo gradili i uložili, a to je stvoriti nešto najbolje što možemo i ostaviti trajno, pozitivno nasljeđe na koje se zemlja može ponositi. Cilj ovog projekta je izgraditi najljepši resort u Hrvatskoj, a u skladu s okolišem i lokalnom infrastrukturom.
Ova prilika je ogromna i nadamo se da će djelovati kao katalizator daljnjeg unutarnjeg razvoja u Hrvatskoj, sada i u budućnosti. Upravo je nevjerojatno kada pomislite da više stranih turista posjećuje Hrvatsku nego, na primjer, Australiju. I to gotovo dvostruko više na godišnjoj razini. Turizam čini više od 12% hrvatskog BDP-a i taj novac slijeva se na lokalne plaće, kroz izgradnju hotela i drugih povezanih projekata. Ova zemlja ima talentiranu, poduzetničku radnu snagu. Polovina stanovništva govori engleski, ali govori se i talijanski i njemački jezik. A pogledajte samo inovacije za koje ste zaslužni! Sve, od kemijske olovke do padobrana, žarulje, MP3 koda, sve su to stvorili Hrvati. Vrijeme je da Hrvatska zasja značajnije na svjetskoj pozornici, a mi želimo odigrati ključnu ulogu u toj priči.
Koja je vrijednost investicije u Cavtatu i kad bi novi hotel trebao biti završen?
Ovo je velik, 50 milijuna eura vrijedan projekt koji će u Cavtatu sagraditi ono najbolje. To je naš pristup kod gradnje svakog resorta. Da pružimo najbolje. Ne bismo ni pokrenuli projekt ako ne bismo mogli ostvariti ono najbolje moguće. Ovo nije samo hotel. Ovo je ulaganje u razvoj i budućnost Cavtata, kroz koje podržavamo lokalni razvoj, poslove i zapošljavanje. S radovima ćemo početi krajem ove godine, a naknadno ćemo vas informirati o planovima za otvorenje.
Kako će Aman resort Cavtat izgledati i što će nuditi svojim gostima?
Osobno, jedva čekam da vidim kako će izgledati jednom kada bude gotov. Ovo je nova razina dizajna i sjedinjenja s krajolikom, a koristit će se lokalni, prirodni materijali. Ako pogledate kako izgleda bilo koji drugi Aman resort koji smo već izgradili, uključujući i onaj u Crnoj Gori na Svetom Stefanu, dobit ćete vrlo dobru ideju kakav će biti i Aman Cavtat.
Što je brend Aman donio crnogorskom turizmu?
S pravom se može reći da je brend Aman u svijetu prepoznat kao vrhunac kvalitete, profinjenosti i luksuza. Trenutačno se nalazi na 34 lokacije u svijetu. Zanimanje svjetskih putnika i specijaliziranih medija za Aman Sveti Stefan imalo je golem pozitivni utjecaj na turizam u Crnoj Gori. Sam otok je, dakako, odavno prepoznat kao jedna od najljepših destinacija na svijetu. Moglo bi se reći kako je Aman dijelom kustos, a dijelom zaštitnik Svetog Stefana. Ponosni smo što smo dio njegove priče i držimo Crnu Goru u centru svjetske turističke pozornice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu