Najveći avion na svijetu Antonov 225 u nedjelju će iz zagrebačke Zračne luke poletjeti prema Filipinima sa 140 tona teškim transformatorom velike snage kojega je izradila tvrtka Končar Energetski transformatori (KPT). Iako je cijena transformatora poslovna tajna, doznajemo kako će transport stajati upola više nego sam transformator, a nije manja od milijun i pol eura.
“Transport brodom od luke Rijeka do luke Batangas trajao bi 40 do 45 dana, ali je zbog velikih gubitaka kojim kupac gubi svakim danom rada elektrane bez transformatora odlučio da mu je isplativije platiti prijevoz zračnim putem koji će trajati dva dana”, kazao je Ivan Milčić, predsjednik Uprave KPT-a, novinarima u krugu tvornice. Konačno odredište je elektrana San Lorenzo, kojoj je nedavno izgorio jedan transformator, što ga je također izradio KPT, pa elektrana radi sa 50 posto snage. “Nije posrijedi loša izvedba transformatora nego viša sila”, objasnio je Milčić.
Njemački koncern Siemens 51-postotni je vlasnik koji u cijelom svijetu ima 22 slične tvornice za izradu transformatora. Kako je prijevoz najskuplja stavka, postavlja se pitanje zašto transformator nije izrađen u Aziji, gdje Siemens također ima nekoliko postrojenja. “Prva je opcija bila da se transformator napravi u Kini, ali tamošnji proizvođač nije mogao napraviti transformator u kratkom roku poput nas”, kazao je Milčić. Končar u 2013. očekuje 40 posto više ugovorenih poslova nego prošle godine, što je pokazatelj da se svjetsko tržište oporavlja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu