Kad bi se gledao samo posljednji kvartal, prodaja je 9% veća, sasvim sigurno i zahvaljujući uvođenju 20-ak novih sastojaka u ponudu, čime je jelovnik znatno promijenjen. Ovo su rezultati poslovanja restorana brze hrane Subway u Hrvatskoj u 2019. godini, o kojima su nas u priopćenju informirali iz ovoga brenda prisutnog u 100 zemalja, poznatog po sendvičima "uradi sam", salatama, wrapovima…
Subway je u 2019. ušao s jednim restoranom u Zagrebu (u Arena centru), nakon vraćanja na hrvatsko tržište 2017., a krajem godine otvorio je još jedan, u centru grada kod Trga bana Jelačića.
"Smatramo to zdravim rastom i pozitivnim rezultatima", navode predstavnici Subwaya. Sudeći po tim riječima, zadovoljni su ovdašnjim poslovanjem, premda su, na naš upit za konkretnim brojkama, odgovorili da nam ih, "nažalost, ne mogu osigurati".
"Mi smo čisto franšizni lanac i egzaktne brojke i izvedba ovise o našim individualnim vlasnicima franšiza. Zbog toga smo, kao brend, u mogućnosti iznijeti samo postotke o poslovanju", kazala nam je Irena Očkova, komunikacijska specijalistica Subwaya iz Praga, gdje je ured kompanije za srednju i istočnu Europu.
"Hrvatsko tržište se razvija i podupire ga se direktno iz praškog ureda, mi se brinemo za tržište CEE, imamo timove za restoranske operacije, marketing, lokacije, razvoj i komunikacije. Naš direktor Martin Princ je odgovoran za razvoj u Hrvatskoj", odgovara I. Očkova.
U svijetu Subway ima čak 42.000 poslovnica i smatra se najvećim lancem restorana, ne samo fast fooda. Više od pola su franšize.
U Hrvatskoj oboma restoranima upravlja Vladimir Hanula, vlasnik franšize, koji je došao iz Slovačke. Bio je i lokalni tzv. development agent, no ta funkcija za Hrvatsku sada je slobodna, navode iz Praga.
Hanula objašnjava da cijela investicija u franšizu, od početka otvorenja poduzeća pa do otvorenja lokala, iznosi, prema njegovoj procjeni, oko 100.000 eura, u što, kaeže, ulaze i rezerve za plaće, najam, uređenje i obuku.
"Jednom kad uđete u franšizni sustav Subwaya dobivate sve – ime i provjerene dobavljače, te uštedite mnogo dragocjenog vremena. Dobivate puno iskustva ljudi koji su radili u franšizi te vam je kao kupcu franšize dostupna kompletna baza znanja iskustava drugih lokacija i tržišta. Kontinuirano se radi timski kako bi se izbjegle nepredviđene situacije i upravo je to glavna snaga Subwaya kao franšize. U franšiznu naknadu uključene su i druge stvari, kao marketing, razvoj kampanja i promotivnih materijala, a primatelj franšize dobiva ključ u ruke kao menadžer u svom restoranu. No, činjenica da ste kupili franšizu, ne znači da više ne trebate raditi. Upravo je suprotno", upozorava Vladimir Hanula.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu