Termalne kamere za mjerenje temperature zaposlenika, smjenski odlazak na ručak u kantinu, liftovi za samo jednu osobu i povratak pregrađenih odjeljaka s radnim stolom dio su „nove normalnosti“ kada je u pitanju uredski život. Pripremajući se za povratak zaposlenika nakon popuštanja mjera izolacije, kompanije širom svijeta razmišljaju o radikalnoj promjeni uredskog rasporeda kako bi osigurali zdravstvenu zaštitu zaposlenika i spriječili drugi val zaraze, piše Reuters. Dezinficijensi i termalne kamere tek su početak, a za njih se odlučuju i hrvatske kompanije. Podsjetimo, Pevex je u četvrtak objavio da je kao dodatnu pomoć za zaštitu od širenja koronavirusa na ulaze svojih prodajnih centara instalirao termalne kamere.
Pripremajući se za povratak tisuća radnika u urede širom Italije, Davide Sala, direktor ljudskih resursa gumarskog diva Pirellija, koristi iskustva iz kineske podružnice ove kompanije. Promjene u uredima uključuju testove tjelesne temperature, maske za lice i povećani razmak među stolovima što će omogućiti Pirelliju da barem donekle obnovi uobičajeno poslovanje. „Primjenjivat ćemo kineski model svugdje. Bit će više prostora za osoblje, manje ljudi u prostorijama, a raspored ureda morat će se promijeniti“, ističe Sala. Šef Pirellijeva HR-a razmatra i mogućnost ograničavanja korištenja lifta na samo jednu osobu, uvođenja pauze za ručak na smjene te promjenu radnog vremena.
Pirellijev plan, ali i promjene koje namjerava poduzeti najveća reklamna agencija na svijetu, britanski WPP, pokazuje kako se uobičajeni radni dan od 9 ujutro do 5 popodne u pretrpanoj poslovnoj zgradi neće vratiti kada javnozdravstene vlasti u pojedinim državama dadu „zeleno svjetlo“ za povratak radnika na posao. WPP-ovi radnici vraćat će se postupno i na dobrovoljnoj bazi, izjavio je Reutersu izvršni direktor Mark Read. „Možemo reći sa sigurnošću da će u budućnosti više ljudi raditi od doma, i mislim da možemo reći da ćemo i dalje imati urede“, kazao je Read. Gotovo svih 107.000 WPP-ovih zaposlenika od sredine ožujka radi od kuće. U Kini kompanija ima 50 ureda, a polako su u protekla dva mjeseca proveli povratak tamošnjih 7000 zaposlenika na posao.
WPP je također uveo fleksibilno radno vrijeme, ograničio broj ljudi koji se istovremeno mogu koristiti dizalom, a zaposlenici donose ručak od kuće s obzirom da je kantina zatvorena. Nekretninska kompanija Cushman & Wakefield u Kini je iznajmila poslovne prostore u kojima radi gotovo milijun zaposlenika. Kako bi pomogla klijentima koji pripremaju uvođenje pravila o razdaljini od dva metra među zaposlenicima, Cushman & Wakefield pripremio je nekoliko rješenja. Uz prostore u određenim bojama, kompanija predlaže i instaliranje pregrada od pleksiglasa radi zaštite od aerosola koji se šire kihanjem i kašljanjem. Tako je koronavirus na neki način opet vratio stari model uredskih odjeljaka. Iako je većina kompanija za sada nesklona većim ulaganjima u preuređenje uredskih prostora jer vjeruje da će pandemija brzo proći, radikalno drugačije promišljanje o uredskom prostoru koji može osigurati određenu razinu zaštite u uvjetima neke nove virusne pandemije već se pojavilo.
„Pandemijski uredi budućnosti“ tako bi mogli imati fleksibilniji raspored prostorija s više područja za odmor, više osobnog prostora i sustave ventilacije koji pročišćavaju zrak i uklanjaju patogene, ističe Darren Comber, izvršni direktor britanske arhitektonske tvrtke Scott Brownrigg. Poslovne zgrade u budućnosti možda će morati imati prostranija dizala, a u unutarnjem uređenju koristit će se boje i materijali koje je teško inficirati. „Ako trebate masku, tada niste riješili problem“, smatra Comber.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu