Hrvatski zastupnik UPS-a zbog skoka potražnje jača kapacitete, u najavi su i nova zapošljavanja

Autor: Suzana Varošanec , 12. ožujak 2023. u 07:59
Foto: Rhea

Rhea kurirske usluge nudi u 220 zemalja, a u listopadu ulaze o novi objekt.

Suvremena logistika i skladišni prostori, kao poluge kvalitetne usluge međunarodnog transporta pošiljki i tereta u gospodarskom poslovanju, sve više dobivaju na zamahu u skladu s rastom i razvojem hrvatskog gospodarstva. U sklopu sve veće potražnje logistički i skladišni prostori jačaju svoju zastupljenost investicijama u Hrvatskoj, a kao aktualni primjer trenda takvog rasta ističe se i novi objekt za novog korisnika poslovne zone Meridian 16, inače jedne od najvećih i najnaseljenijih u zemlji. Posrijedi je zagrebačka kurirska tvrtka Rhea, jedini ovlašteni zastupnik američkog UPS-a u Hrvatskoj, za čije se poslovne potrebe u zoni gradi nekretnina, a ukupna površina zemljišta koju će koristiti iznosi oko 15.000 m2.

67 milijuna kuna

dosegnuli su prošle godine prihodi kompanije Rhea

Dodatno je zanimljivo i to da se realizira po modelu koji će očito u perspektivi biti sve prisutniji i traženiji pod pritiscima optimizacije poslovanja. Naime, Uprava kompanije čije poslovanje vodi direktor Josip Krznarić, ujedno vlasnik i osnivač tvrtke, slijedi primjer koji je u ovoj poslovnoj zoni trasirao Atlantic, inače Rhein dugogodišnji poslovni partner, kao i mnogi iz prerađivačke industrije. Konkretnije, investitor u objekt koji za Rheu već gradi je društvo Kamgrad Objekti u vlasništvu velikog građevinskog poduzetnika Dragutina Kamenskog, dok je Kamgrad upravo za Atlantic Grupu izgradio te na rok od 20 godina iznajmio logistički centar unutar iste poslove zone. U razgovoru za Poslovni dnevnik Krznarić ne skriva zadovoljstvo suradnjom s Kamgradom te naglašava kako se nije bilo teško odlučiti za ovu lokaciju. Iznimno im je, dodaje, bitna blizina Zračne Luke Zagreb s obzirom na međunarodni karakter poslovanja, ali i odličnu prometnu povezanost te lokacije sa svim važnim prometnim pravcima.

Foto: Rhea

”Fokus nam je na međunarodnom transportu, kako izvoznih tako i uvoznih pošiljaka. S obzirom na povećanje količina pošiljaka u oba segmenta, odlučili smo se na gradnju objekta koji će nam omogućiti da dugoročno pratimo rast potražnje za našom uslugom, ali i da podignemo efikasnost. Iznimno smo zadovoljm suradnjom s tvrtkom Kamgrad Objekti te im i ovim putem zahvaljujemo na profesionalnosti i korektnosti kroz sve faze projekta. Gradnja jako dobro napreduje, grubi radovi se privode kraju i očekujemo završetak svih radova i useljenje u novi objekt do dogovorenog roka”, kaže Krznarić. Početak rada na novoj lokaciji planira se za 1. listopada, kada će se u zoni, uz uredske prostore za samu Rheu i povezano logistično društvo A2B Express logistiku, otvoriti novi skladišni kapaciteti za potrebe kurirske tvrtke. To je ujedno ključna pretpostavka i za daljnje unapređenje poslovanja.

Iskorak na nova tržišta

”Ovaj segment poslovanja i u budućnosti će sigurno i dalje rasti. Kojom brzinom teško je reći. Postoje realni izazovi kao što su rast cijena energenata, ali i pad kupovne moći, povezan s rastom inflacije i povećanjem troškova života. Mi smo uvijek optimistični glede daljnjeg razvoja i rasta kompanije, ali smo i oprezni i razrađujemo planove za sve scenarije s obzirom na ova nesigurna vremena. Planiramo i iskorak na nova tržišta, u nekom novom obliku poslovanja, ali zasad je prerano o tome govoriti”, kaže Krznarić dodajući da se na Rheu pozitivno reflektira to što je dio najveće svjetske logističke kompanije – UPS-a, jer se “znatno olakšava poslovanje u smislu dostave pošiljaka bilo gdje u svijetu ili preuzimanja pošiljaka na bilo kojoj lokaciji u više od 220 zemalja svijeta”. U osvrtu na ulazak RH u eurozonu i Schengen Krznarić navodi da će to pozitivno djelovati na poslovanje jer se očekuje da će potaknuti strane investicije i rast gospodarstva.

”Unatoč povećanju broja e-commerce pošiljaka, i dalje je glavni generator potrebe za našom uslugom gospodarska aktivnost. Što je jače hrvatsko gospodarstvo, što više hrvatske tvrtke surađuju sa stranima, to će više posla biti za nas i za cijelu našu transportnu industriju. E-commerce je i dalje na oko 26% od ukupnog broja pošiljaka. Ostalo su B2B pošiljke, a njih generira klasična gospodarska aktivnost”, kaže dodajući da 74% njihovih pošiljaka iz Hrvatske jesu one za EU pa tu vidi najveći pomak, koji je perspektiva za daljnji rast i razvoj hrvatskog gospodarstva.

Foto: Rhea

Ova je branša zanimljiva i kao svojevrsni barometar za procjenu gospodarske snage regija. Naime, za Rheu su Zagreb, sjeverna Hrvatska i Istra noseći dio poslovanja, a generator potrebe za uslugama su većinom proizvodne tvrtke.

Pored toga, proteklih je pet godina, koliko zastupaju UPS u RH, obilježio rast e-commercea, koji ne posustaje. Nakon što je rast njihovih usluga u tom dijelu posebno došao do izražaja u pandemiji, Krznarić navodi kako su primijetili da s ponovnim otvaranjem klasičnih maloprodajnih dućana nakon, nije došlo do pada broja e-commerce pošiljaka. Vjerojatno su, kaže, oni koji su isprobali blagodati online kupnje nastavili naručivati robu preko interneta.

Izazovi za poslovanje

”Naravno, proteklo razdoblje donijelo je i velike izazove kao što su nedostatak radne snage, Brexit, zatvaranje određenih tržišta zbog ruske invazije na Ukrajinu a posebno nas je pogodio rast cijena energenata u zadnjih 12 mjeseci. Sve to utjecalo je i na naš poslovni rezultat u prošloj godini”, kaže Krznarić. Prošlogodišnji su im prihodi iznosili su blizu 67 milijuna kuna.

Kako će poslovanje na novoj lokaciji omogućiti kapacitete za širenje poslovanja, nakon toga u najavi su i nova zapošljavanja. Međutim, nedostatak radne snage ističe se kao velik problem, tim više što je Rhea praktički jedina tvrtka u branši koja zapošljava sve svoje vozače (drugi većinom ‘outsorsaju’), a upravo joj to omogućava kvalitetnu uslugu kroz veću kontrolu.

Komentirajte prvi

New Report

Close