Ina je početkom listopada raspisala otvoreni natječaj za dužobalni prijevoz naftnih derivata na kojem je gotovo 20 tvrtki, domaćih i stranih, iskazalo interes za podnošenje ponuda, doznajemo u toj naftnom kompaniji. Ukupan broj interesenata mogao bi biti i veći jer je natječaj otvoren do 20. studenoga.
Neslužbeno doznajemo da bi budući koncesionar morao imati dva broda, ne starija od deset godina. Natječaj je raspisan jer postojeći petogodišnji ugovor, potpisan s tvrtkom Dinamarin u vlasništvu Roberta Ježića, istječe u travnju 2014., što je u Ini ocijenjeno kao prilika za smanjivanje troškova. Dinamarin, koji gotovo sav prihod ostvaruje poslujući s Inom, lani je imao prihod od 72,5 milijuna kuna i gotovo 11 milijuna kuna dobiti.
U Ini nam je rečeno da kompanija želi osigurati “učinkovitu logistiku po konkurentnim cijenama, sukladno optimizaciji nabave koja se provodi od 2010. Ina je uspjela znatno smanjiti troškove”.
Uz sav taj interes brodara, moglo bi se dogoditi da taj posao preuzme sama Ina. “Nakon detaljne evaluacije pristiglih ponuda i pregovora s prijavljenim kompanijama očekujemo kako će odluka o novom partneru biti donesena u siječnju 2014. Razmatramo nekoliko opcija budućeg ugovora, ali i mogućnost kupnje vlastitih brodova”, potvrdili su nam u toj kompaniji.
Poslom prijevoza naftnih derivata Jadranom prvotno se bavio Jadranski pomorski servis (JPS), čiji je Ina bila suvlasnik do 2001., kad svoj udjel prodaje Riječaninu Anti Marasu, prijatelju tadašnjeg potpredsjednika vlade Slavka Linića. Marasov JPS bavio se tim lukrativnim poslom do 2009., kad na Ininu natječaju pobjeđuje Dinamarin Roberta Ježića, i to navodno također uz pomoć politike.
Ježić je tada bio prijatelj premijera Ive Sanadera, a tvrtku Dinamarin osnovao je neposredno prije raspisivanja natječaja. Osnivači Dinamarina bili su Dina-Petrokemija i švicarski Newcomarine AG, tvrtka u Ježićevu vlasništvu. Posao su dobili iako u vrijeme natječaja Dinamarin nije imao svoje tankere. Ista pravila vrijede i sada: bitno je da ponuditelj ima potpisan ugovor s nekim vlasnikom brodova.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.INA će opet neko vrijeme sama razvoziti derivate po Jadranu a onda će opet nekom moćniku dati tu djelatnost. Sada je vrijeme smjena kada su dosadašnji lopovi odradili ciklus i sada na tron treba zasjesti nova generacija lopova koja će voditi kolo. Do sada su krali Ivo, Josip i Jure a od sada će blagoslovom partije krasti Jovan, Stevan, Đorđe i Nemanja.
Uključite se u raspravu