Na početku pandemije koronavirusa naglo je porasla potražnja za dezinfekcijskim sredstvima što je uzrokovalo nestašicu tog proizvoda na tržištu. Posebno je to bilo izraženo u maloprodaji gdje je gotovo nemoguće bilo doći do dezinficijensa za osobnu potrebu. Bio je to veliki problem jer su dezinfekcijska sredstva postala ‘prva crta obrane’ od COVID-a 19. Na koji način je Meteor Grupa – Labud d.o.o. odgovorila na te izazove otkrila nam je u razgovoru izvršna direktorica tvrtke Laura Justinić Skoko.
Prije nego što je nastupila pandemija proizvodili ste dezinfekcijska sredstva za profesionalnu upotrebu, a kada je nastupila pandemija započeli ste i proizvodnju dezinfekcijskih sredstava za kućanstvo i osobnu upotrebu. Koliko se dobrim pokazao taj potez i kakva je bila potražnja?
Meteor grupa-Labud dezinfekcijska sredstva za profesionalnu upotrebu proizvodi već 15-ak godina, a naši su redoviti kupci bile bolnice i druge zdravstvene ustanove, prehrambena i druge industrije, škole, domovi umirovljenika. Potrošnja je međutim bila značajno manja od današnje, pa je tek manji dio naših kapaciteta bio angažiran na proizvodnji dezinfekcijskih proizvoda. Pandemija bolesti COVID-19 sve je promijenila, potražnja za dezinfekcijskim sredstvima je eksplodirala jer su uz fizičku distancu postala ključna u obrani od širenja koronavirusa. Odgovorili smo u najkraćem mogućem roku tako da smo praktički sve kapacitete i u pogonima Labuda u Zagrebu i u pogonu Meteora u Đakovu angažirali za proizvodnju upravo tih strateških proizvoda. Sada prosječno tjedno proizvodimo oko 200 tona dezinfekcijskih proizvoda. Kako su naši proizvodi LABpro namijenjeni profesionalnoj upotrebi prodaju se samo u veleprodaji, a svakodnevno smo dobivali i brojne upite građana koji su ih također željeli nabaviti. Zato smo razvili posebnu liniju koja je prilagođena za osobnu upotrebu i korištenje u kućanstvu i nudi jednako kvalitetu, učinkovitu i sigurnu zaštitu samo je nešto jednostavnija za korištenje. Odnedavno je dostupna u trgovinama i reakcije potrošača su očekivano pozitivne. Dezinficijensi su postali dio života i svima nam je sigurnost i na radnom mjestu i kod kuće još važnija, to je dio novog normalnog.
Što je sve bilo potrebno omogućiti za neometanu proizvodnju u uvjetima rada koje je donijela pandemija koronavirusa u Hrvatskoj?
Prije svega morali smo se pobrinuti za sigurnost naših radnika, osigurati im zaštitnu opremu i prilagoditi način rada tako da poštujemo upute epidemiologa uključujući fizičku distancu i pojačane dezinfekcije nakon svake smjene. U Đakovu ranije nismo proizvodili dezinficijense pa smo morali napraviti i prilagodbe u tamošnjem pogonu, a na obje lokacije uveli smo i rad u tri smjene. Nekoliko tjedana pritisak na našu prodaju je bio iznimno velik – imali smo liste čekanja jer nije bilo moguće zadovoljiti toliku potražnju, i robu smo isporučivali prema njima, ali su bolnice ipak bile prioritet. Radilo se u težim uvjetima s povišenim stresom, ali je razina angažiranosti i motiviranosti zaposlenika cijelo vrijeme bila iznimno visoka.
Koliko se važnom pokazala brza reakcija proizvodnje dezinficijensa za osobnu upotrebu?
Brzina je bila ključna za sve što smo napravili. Od ulaska koronavirusa u našu zemlju do danas pokazali smo najvišu mogućnu razinu i odgovornosti i sposobnosti da se brzo prilagodimo novim okolnostima te nastavimo jednako dobro funkcionirati i u najtežim uvjetima. Kupcima i potrošačima smo još jednom pokazali da razumijemo njihove potrebe i da na njih možemo odgovoriti i brzo i učinkovito čak i kriznim uvjetima. Brinuli smo o njima, o našim zaposlenicima, ali i o zajednici pomažući udrugama i preko njih građanima kojima je bila potrebna pomoć.
Je li bio potreban dodatan angažman zaposlenika, kako ste ih stimulirali?
Nemam što drugo reći nego da smo ponosni na naše zaposlenike. Naša proizvodnja nije stala, dapače dodatno je pojačana. Bilo je trenutaka kada smo svi bili i pomalo prestrašeni i zabrinuti, ali za nikoga nije bilo upitno hoće li s maksimumom odraditi svoj dio posla i više od toga. Naši su ljudi shvaćali koliko je to što proizvodimo važno za zemlju i sve nas u ovim okolnostima i to je davalo dodatnu motivaciju. Ljude u proizvodnji nagradili smo s 1000 kuna, a svima koji rade u našoj Grupi odmah na početku darovali smo poklon pakete proizvoda za dezinfekciju kako bi bili sigurni i kod kuće, i oni i njihove obitelji.
Labud je preko 70 godina vodeći hrvatski proizvođač deterdženta i sredstava za čišćenje. Koliko je, u vrijeme svojevrsne nestašice, strateški važnim bilo postaviti proizvodnju dezinficijensa upravo ovdje u Hrvatskoj?
Jedna od prednosti naše zemlje u ovoj situaciji je bila upravo i činjenica da smo imali vlastitu domaću proizvodnju dezinfekcijskih sredstava. Ova kriza ponovno je potvrdila da nam treba domaća industrija i proizvodnja, a nažalost mnoge nisu sačuvane. Labud je i sam bio u dugogodišnjim problemima, ali je na sreću dobio novog vlasnika Meteor Grupu koji nas je u kratkom roku stabilizirao i oporavio te omogućio da opet uspješno poslujemo. Zato smo danas u stanju odraditi sve ovo o čemu smo govorili.
S obzirom na to da su se dezinfekcijska sredstva pokazala važnima u ovom periodu, planirate li nastaviti proizvodnju dezinfekcijskih sredstava za kućanstvo i osobnu upotrebu u istom obimu ili imate neku drugi plan; npr. smanjivanje pa povećavanje prema potrebama situacije?
Pratit ćemo potrebe tržišta, ali očekujemo da će se dezinfekcijska sredstva nastaviti koristiti puno više nego prije pojave pandemije i nadalje. Uostalom, bitka protiv koronavirusa još nije dobivena i da bismo situaciju imali pod kontrolom mjere opreza i zaštite ostaju i dalje ključne. Pojačana je i potrošnja sredstava za čišćenje, a mi smo u svakom trenutku mogli i u tom segmentu odgovoriti na sve potrebe.
Sadržaj omogućuje Meteor Grupa – Labud d.o.o.