Udruga Lead.You, koja okuplja vodeće menadžerice i poduzetnice s ciljem poticanja veće vidljivosti i uključenosti žena na vodećim pozicijama u korporacijama, organizirala je prvi u nizu poslovnih doručaka sa CEO-om zamišljen za networking i razmjenu iskustava. Prvo ukupljanje menadžerica otvorila je Vilma Učeta Duzlevska, čelnica Triglav osiguranja koja se osvrnula na procese transformacije kompanije koje je vodila u proteklog godini, ali na izazove u svakodnevnom poslovanju osiguravateljnog društva koje je u prvoj polovini godine u Hrvatskoj naplatilo 49,1 milijuna eura premije i drži osmu tržišnu poziciju.
Na čelu ste Triglav osiguranja ljeta 2023. otkad ste uveli niz promjena. Koji su glavni izazovi s kojima ste se suočili u protekloj godini?
Uvažavajući našu dugu tradiciju na hrvatskom tržištu osiguranja i snagu brenda kojeg predstavljamo, odlučili smo dodatno povećati prisutnost u Hrvatskoj kroz promjenu strukture portfelja na način da smo zabilježili značajan rast u osiguranju motornih vozila, zdravstvenih i životnih osiguranja kroz rast novo policirane premije.
Kroz ovakve promjene znatno je povećan broj polica u ovim segmentima te nam daje odličnu mogućnost za daljnji ‘cross sale’ i u drugim segmentima jer smo prepoznati po svojem korektnom odnosu prema klijentima. Usluge za klijente smo dodatno ojačali kroz implementaciju online prijave šteta, a kroz koji dan će svim našim klijentima biti dostupna i digitalna platforma i.triglav koja će pojednostaviti i jako ubrzati našu komunikaciju s njima – omogućiti jednostavan i brz uvid u sve police koje imaju te omogućiti brzo i efikasno sklapanje novih polica.
Kao lideri se prije svega suočavamo s time da ponekad donosimo odluke koje okolina neće podržati, ali upravo zato i jesmo na ovim pozicijama – da donosimo teške, ali ispravne odluke. Odvažnost u suočavanju s izazovima ključna je osobina svakog lidera – ona nas osnažuje da prevladamo neizvjesnost, preuzmemo odgovornost i hrabro donosimo odluke koje vode prema naprijed.
U protekloj godini puno smo pažnje uložili u uspostavu procesa koji podupiru operativnu i organizacijsku izvrsnost, prilagodili i izmijenili gotovo četvrtinu našeg portfelja potrebama i željama naših klijenata i tržišta, osnažili kadrovsku strukturu i povećali angažiranost zaposlenika.
Triglav ima dugu i snažnu tradiciju na hrvatskom tržištu osiguranja koja traje više od 50 godina. Naš je tržišni udio već godinama stabilan i važna smo članica Grupe Triglav, vodeće osiguravateljsko-financijske grupacije u Adria regiji. Sretni smo što naši klijenti prepoznaju i kvalitetu usluge i naš iskren odnos prema njima.
Nakon uvođenja eura i prilagodbi novoj regulativi, koji će biti glavni izazovi poslovanja osiguravatelja u 2025.?
S obzirom na sve veća očekivanja klijenata za brzim i jednostavnim digitalnim uslugama, bit će nužno uložiti u automatizaciju, primjenu umjetne inteligencije i razvoj novih digitalnih proizvoda kako bi se osigurala konkurentska prednost. Istovremeno, rastući inflatorni pritisci zahtijevat će prilagodbu premija osiguranja, uz transparentnu komunikaciju razloga poskupljenja i očuvanje vrijednosti za klijente. Uz to, regulatorni i društveni pritisci na implementaciju ESG standarda dodatno će oblikovati poslovanje; osiguravatelji će morati ulagati u održivost, zelene projekte i transparentnost kako bi odgovorili na rastuća očekivanja tržišta za društveno odgovornim poslovanjem.
Zašto je i danas u 2024. još uvijek manje žena u financijskoj industriji od nekih drugih profesija?
Osobno sam prije svega pobornica rada i smatram da ljudi koji su konzistentni u svojoj predanosti tome da rade dobar posao trebaju voditi organizacije i sustave, neovisno o spolu.
Dobar lider posjeduje i odlučnost i stručnost i empatiju. Važno je stvarati uvjete u kojima se svi talenti mogu jednako razvijati i napredovati jer industrija najviše dobiva kada najbolji lideri vode put, bili oni muškarci ili žene. Barijere ne predstavljaju nužno granice – one su izazovi koje trebamo prevladati, a ne razlog da se ograničimo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu