U okviru svojih nastojanja da ostvari strategiju održivosti društvo Bosch odlučilo je među oko 23 000 svojih dobavljača u cijelom svijetu nagraditi one koji su predani održivosti. Ovogodišnja međunarodna Boscheva nagrada za dobavljače prvi put obuhvaća nagradu u toj kategoriji. Pri objavi dobitnika nagrade prof. Stefan Asenkerschbaumer, glavni financijski direktor i zamjenik predsjednika upravnog odbora društva Robert Bosch GmbH, izjavio je sljedeće: „S postojećim obujmom kupnje od 35 milijardi eura Boscheva odgovornost u svjetskom opskrbnom lancu ne staje pri izlasku iz tvornice. Zajedno sa svojim dobavljačima preuzimamo društvenu odgovornost, što također znači da težimo ostvarenju visoke razine održivosti.” Za društvo Bosch ta je nagrada također iskaz partnerstva i dugotrajne suradnje sa svojim dobavljačima i davateljima usluga. 46 tvrtki iz 16 država osvojilo je jednu od prestižnih Boschevih svjetskih nagrada za dobavljače za izvanredan rad u različitim kategorijama. Žiri je nagradio tvrtke Infineon, Salesforce i Steelcase za njihove programe za borbu protiv klimatskih promjena.
Održivi opskrbni lanci: naglasak na borbi protiv klimatskih promjena
Sa svojih 400 lokacija širom svijeta društvo Bosch od prvog je tromjesečja 2020. klimatski neutralno. U bliskoj suradnji sa svojom svjetskom mrežom dobavljača Bosch želi ići korak naprijed te nastoji ostvariti smanjenje emisija CO2 na početku i na kraju proizvodnog lanca od 15 posto u cjelokupnom lancu vrijednosti do 2030. godine. „Borba protiv klimatskih promjena zajednički je zadatak industrije, politike i društva”, izjavio je Asenkerschbaumer. „Djelovanje kojim se u obzir uzima zaštita okoliša zajedničko je društvu Bosch i njegovim dobavljačima.” Društvo će u budućnosti kao kriterij za dodjelu novih ugovora odrediti aspekte kao što su emisije CO2 ili ocjene emisije CO2. „Određene početne ideje želimo primjenjivati u praksi u većoj mjeri od 2022.”, izjavio je glavni financijski direktor.
Elektrifikacija i zeleni vodik: prilike za dobavljače
Bosch je prije svega usredotočen na tehnologiju elektrifikacije i vodika, na primjer, u pogledu mobilnosti i grijanja, kako bi preokret na području tehnologije i okoliša pretvorio u nove poslovne prilike. „Globalni napori u borbi protiv klimatskih promjena dovode do veće elektrifikacije i raširenije uporabe zelenog vodika”, izjavio je Asenkerschbaumer. Kad je riječ o povezanim poslovnim prilikama, u dobavljačima vidi važne partnere za društvo Bosch: „Naši dobavljači i davatelji usluga imaju ključnu ulogu u mnogim tehnološkim inovacijama koje naposljetku dovode do povećanja kvalitete života i očuvanja prirodnih resursa.”
Pouzdanost: smetnje utječu i na opskrbne lance
Društvo Bosch sklapanjem partnerstva s regionalnim i lokalnim dobavljačima osigurava visoku razinu pouzdanosti i dostupnosti u proizvodnom lancu. Prema Asenkerschbaumeru, ta se strategija ponovno pokazala neprocjenjivom u krizama kao što su pandemija koronavirusa i postojeće prepreke na tržištu. Unatoč tome tvrtke i njihovi dobavljači u cijelom svijetu trebaju se unaprijed pripremiti za promjene u slučaju trajnih smetnji u opskrbnom lancu. „U Boschu smo dobro pripremljeni za takve slučajeve. U osnovi se vodimo decentraliziranim pristupom lokalne proizvodnje u državama svojih kupaca i oslanjanjem na mrežu proizvodnje standardiziranu u cijelom svijetu.” Zbog izazovne poslovne godine glavni financijski direktor očekuje da će obujam kupnje u 2021. biti tek nešto veći od razine iz prošle godine.
Održivost: dobitnici nagrada u novoj kategoriji
U ovoj novoj kategoriji Bosch nagrađuje nastojanja svojih dobavljača u promicanju održivosti. Za odabir dobitnika nagrade primjenjuju se strogi kriteriji. „Za početak smo se usredotočili na programe borbe protiv klimatskih promjena”, izjavila je dr. Arne Flemming, voditeljica odjela za upravljanje opskrbnim lancem u društvu Bosch. „Kako bi ušli u uži izbor, dobavljači trebali su pokazati odličan ukupan učinak, kao i ostvariti ocjenu A ili B prema prestižnoj ljestvici organizacije Carbon Disclosure Project.” Nakon toga, žiri sastavljen od stručnjaka u području nabave i održivosti proveo je procjenu kriterija kao što su transparentnost ugljičnih emisija tvrtke, ciljevi za smanjenje utjecaja na klimu do 2030. i doprinos Boschevim ciljevima za smanjenje emisija CO2.
Ove su godine proizvođač poluvodič Infineon, softverska tvrtka Salesforce i proizvođač uredskog namještaja Steelcase dobitnici prve Boscheve nagrade za održivost u povijesti. Infineon se kvalificirao zbog mnogih godina dobrovoljnih aktivnosti za smanjenje CO2 u proizvodnji, kao i sveobuhvatnih strategija na razini tvrtke s ambicioznim ciljevima za održivost. Salesforce je oduševio planom za isključivu uporabu obnovljive energije čija primjena počinje 2022., kao i ciljevima za smanjenje emisija CO2 koje je postavio svojoj bazi dobavljača. Među ostalim, Steelcase je osvojio žiri integriranim pristupom smanjenju emisija CO2 – od odabira održivih materijala do njihovog recikliranja.
- Boschevasvjetska nagrada za dobavljače: odavanje priznanja najboljim dobavljačima
U cijelom svijetu oko 37 000 zaposlenika društva Bosch radi u kupovini i logistici te svakodnevno opskrbljuje oko 240 proizvodnih postrojenja dijelovima i sirovinama. Dobavljač tehnologije i usluga u okviru Boscheve svjetske nagrade za dobavljače redovito odaje priznanje svojim najboljim dobavljačima u cijelom svijetu. Dobitnicima nagrada odaje se priznanje za izvanredan rad u proizvodnji i nabavi sirovina, proizvoda i usluga. Žiri sudaca ocjenjuje finaliste u kategorijama Kupovina neizravnih materijala i usluga, Sirovine i komponente i Kupovina izravnih materijala (po poslovnom sektoru) te u posebnoj kategoriji Održivost. Od 1987. Bosch svake dvije godine dodjeljuje nagrade kojima nagrađuje izvrsnost dobavljača i koje su u industriji veoma cijenjene. Ove godine neće biti zajedničke dodjele nagrada zbog pandemije.