Ulaskom FlixBusa 2016. godine na tada još prilično zatvoreno hrvatsko tržište, pokrenute su važne promjene u autobusnoj industriji. Značajniju ulogu zauzeli su sigurnost, kvaliteta, jednostavnost i dostupnost. Naš poslovni model baziran na suradnji s domaćim prijevoznicima potaknuo je investicije, uvođenje novih tehnologija te zapošljavanje domaće radne snage. Kako bi opstali, i ostali prijevoznici morali su poraditi na kvaliteti svojih usluga, što se direktno odrazilo na dobrobit putnika, ali i na pozitivan gospodarski razvoj.
Razvoj FlixBusa u skladu je s visokom potražnjom u međunarodnom prijevozu putnika, no kada je u pitanju prijevoz putnika na hrvatskom teritoriju te potencijalu istog, on je uvelike neiskorišten zbog nepovoljne zakonske regulative. Tromost sustava koji je dobio zadaću uskladiti Zakon o prijevozu u cestovnom prometu s postavkama liberaliziranog tržišta dodatno je došla do izražaja početkom pandemije otkrivajući upravo tu nefleksibilnost i zatvorenost hrvatskog tržišta.
Umjesto u smjeru rasta i razvoja ključnog za opstanak autobusne industrije, mnogi autobusni prijevoznici našli su se na nišanu nelikvidnosti i upitno profitabilnom povratku na tržište. Istovremeno, prijevoznicima koji imaju znanja i mogućnosti odgovoriti na izazove pandemije, zbog brojnih ograničenja se ne omogućuje uključivanje u slobodnu tržišnu utakmicu.
U sklopu Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, postoji Pravilnik prema kojem se provodi postupak usklađivanja voznih redova, koji provodi HGK, a koji omogućuje prijevoznicima da najmanje jednom godišnje apliciraju za vožnju prema određenim destinacijama unutar Hrvatske. Isto se nije provelo još od 2016. godine, što znači da se prijevoznicima koji su zadnjim usklađivanjem dobili pristup određenim domaćim linijama izravno pogoduje, dok je FlixBusu ili bilo kojem drugom autobusnom prijevozniku pristup tim linijama već četiri godine onemogućen. Posljedice takvog neuređenog tržišta, te daljnjeg slabljenja konkurentnosti hrvatskih autobusnih prijevoznika na domaćoj i europskoj sceni tek će se vidjeti, stoga je nužno provesti korake koje kao članica EU imamo obvezu učiniti, jer je u pitanju daljnji opstanak autobusne industrije.