Jennie Galbraith, voditeljica programa održivosti u BAT-u u razgovoru za Poslovni dnevnik govori o održivosti, izazovima koje donosi te otkriva što ta korporacija radi kako bi bila primjer drugim kompanijama. Komentirala je i važnosti održivog poslovanja, strategiju i ciljeve koje su si zadali i što su do sada postigli.
Koja su osnovna načela BAT-ovog programa održivosti i koji su glavni izazovi pred vama?
U fokusu svega što radimo je održivost, i zato naša strategija održivosti (ESG strategija) ima precizno određene prioritete. Prvi je izvrsnost u upravljanju okolišem, uključujući korištenje rješenja za ublažavanje klimatskih promjena i usvajanje načela kružnog gospodarstva.
Drugi je ostvarivanje pozitivnog društvenog utjecaja, uključujući poštivanje ljudskih prava, poboljšanje egzistencije naših uzgajivača duhana i stvaranje sigurne, raznolike i uključive kulture na radnom mjestu.
I treći se odnosi na osiguravanje robusnog korporativnog upravljanja, uključujući osiguranje da naši etički standardi nikada nisu ugroženi zbog poslovnih rezultata, kao i da odgovorno komuniciramo o svojim proizvodima isključivo odraslim potrošačima.
Što kao globalna kompanija radite na ovom polju kako biste drugim kompanijama pokazali da je moguće poslovati na održiv način?
Vrlo ozbiljno shvaćamo svoju ulogu u transformaciji. Svojim odgovornim liderstvom želimo i drugima pokazati najbolji put, a dokaz tomu je i naša korporativna strategija ‘A Better Tomorrow’. BAT je pokrenuo svoj put održivosti prije više od 20 godina, i to na iskren, transparentan i odgovoran način. Postavljamo jasne ciljeve i redovno izvještavamo o napretku. Zadovoljni smo što se naši napori u ESG-u kontinuirano prepoznaju, kako kroz uključivanje naše kompanije u prestižne Dow Jones indekse održivosti, i to već 19 godina zaredom, tako i rangiranjem na CDP klimatskoj ‘A-listi’, ili u novije vrijeme uključivanjem na ljestvicu europskih klimatskih lidera Financial Timesa.
Koji su ključni ciljevi koje ste postavili i koliko ste sigurni u postizanje navedenih ciljeva?
U BAT-u vjerujemo da obećanja moraju biti poduprijeti jasnim i mjerljivim ciljevima i aktivnostima. Mi smo 2020. najavili proširenje ESG ciljeva kao dio svoje nove strategije za postizanje boljeg sutra (A Better Tomorrow). Naša je ambicija postati ugljično neutralni do 2030. te do 2025. godine osigurati da je sva plastična ambalaža spremna za višekratnu uporabu, recikliranje ili kompostiranje.
Rezultati koje ostvarujemo pokazuju da smo postigli značajan napredak. Postigli smo 37,4 posto smanjenja izravnih emisija ugljika iz naših operacija u odnosu na početno stanje iz 2017. Povećali smo udio obnovljive energije na 26 posto, što je 10 posto više u odnosu na prošlu godinu. Smanjili smo korištenje vode za 22,5 posto u odnosu na početno stanje iz 2017. Realizirali smo više od 38.000 treninga o ljudskim pravima, s više od 390.000 posjeta poljoprivrednicima i radnicima u našem lancu opskrbe duhanom.
Sigurni u svoj pristup, 2021. smo dodali dodatne nove hrabre ciljeve. Riječ je o težnji prema 100-postotnoj obnovljivoj električnoj energiji na radnim mjestima do 2030. godine, zatim certificiranju 100 posto operativnih lokacija od strane Alliance for Water Stewardship (AWS) do 2025. godine te osiguravanju da 100 posto operativnih lokacija ne proizvodi otpad već do 2025.
Prema vašem iskustvu, u kojoj je mjeri održivost uistinu fokus kompanija danas? Vidite li još uvijek potencijal za poboljšanje u razvoju korporativnih strategija održivosti?
Aktivni pristup održivosti ne predstavlja novost. Ipak, s obzirom na to da naš planet prolazi kroz klimatsku krizu i da se negativan utjecaj pandemije Covid-19 osjeća diljem svijeta, sada je vrijeme da kompanije naprave dodatan iskorak. Upravo zbog toga imamo već niz kompanija koje su najavile da će postati ugljično neutralne.
A kako bi napravili stvaran iskorak u ubrzanju napretka, kompanije moraju gledati dalje od operacija koje direktno kontroliraju – jer se upravo u tom dijelu kriju najveći potencijali. Primjerice, u BAT-u emisije u lancu opskrbe predstavljaju oko 90 posto ukupnog ugljičnog otiska našeg poslovanja. Stoga smo 2021. definirali mnogo ambiciozniji cilj – osigurati ugljičnu neutralnost u čitavom lancu vrijednosti do 2050.
Kako bi kompanija učinkovito uskladila ambicije u pogledu održivosti s korporativnom strategijom, mora povezati svoje proizvode i usluge s tim ambicijama te u sve uključiti i svoje potrošače. Na primjer, istovremeno s isključavanjem jednokratne plastike iz svojih pakiranja, pokrećemo projekte za povrat naših elektroničkih uređaja. Tako demonstriramo na koji način gradimo portfelj globalnih brendova sa svrhom za budućnost kao dio naše vizije za bolje sutra (A Better Tomorrow).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu