Baristi su danas ‘vruća roba’, 
a ključ napretka 
je edukacija

Autor: Marta Duić , 29. rujan 2019. u 22:01
U konkurenciji 10 finalista pobjednio je Skender Fetahii, Foto: 
SANJIN STRUKIĆ/PIXSELL

Kompanija Franck nagradila 
je najbolje u regionalnom natjecanju u kojem
je sudjelovalo pedesetak barista.

Povodom međunarodnog dana kave Franck je u četvrtak u Zagrebu održao finale regionalnog barističkog natjecanja te dodijelio priznanja Franck Barista Club ugostiteljskim objektima diljem Hrvaske. U kvalifikacijama je sudjelovalo 50-ak najboljih barista iz 10.000 ugostiteljskih objekata s kojima Franck surađuje u regiji.

U konkurenciji 10 finalista koji su predstavili svoje vještine i kreativnost u pripremi espressa i ostalih napitaka od kave, pobjednik je Skender Fetahi, drugoplasirani je Ivan Siničić, dok je Kristijan Orešković osvojio treće mjesto. Stručni žiri se u ocjenjivanju natjecatelja vodi pravilima Specialty Coffee Association (SCA), krovne međunarodne stručne organizacije koja okuplja sve sudionike u industriji kave.

“U našem je poslu ključno pratiti trendove i znati što ljudi vole, te predvidjeti što bi im se još moglo svidjeti. Najčešće kad dobijem neku ideju za realizaciju tražim pomoć mentora Franckovih barista”, pojasnio je Kristijan Orešković, barist koji je i prošle godine briljirao na ovom natjecanju osvojivši drugo mjesto.

'Edukacija je ključna'

Ivan Siničić, barist vlasnik je kafića u Pirovcu. “Već pet godina sam u tom poslu i edukacija je ključna, a priznanja poput ovog samo su mi dodatna motivacija. Kad te struka ocijeni tako visoko to utječe na poslovanje mjesta na kojem radiš”, kaže Siničić.

Inače, Franck je prvi u Hrvatskoj pokrenuo barističko natjecanje s ciljem populariziranja ovoga zvanja, daljnje edukacije stručnih kadrova i podizanja razine kvalitete napitaka od kave koji se poslužuju u ugostiteljskim objektima. Natjecanje je preraslo u regionalno te su ovogodišnje kvalifikacije održane u BIH, Sloveniji i Hrvatskoj.

 

10tisuća

ugostiteljskih objekata u regiji sudjelovalo je u izboru za najbolje bariste

“Veseli nas da gosti sve više prepoznaju važnost i ulogu kvalitetnog barista koji će im pripremiti odličan espresso, a ovo zvanje postaje sve zanimljivije i atraktivnije pa raste i interes. Danas je jako teško istaknuti se bez kvalitetnog barista. Gosti su skloniji ići u kafić gdje znaju da radi dobar barista koji će im napraviti izvrsnu kavu i to je kompetitivna prednost za svakog ugostitelja. To smo davno prepoznali i naša baristička akademija danas nudi različite vrste i razine edukativnih programa koji se prilagođavaju prethodnom znanju i vještinama osoblja te specifičnim potrebama ugostiteljskih objekata”, objašnjava Viktor Miljković, direktor prodaje za HoReCa-u u Francku.

Prošle je godine kroz Franck barističku akademiju prošlo 3800 ljudi, a ove godine taj broj raste na oko 4000. Tržište se jako brzo mijenja, populariziraju se različiti načini pripreme kave poput cold-brew ili nitro kave tako da program barističke akademije stalno razvijaju i prilagođavaju. Danas imaju različite programe i module edukacija – specifično za ljude koji su primarno baristi u cafe barovima ili pak za one koji rade u hotelima .

Uhodan sustav

“Raste raznovrsnost i razina edukacije za različite vrste potreba ugostiteljskih objekata – danas je to mnogo kompleksnije i mi smo se ekipirali i spremno odgovaramo na te izazove”, ističe Miljković. U regiji dnevno konzumira milijun Franck toplih napitaka u HoReCa kanalu, a na godišnjoj razini u HoReCa i Retail kanalima brojka se penje do 1,63 milijardi. Franck samo u Hrvatskoj pokriva oko 7500 šankova što je oko 40 posto tržišta kave u zrnu.

“To zahtjeva uhodan i učinkovit sustav – nudimo kompletna rješenja za HoReCa partnere, pouzdanu 24/7 servisnu podršku i logistiku, vrhunsku kvalitetu proizvoda i naravno, edukaciju osoblja. A sve ovo je samo dobar temelj jer bez kvalitetnog kadra, sve pada u vodu. Naime, tu u biti i počinje prava tržišna utakmica jer ako nemamo kvalitetnog baristu koji zna pripremiti napitak i održavati aparat, nismo ništa napravili”, kaže Miljković.

Prije 15-ak godina uspostavili su sustav edukacije ugostiteljskog osoblja koji su kroz godine usavršili. Osim toga, rade i na edukaciji potrošača koji danas traže više i prepoznaju kvalitetu te su je spremni platiti. Kako kaže Miljković, to potvrđuje i podatak da je ponuda premium espressa poput Stretto, Superiore i 125 Years Edition nadmašila mainstream brendove. “Naravno, prostora za napredak ima i na tome stalno radimo, a i cijelo tržište se pokrenulo u tome smjeru. Jedan od izazova svakako je i odlazak kvalificirane radne snage, no vidimo porast interesa, posebice mladih, za ovo zvanje”, tvrdi Miljković.

Nagrađivanje partnerskih lokala

Prvi put dodijelili su i priznanje Franck Barista Club. Riječ je o sustavu ocjenjivanja i nagrađivanja najboljih partnerskih ugostiteljskih objekata za kvalitetu napitaka koje pripremaju i poslužuju svojim gostima. Tijekom posljednjih nekoliko mjeseci ukupno 31 nominirani lokal ocjenjivan je metodom tajnih gostiju vodeći se kriterijima poput kvalitete i prezentacije espressa i ostalih napitaka od kave i čaja, održavanja opreme, posluživanja gostiju… Priznanje koje gostima jamči vrhunski pripremljenu kavu dodijeljeno je za 17 najboljih iz deset hrvatskih gradova, a ovo priznanje također planiraju proširiti i na regiju.

“Vjerujemo da je i ovo jedan od načina kako dodatno doprinijeti razvoju barističke scene kod nas, podizanju razine kvalitete napitaka u ugostiteljskim objektima i u konačnici, daljnjem razvoju kulture kave˝, zaključuje Miljković.

Komentirajte prvi

New Report

Close