U svijetu digitalizacije banke svoje poslovanje iz poslovnica i bankomata sve više sele na digitalne kanale i mobilne aplikacije koje klijentima daju veću slobodu upravljanja financijama ne ograničavajući ih prostorom i vremenom. S druge strane, klijenti koji svakodnevno koriste društvene mreže, kupuju online i sve to putem svojih pametnih telefona, od banaka očekuju istu razinu usluge, brze i jednostavne, interaktivne i prilagođene korisnicima te modernog i zabavnog dizajna. Napredak u digitalizaciji poslovanja visoko je na listi prioriteta svih banaka u Hrvatskoj pa tako i Hrvatske poštanske banke koja je kontinuirano usmjerena na uvođenje inovacija kao i na unaprjeđenje postojećih digitalnih kapaciteta.
Digitalne inovacije HPB-a
HPB je razvila digitalne aplikacije prilagođene svim dobnim skupinama koje omogućuju sigurno, brzo i jednostavno pristupanje i upravljanje osobnim financijama, bez čekanja u poslovnicama i uz znatno povoljnije naknade. Dobro korisničko iskustvo i zadovoljstvo klijenata na prvom su mjestu najveće banke u domaćem vlasništvu koju od konkurencije na hrvatskom tržištu izdvaja inovativnost i jedinstvenost u razvoju digitalnih rješenja. Tako se HPB može pohvaliti da je prva banka u Hrvatskoj koja je u svoje mobilno bankarstvo uvela autentifikaciju otiskom prsta, klijentima omogućila online otvaranje računa SuperSmart HPB, zatim eGotovinu – podizanje novca na bankomatu bez kartice, eRačun te slikaj i plati opciju.
Najnaprednije mobilno bankarstvo u Hrvatskoj
Mobilno bankarstvo HPB-a proglašeno je najnaprednijim mobilnim bankarstvom u Hrvatskoj te je banka od struke dobila dvije priznate nagrade – SOMO TECH za najbolju aplikaciju godine i MIXX nagradu u kategoriji Best tech & innovation. Aplikacija za mobilno bankarstvo mHPB klijentima pruža maksimalnu mobilnost i slobodu u obavljanju financijskog poslovanja i mogu joj pristupiti kada i gdje im to odgovara. Namijenjena je korisnicima Apple (iOS), Android te Huawei uređaja, a osim aplikacije za mobilno bankarstvo klijenti putem mHPB-a imaju mogućnost korištenja mToken usluge koja zamjenjuje fizički uređaj (token) za pristup internetskom bankarstvu te kod autorizacije plaćanja putem interneta. mToken usluga HPB-a također služi kao autorizacijsko sredstvo za pristup usluzi eGrađani što se pokazalo kao vrlo korisna funkcionalnost digitalizacije u okolnostima u kojima danas živimo.
Financijske i nefinancijske usluge na mobitelu
Uz mHPB klijenti također imaju pristup informacijama poput lokacija poslovnica i bankomata, tečajne liste, obavijesti o autorizacijama i promjenama stanja računa kao i obavljanje željenih financijskih transakcija: plaćanje računa, prijenos sredstava, podizanje i slanje gotovine bez kartice, kupoprodaju valuta, ugovaranje trajnih naloga, ugovaranje eRačuna, kupovine ENC i GSM bonova te kupovinu, izdavanje i provjeru stanja udjela u investicijskim fondovima HPB Investa. Osim navedenih funkcionalnosti korisnici mogu i ugovoriti sastanak u jednoj od poslovnica ili pristupiti ePoslovnici te putem video ili audio poziva ili chat porukom kontaktirati agenta Banke.
Poslovnica koja dolazi k vama
ePoslovnica je modul integriran u HPB mobilno i internetsko bankarstvo za fizičke osobe, a korisniku omogućuje ugovaranje dodatnih proizvoda i usluga, komunikaciju s djelatnicima Banke te pohranu dokumenata. ePoslovnica je korak u budućnost bankarstva te je po svojim funkcionalnostima pionir na tržištu, a iz Banke kažu da je ideja vodilja bila korisnicima još više približiti poslovanje s Bankom u svakom trenutku. Putem ePoslovnice moguće je online otvoriti SuperSmart račun, videopozivom, bez odlaska u poslovnicu. SuperSmart također je jedna od digitalnih inovacija banke čijim otvaranjem klijent dobiva tekući i/ili žiro račun uz pripadajuću debitnu karticu te uslugu mobilnog bankarstva bez naknade za korištenje.
U sklopu mobilnog bankarstva za fizičke osobe razvijena je inovativna funkcionalnost eGotovina koja korisnicima omogućuje da podignu gotovinu na bankomatu bez kartice. Za to je dovoljno da na mHPB aplikaciji kreiraju jednokratan kod uz pomoć kojeg podižu gotovinu na bankomatu. Također, dodatna mogućnost eGotovine je slanje novca drugoj osobi, a funkcionira na isti način odnosno, kreiranjem koda kojeg primatelj koristi na bankomatu u svrhu podizanja gotovine.
Planovi za budućnost
Sve to dio je digitalizacije bankarstva Hrvatske poštanske banke koja kontinuirano dokazuje kako je ponuda brze, jednostavne i digitalne usluge smjer koji je odabrala u poslovanju. Plan za budućnost je razvijanje aplikacija koje će korisnicima u skladu s tehnološkim standardima nuditi najnovija rješenja, biti atraktivno dizajnirane i intuitivne za korištenje, funkcionalno pokrivati širok spektar financijskog poslovanja, a s vremenom biti integrirane i u ostale aspekte života korisnika. Vizija digitalne transformacije HPB-a je ponuditi jedinstveni pristup na svim kanalima interakcije te odgovoriti na sve potrebe klijenta vezane uz financijsko poslovanje u punom opsegu kroz sadašnje i buduće kanale komunikacije digitalnog doba.