Avenue Mall najbolji je primjer odlične strategije

Autor: Poslovni.hr , 12. travanj 2016. u 09:33
Foto: Davor Višnjić / Pixsell

Do kraja godine GTC planira početi s još jednim projektom, i to u Beogradu, a radi se o izgradnji Ada Malla koji će imati preko 32.000 kvadratna metra i 1.000 parkirnih mjesta te će biti projektiran i izgrađen u skladu s najvišim međunarodnim standardima.

2015. bila je puna izazova za GTC grupaciju koja je dobila mogućnost za preustroj i ponovno investiranje na tržište središnje i jugoistočne Europe. Kroz provedbu nove i vrlo fokusirane strategije CEO-a Thomasa Kurzmana, grupacija je u 2015. godini ostvarila 56 milijuna eura (prije poreza) i tvrtku vratila na toliko iščekivani put rasta.

Posljednjih šest mjeseci GTC je bio vrlo aktivan u uredskom sektoru te je stekao 31.300 kvadratnih metara u Duna Toweru u Budimpešti te 14.500 kvadratnih metara u Pixel poslovnoj zgradi u Poznanu, Poljska. Tijekom tog razdoblja također je završena i prva faza Fortyone Uredskog kompleksa u Beogradu koji obuhvaća 7.500 četvornih metara i sada je u drugoj fazi čiji završetak očekuju tijekom ljeta 2016. GTC je akođer aktivan i u maloprodajnom sektoru i to izgradnjom 63.400 kvadratnih metara u Varšavi, u Galeriji Polnocna čije se otvorenje očekuje krajem proljeća 2017. godine.

Do kraja godine GTC planira početi s još jednim projektom, i to u Beogradu, a radi se o izgradnji Ada Malla koji će imati preko 32.000 kvadratna metra i 1.000 parkirnih mjesta te će biti projektiran i izgrađen u skladu s najvišim međunarodnim standardima. GTC je nedavno angažirano i dvije specijalizirane te međunarodno priznate dizajnerske tvrtke koje će raditi na razvoju i projektiranju centra. Centar će se nalaziti u Čukarici, točno nasuprot Ade Ciganlije, a evidentan nedostatak kvalitetnih maloprodajnih prostora u tom dijelu Beograda već je izazvao veliki interes kod trgovaca: kako onih koji su već prisutni tako i onih koji tek žele ući na ovo tržište.

O dobrim rezultatima GTC grupacije, porazgovarali smo s Arnom Willemsom, CEO GTC Croatia, koji nam je otkrio koje čimbenike smatra presudnima za poboljšanje iznimnih poslovnih rezultata koji su se u 2015. godini nanizali.

– Rekao bih da postoje dva glavna razloga, a najvažniji je taj da je GTC u jednom trenutku postavio vrlo jasnu i fokusiranu strategiju koja se sastojala od paralelnog ulaganja u urede i prodajne prostore koji su (izuzev Poljske) bili fokusirani na glavne gradove. I ne samo da se planira razvoj novih nekretnina već i akvizicija gotovih, već profitabilnih projekata. Drugi razlog uspjeha je taj što smo uspjeli identificirati projekte i aktivnosti koje ne čine suštinu našega poslovanja te smo ih se uspijeli riješiti. Drugim riječima, to znači da smo sve svoje resurse usredotočili na vođenje bitnih i dobrih projekata s ciljem poboljšanja učinkovitosti i profitabilnosti.

AVENUE MALL KAO NAJBOLJI PRIMJER ODLIČNE STRATEGIJE I PROVOĐENJA MJERA REORGANIZACIJE

Govoreći o uspješnim projektima i primjerima 'dobre prakse', Arn je vrlo jasan i po pitanju uspjeha Avenue Malla.

– Avenue Mall oduvijek je bio, i nastavlja biti, jedan od GTC-ovih najuspješnijih projekata. Naravno, tijekom godina, tržište se značajno promijenilo pa je tako od otvorenja 2007. godine pa sve do danas, gledajući u kontekstu novootvorenih trgovačkih prostora za najam, otvoreno više od deset ekvivalenata Avenue Malla. Taj konkretan problem u kombinaciji s činjenicom da je Hrvatska u recesiji posljednjih šest godina – rezultirali su ozbiljnom strategijom i promjenom poslovnog plana. Srećom, na vrijeme smo uvidjeli što se događa i proveli mjere kako bi se smanjio tako osjetan utjecaj promjena na tržištu.

Govoreći o specifičnim koracima koji su Avenue Mall doveli do takvog napretka, Arn ističe kako je važno prepoznati i razumjeti činjenicu da je za sve velike korake potrebno vremena.

– Veliki dio promjena bio je usmjeren na ponudu trgovina, odnosno brendova. To je samo po sebi vrlo zahtjevan proces u kojem trebaju biti zadovoljeni i usklađeni brojni interesi. Budući da smo taj proces započeli prije nekoliko godina, od tada je potpisan novi zakup s glavnim trgovacima uključujući H & M, Müller, Oysho, Sport Vision, CCC, Ralph Lauren, Camel Active te brojne druge. A tu su i brojne promjene koje nam tek dolaze pa će tako tijekom sljedećih nekoliko mjeseci biti otvaranje još dva velika i važna brenda – Mohito i Sinsay.

FOOD PALACE – PROJEKT NA KOJI SU POSJETITELJI NAJBOLJE REAGIRALI

Međutim, osim velikh promjena koje su se dogodile s ponudom brendova unutar samog Avenue Malla, tu je i otvaranje velikog food courta koji je oduševio brojne posjetitelje i pokazao se kao jedna od najboljih odluka.

– Istraživanje je pokazalo potrebu naših posjetitelja da u sklopu centra imaju kvalitetnu ponudu hrane, pa smo u suradnji s odličnom ekipom iz dizajn studija Bruketa & Žinić razvili naš Food Palace koji pruža ugodno iskustvo zahvaljujući ambijentu, lijepo uređenom prostoru, ali i originalnoj te ukusnoj ponudi hrane. Mi, kao i naši posjetitelji, zadovoljni smo jelovnikom koji nije pripreman, niti serviran u onom tipičnom i pomalo hladnom restoranskom stilu otvorenog tipa. U ponudi imamo naš Foodie s ukusnim i brojnim menijima, MEX koji nudi razne tortilje, azijski meni koji se može kušati u WokME, a tu su i KFC te McDonald's koji zasigurno pridonose atraktivnosti samog food courta. Ono čemu se posebno veselimo je otvaranje još novih restorana koji će se pridružiti ovoj postojećoj uzbudljivoj ponudi.

Čitav spektar promjena i dobrih poslovnih odluka tako je utjecao na pozitivne rezultate kojima se grupacija, no posebno Avenue Mall mogu pohvaliti.

– Vjerujem kako nije tajna da vlasnike trgovačkih centara zanimaju dvije stvari. Prva je broj ljudi koji posjećuje centar, a druga je iznos potrošen od strane posjetitelja koji dolaze u centar. Ta dva elementa imaju izravan utjecaj na naše zakupce čije zadovoljstvo i profit potom utječu i na naš rast. 2015. godine Avenue Mall posjetilo je više od 5 milijuna posjetitelja, što je povećanje od 8% u odnosu na prethodnu godinu. 2016. godina također pokazuje odlične rezultate te već sada bilježimo rast prometa trgovina za više od 10% i vjerujemo kako će se taj trend nastaviti – zaključio je Arn za kraj.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Avenue Mall se ne bi trebao više zvati shopping mallom, nego food mall jer jedino što jstoji je da dućani propadaju, a jača ovaj ugostiteljski dio.

New Report

Close