Punih dvadeset i pet godina Algebra je usmjerena na jačanje i razvoj vještina potrebnih za snalaženje u sve izazovnijoj i konkurentnijoj areni poslova i karijera, a u tome ključnu ulogu igraju njihovi predavači – stručnjaci s bogatim iskustvom rada u realnom sektoru. “Za uspjeh preko noći trebalo nam je 20 godina – tako kaže stara izreka osnivača Walmarta, a evo i u našem se slučaju pokazala donekle istinitom – od prvih tečajeva u sada već kultnoj ‘bakinoj sobi’ do današnjeg kampusa koji se prostire na 12.500 m2 prošlo je ravno 25 godina, a u četvrt stoljeća našeg postojanja neprestano smo širili djelokrug poslovanja, iako smo se uvijek držali sfere digitalnog obrazovanja”, govori doc. dr. sc. Mislav Balković, dekan Algebre i dodaje: “U Algebri svake godine bilježimo rast broja domaćih, ali i stranih studenata. Na te smo rezultate posebno ponosni kad uzmemo u obzir da je maturanata svake godine sve manje te da demografska slika u Hrvatskoj nije sjajna.”
Algebrini predavači okupili su se i ove godine na još jednoj, nikad brojnijoj, tradicionalnoj Trainer Talks konferenciji na kojoj su krovne teme bile umjetna inteligencija (AI) i inovativni pristupi obrazovnim metodama. Pojavom generativnih AI alata poput chat GPT-a dogodila se revolucija u načinu na koji promišljamo i obavljamo svakodnevne aktivnosti, a mnogi su u brzom razvoju umjetne inteligencije vidjeli i potencijalnu prijetnju, dok nemali broj obrazovnog i nastavnog osoblja zazire od njene upotrebe u nastavi. Umjetna inteligencija za Algebrine profesore i predavače nije bauk. Studente se ohrabruje da koriste generativne AI alate na način koji poboljšava kvalitetu njihovog učenja i svakodnevnog rada na projektima. Vedran Dakić, Voditelj katedre za operacijske sustave kaže da studentima ne brane korištenje AI alata u nastavi, čak ni na ispitima jer je poznavanje materije ono što je ključno: “Sve naše studente potičemo da u svom radu koriste nove tehnologije pa tako i generativne AI alate kao što su ChatGPT ili Bard kojeg je Google nedavno optimizirao i za hrvatski jezik. To se ne odnosi samo na studentske radove, već i na ispite, na kojima studenti po principu vlastite odgovornosti mogu slobodno koristiti AI alate. Na svakome od njih je da provjeri činjenice do kojih je došao koristeći umjetnu inteligenciju i druge pomoćne alate, a naše iskustvo je takvo da se ni uz pomoć njih bez poznavanja materije ne može proći “nekažnjeno”.
Povezivanje teorije i prakse
Algebra svoje stručnjake pronalazi u nekim od najboljih domaćih i inozemnih kompanija kao što su Infobip, IN2, Ericsson Nikola Tesla, Atlantic Grupa, JGL, Q agency, FOREO, HT, Combis, Repsly i brojne druge. Jedan od njih je i Darko Radišić, dugogodišnji član Uprave najvećeg hrvatskog konditora Kraša i vlasnik tvrtke DRIMAL d.o.o. koji je na Visokom učilištu Algebra nositelj kolegija Međunarodni marketing: “Algebra me privukla kao mjesto koje povezuje teoriju i praksu. Već u prvim kontaktima uočio sam nastojanje da se studentima prezentira što više stvarnih poslovnih situacija i tu smo kliknuli. Pristalica sam proaktivnog pristupa s jasnom tržišnom orijentacijom koja ne dozvoljava da se “gledamo u ogledalo”, već kako je to marketinški guru Philip Kotler pojasnio “gledajmo kroz prozor” i uvijek ćemo nešto novo vidjeti. Algebra je inovativna, s novim kampusom stvoreni su izvrsni uvjeti za rad i razvoj i ako se tome pridodaju svake godine sve brojnije grupe domaćih i stranih studenata, sve to za mene predstavlja “novi prozor” i priliku da učim i da se razvijam. Koristim svoje poslovne kontakte i odlazim sa studentima u posjete različitim kompanijama, nastojim osim stručnim podučiti ih i običnim svakodnevnim stvarima koje su vrlo bitne u formativnim godinama, a veseli me feedback sa zahvalom nakon završetka studija. Zapravo taj social networking možda je i najveća vrijednost ovog posla, bogatiji smo za mnoga poznanstva i prijateljstva s ljudima sa svih strana svijeta.”
- Jedina smo institucija u Hrvatskoj koja sustavno radi intenzivno sa stručnjacima iz prakse te ih uvodi u svijet obrazovanja’, ističe Anja Raić Škarić, rukovoditeljica Odjela za razvoj i kvalitetu cjeloživotnog obrazovanja
- 12,5 tisuća četvornih metara ima kampus Algebre koja je u akademskoj godini 2018./2019. prva u Hrvatskoj uvela inovativni sustav ocjenjivanja nastavnika – ALBON
- Mislav Balković, dekan Algebre: U Algebri svake godine bilježimo rast broja domaćih, ali i stranih studenata. Na te smo rezultate posebno ponosni kad uzmemo u obzir da je maturanata svake godine sve manje
Matko Čeme, predavač na programu Razvojni programer mobilnih aplikacija (android developer), ujedno Voditelj podrške i implementacije za “healthcare” rješenja u IN2 grupi osvrnuo se na iskustvo rada u Algebri koje mu je, kako sam tvrdi, proširilo vidike i kompetencije: “Rad u Algebri obogatio me u više segmenata, proširio moje vidike i kompetencije, kao i doprinio zadovoljstvu s onim što radim. Posebno mi je drago kada nekim polaznicima promijenimo život, kao na primjer kada dugotrajno nezaposlene osobe educiramo za programiranje te ih priredimo za tržište rada na kojemu mogu zaraditi iznadprosječnu plaću, kao i kada najmlađe polaznike kroz igru učimo programirati i logički razmišljati kako bi im olakšali rješavanje situacija u budućem životu, a pritom i oni nas predavače obogate svojom svježinom i zanimljivim razmišljanjima.”
Anja Raić Škarić, rukovoditeljica Odjela za razvoj i kvalitetu cjeloživotnog obrazovanja: “Jedina smo institucija u Hrvatskoj koja sustavno, zadnjih 25 godina, radi intenzivno sa stručnjacima iz prakse te ih uvodi u svijet obrazovanja – kako na razini cjeloživotnog i obrazovanja odraslih, tako i na razini visokog obrazovanja. Brinemo se da ih detektiramo kao najbolje u svojoj struci i zainteresiramo za prenošenje znanja, a onda ih dodatno pripremamo i školujemo za podučavanje te pratimo i nagrađujemo njihov napredak kroz vrlo precizne procedure i onboardinge. Uz to, svim predavačima pomažemo u stjecanju nastavnih ili pak znanstveno nastavnih zvanja te pratimo i vrednujemo njihov rad kroz sustave poput ALBON-a.”
Stalna evaulacija predavača
U akademskoj godini 2018./2019. Algebra je prva u Hrvatskoj uvela inovativni sustav ocjenjivanja nastavnika – ALBON: Algebrin model bodovanja i obračuna honorara nastavnika. Kriteriji evaluacije predavača i asistenata transparentno su bodovani i prikazani u realnom vremenu, na razini akademske godine, svakom predavaču i asistentu kroz portal za nastavnike i studente Infoeduku. Albon se temelji na sljedećim kriterijima: objavljeni radovi, kvaliteta ispita, distribucija ocjena na kolegiju, točnost dolaska na nastavu ili unosa bodova i ocjena, rezultati studentske ankete o kolegiju, dodatne aktivnosti u podršci studentima, mentorstvo završnih i diplomskih radova, sudjelovanje u edukaciji nastavnika ili međunarodnoj razmjeni te drugim kriterijima koji su podložni promjenama, a transparentno su objavljeni na početku svake akademske godine.
Na ovogodišnjoj Trainer Talks konferenciji nagrađeni su najbolji predavači, a među njima i posebni projekti nastavnika Nade Kaurin Knežević s Algebrine Katedre za ekonomiju za provedbu kolegija “Karijera: timski rad”, zatim Jasmina Redžepagića i Vedrana Dakića, s Katedre za operacijske sustave za uspješno lansiranje i vođenje podcasta ThatITShow te Siniše Bogdanovića, s Katedre za dizajn, za osmišljavanje i provedbu više sezona međunarodnog studentskog natjecanja “International Creative Design Challenge (ICDC)“ koje redovito privlači i pažnju medija.
Sadržaj omogućila Algebra